Jobbintervju, Nordic Machine Invest... Bluffbolag?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Ett tips med att knata runt och sälja sig själv är att du måste prata med rätt person och under rätt tid. Morgon/förmiddag= inleveranser, lunch =nono, em=helt ok, eller möjligen innan lunchstormen.

Det där om att tala med rätt person fick jag höra en bra kommentar om:

"
Kommer du till ett (mindre)företag och ser en äldre gubbe gå och städa har du träffat rätt, det är han som äger stället.
Hur jag vet det? Jag går själv och städar dagligen. Jag orkar inte tjafsa längre"

Edit: förtydligade

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så alla gamla gubb runk som klagar på att vi unga är kräsna och lata. Skulle ni gå lika långt som jag för att få jobb eller skulle ni ta emot bidragen leta efter mer passande jobb?

Och ni som känner er påhoppade och tänker skriva patetiska påhopp som svar gör inte det för jag lär inte logga in igen förens tråden är borta så det ända det gör är att ni bevisar för alla andra vilka arslen ni är.

Starta en fanclub och jag går med. :tummenupp

Apropå Kirby har jag några åsikter:
Sommaren 1999 var jag bra less på mitt kneg så jag sökte bl.a. något tjafs om robotsäljare. Det stod så klart inte att det var dammsugare. Fick sitta och lyssna på en kille som påstod att han snart skulle dra sig tillbaka till en egen söderhavs-ö och sluta jobba för han hade blivit så rik på att sälja dammsugare. Jag glömmer aldrig att den enda bilen som stod på parkeringen utanför skithålet i Arninge industriområde där intervjun hölls förutom min Audi 80 var en krockad Ford Scorpio. Och det kan jag säga, att en Scorpio var inte kompatibelt med söderhavet ens 1999.

För mig kommer alltid Kirby vara synonymt med krockad Scorpio. :fakta

I övrigt så finns det de som gjort sig slantar på Kirby men det är knappast de som gått på intervju efter att ha läst annonserna.

Ps. Jag tog inte jobbet.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Lyssna på trådskrivarna! Jag som varit säljare skulle inte jobba på de villkoren, än om en garantilön utlovas(konstigt nog i detta fallet med tanke på att det inte är så vanligt i viss slags försäljning) troligtvis för att locka den oerfarne säljaren till anställning. Ska du satsa på försäljning så kör på B2B för det är här man tjänar de stora pengarna! Och tro mig, allt går att sälja, bara man själv brinner för det.

Men vad ska du till Norge och göra!?! Fixar en bizz, slänga dig på hojen och bränna genom tunneln så är du på danska sidan inom kort...

Lycka till!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Bushido du kan få vara min bil hora. Kräla runt på min motorhuv för 100 spänn timmen :D

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Lyssna på trådskrivarna! Jag som varit säljare skulle inte jobba på de villkoren, än om en garantilön utlovas(konstigt nog i detta fallet med tanke på att det inte är så vanligt i viss slags försäljning) troligtvis för att locka den oerfarne säljaren till anställning. Ska du satsa på försäljning så kör på B2B för det är här man tjänar de stora pengarna! Och tro mig, allt går att sälja, bara man själv brinner för det.

Men vad ska du till Norge och göra!?! Fixar en bizz, slänga dig på hojen och bränna genom tunneln så är du på danska sidan inom kort...

Lycka till!

Och fördelen med B2B är att företagen har inköpare och andra anställda just för att lyssna på vad du har att erbjuda, medan privatpersoner, inklusive mig själv, blir förbannade om man stör dom på deras fritid.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ingår strykning och hopvikning är det taget.

Absolut, är jag bara hemma när du har tvättid så är det bara att höra av sig:tummenupp Fickpengar är ju alltid trevligt.

Lycka till!

Tack för goda råd!:tummenupp

Bushido du kan få vara min bil hora. Kräla runt på min motorhuv för 100 spänn timmen :D

Vafalls!?:hihi

Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Och fördelen med B2B är att företagen har inköpare och andra anställda just för att lyssna på vad du har att erbjuda, medan privatpersoner, inklusive mig själv, blir förbannade om man stör dom på deras fritid.

Fullständigt rätt! De värsta privatkunderna...de är de som varit säljare själva, fråga mig, jag vet!! :D

Bushido, jag kunde inte låta bli...men jag har hittat ett jobb till dig: http://hd.se/skane/2009/11/07/mansbrist-paa-danska-sexklubbar/

-På med PJAMASBYXORNA :yoparty

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido, jag kunde inte låta bli...men jag har hittat ett jobb till dig: http://hd.se/skane/2009/11/07/mansbrist-paa-danska-sexklubbar/

-På med PJAMASBYXORNA :yoparty

Vill du köpa så är det bara att säga till, du behöver inte lura iväg mig till danmark först:brynad

Du är sugen :tummenupp

Gratis pilsner med för den delen.

Du får inte köpa.

Gratis pilsner är dock alltid trevligt:tummenupp

Men vafan, vill du att jag ska vara kylarprydnad eller vad är det frågan om?:va :D

Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Vill du köpa så är det bara att säga till, du behöver inte lura iväg mig till danmark först:brynad

Du får inte köpa.

Gratis pilsner är dock alltid trevligt:tummenupp

Men vafan, vill du att jag ska vara kylarprydnad eller vad är det frågan om?:va :D

Tack men nej tack! Jag skriver som jag tänkte när jag läste artikeln: -Varför köpa något som man kan få gratis!?!:tuttar Förvånad över mina medsystrar!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka