Jobbintervju, Nordic Machine Invest... Bluffbolag?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag va faktiskt på en arbetsintervju för att sälja den där för kanske 10 år sen eller nått.. Upplevelsen kan enklast sammanfattas som skrämmande :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har dessutom en bekant som är väldigt "lättlurad" då han tror att det ska gå att tjäna snabba stålar utan någon vidare insats. En sån som går på alla pyramidspel som finns.
Han krängde nåt jävla bantningspreparat ett tag och sen var det kaffemaskiner och nu är det hälsoprodukter igen tror jag.
Han har tjatat om att få visa det för mig och hur pengar man tjänar etc. Jag har hela tiden sagt att den dag han visar mig ett kontoutdrag där det står svart på vitt att han har fått mycket pengar så ska jag gå på en visning. Har inte hört något än.
Jag sa dessutom att han skulle söka för att få sälja Kirby på fritiden i samma veva som min andra kompis hade gått på bluffen, jag skulle inte bli förvånad om han stod utanför dörren en dag för att kränga dammsugare :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Kliv in på www.monster.se och regga dig även där. Då får du intressanta jobb mailade till dig. Funkar kanot.

Men företaget du hänvisar till i början är ju givet en bluff.. Jag har själv börjat inom TM och det är ett OK arbete till man hittar något annat. Eftersom telemarketing företag har rätt stor omsättning på personal så kan du ju även googla Telemarketing + Lund och skicka lite spontanansökningar om företaget ser bra ut. Har du bara lite säljerfarenhet så är sannolikheten stor att du får komma på intervju.

Men håll dig för fan borta från tm företag som vill att du skall sitta hemma med egen telefon. Snacka om utnyttjande!

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Vilket utnyttjande av människor med att ställa villkor om gör du inte så många besök får du ingen lön :rolleyes:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jo, säkert. Men så som de uttrycker det: "säljer man tio maskiner så tjänar du 50 000 kr!" så känns det lite som en bluff, för inte fan säljer man tio såna maskiner när de kostar 32 000 styck!:dummer
Jo, jag var dum och blev desperat... Jag inser det... Men vafan, jag vill ha ett jobb ju!:(

Det är ju typ så jag gör... Har alltid med mig ett antal ex av mitt CV och frågar i nästan varje butik/fabrik jag går in i om det finns nåt jobb till mig och om jag får lämna fram mitt CV. Jag har fått lämna på ett par ställen, men ingen hör av sig tillbaka och bokar intervjuer eller någonting...:( Men men, det är väl bara att fortsätta antar jag... Någon gång måste det ju lossna.

Jag är absolut inte kräsen när jag söker, jag tar vad jag får. Det enda jag kräver är garanterade pengar och ett vettigt jobb/lön-förhållande (med vettigt menas att jag inte vill tjäna typ 10 spänn i timmen, det får allt vara en riktig lön).

Jepp, ser lika illa ut där... Fan då, nu när jag äntligen trodde att jag började komma någonvart:(

Min tvättid börjar om 10 min. Erbjuder 10.-/timman mot att du tar hand om skiten.

Ett tips med att knata runt och sälja sig själv är att du måste prata med rätt person och under rätt tid. Morgon/förmiddag= inleveranser, lunch =nono, em=helt ok, eller möjligen innan lunchstormen.

Såg att Indumenti sökte någon form av personal, klädbutiken bredvid gamla apoteket nere i stan.

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Verkar ju skitbra!

[YOUTUBE-ID]ay4a11pQZ6o[/YOUTUBE-ID]

I kommentarerna till klippet

elmarielito80 (2 dagar sedan)
I knew a girl who worked 4 Kirby vacuum for 3 years, and I remember one day, with tears in her eyes her telling me "Kirby Vacs has changed my life". She told me how much she made in those 3 years and let's say it was well over 10 million. She owns a yacht and two homes. Went 2 the carribean 8 times.

Sweet :tummenupp:tummenupp :rolleyes:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
I kommentarerna till klippet

elmarielito80 (2 dagar sedan)
I knew a girl who worked 4 Kirby vacuum for 3 years, and I remember one day, with tears in her eyes her telling me "Kirby Vacs has changed my life". She told me how much she made in those 3 years and let's say it was well over 10 million. She owns a yacht and two homes. Went 2 the carribean 8 times.

Sweet :tummenupp:tummenupp :rolleyes:

Ja det e väl in sådana fall ägaren till företaget. :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
I knew a girl
Borgar för högsta trovärdighet, någonsin.

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Jodu jeflar...

Den som öppnade den dära hojfirman i Valskog, ActionSport

Hade även en bisyssla att vara längst upp i toppen på "Natures own" (bondfångeri verksamhet med blaskprodukter),
pyramidspelsförsäljning.
Där räknade jag snabbt fram att man kunde ha 2st pyramider på typ HELA Köpings innevånarantal inklusive yngre under 15, och att det var ett villkor att det var en obruten kedja för att överhuvudtaget någon under de 4 översta delarna av pyramiden skulle få nån utdelning. Resten e losers rakt av.

Jag har dessutom en bekant som är väldigt "lättlurad" då han tror att det ska gå att tjäna snabba stålar utan någon vidare insats. En sån som går på alla pyramidspel som finns.
Han krängde nåt jävla bantningspreparat ett tag och sen var det kaffemaskiner och nu är det hälsoprodukter igen tror jag.
Han har tjatat om att få visa det för mig och hur pengar man tjänar etc. Jag har hela tiden sagt att den dag han visar mig ett kontoutdrag där det står svart på vitt att han har fått mycket pengar så ska jag gå på en visning. Har inte hört något än.
Jag sa dessutom att han skulle söka för att få sälja Kirby på fritiden i samma veva som min andra kompis hade gått på bluffen, jag skulle inte bli förvånad om han stod utanför dörren en dag för att kränga dammsugare :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Till alla er som predikar om att det faktiskt inte är svårt att hitta jobb om man anstränger sig.

SUG MIN SALTA!

Har provat att ringa varje företag i telefonkatalogen som sysla med något jag kunde det minsta om och sånna där jag ville lära mig yrket och även dom där jag trode jag kunde lära mig.. Dvs nästan alla. Det ända det gav mig va sjukt dåligt självförtroende (som va kasst innan men 50 "nej vi behöver inte dig" om dagen gör det inte bättre.

Har gått med mitt cv överallt i stan, frågat efter nånting erbjudit mig jobba för lägre lön, lång provanstälning osv. Nix inget där heller

Arbetsförmedlingen skiter fullständigt i en det ända dom kan är administrera bidrag och jag tänker fan inte gå på nått bidrag jag ska jobba.

Nu har en kompis fixat så jag jobbar som extra personal på sturup som nättare, inte helt optimalt då jag pajat ryggen i en bilolycka, varje kväll jag kommer hem vill min rygg döda mig men jag har iaf ståltheten kvar, för det kan jag stå ut med lite ont. Inte blir det så många timmar i månaden heller och nestan alla är kvällar och helger, utan ob men det täcker mina utgifter
och jag slipper säga att jag är arbetslös när nån frågar.

I December har en annan kompis fixat in mig på hans jobb under jul rushen, även det ett lager jobb, dock fler timmar. Under den tiden kommer jag bo i en husvagn i ett garage där det är mkt skumma personer.

Så alla gamla gubb runk som klagar på att vi unga är kräsna och lata. Skulle ni gå lika långt som jag för att få jobb eller skulle ni ta emot bidragen leta efter mer passande jobb?

Och ni som känner er påhoppade och tänker skriva patetiska påhopp som svar gör inte det för jag lär inte logga in igen förens tråden är borta så det ända det gör är att ni bevisar för alla andra vilka arslen ni är.

Så nu har jag fått utlopp för lite ilska och kan gå och jobba :)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Det är ingen som påstått det du skriver om, men rent praktiskt finns det inte så många andra sätt att få jobb än att ligga på och jobba röven av sig för att få jobb.

När man jobbat några år kan det vara lättare då man byggt upp ett kontaktnät etc.

Men rent krasst finns inget annat sätt att få jobb än att söka upp arbetsgivare och nöta sig in.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Går o leva i norge med :), men visst familj o vissa vænner ser man ju mindre av.

Det tror jag säkert, men resten... Alla polare, alla hobbyer och aktivitet, allt jag gör finns ju här... Så nej, det får nog gå ett tag till inna Norge blir intressant. Men tack ändå:)

Du har mycket tid över och har egen bil, right?

Registrera dig på http://www.eventpersonal.se :tummenupp

Tack för tipset, ska kolla:tummenupp

Kliv in på www.monster.se och regga dig även där. Då får du intressanta jobb mailade till dig. Funkar kanot.

Men företaget du hänvisar till i början är ju givet en bluff.. Jag har själv börjat inom TM och det är ett OK arbete till man hittar något annat. Eftersom telemarketing företag har rätt stor omsättning på personal så kan du ju även googla Telemarketing + Lund och skicka lite spontanansökningar om företaget ser bra ut. Har du bara lite säljerfarenhet så är sannolikheten stor att du får komma på intervju.

Men håll dig för fan borta från tm företag som vill att du skall sitta hemma med egen telefon. Snacka om utnyttjande!

Tack så mycket för tips och råd, uppskattas enormt!:Bugar

Min tvättid börjar om 10 min. Erbjuder 10.-/timman mot att du tar hand om skiten.

Ett tips med att knata runt och sälja sig själv är att du måste prata med rätt person och under rätt tid. Morgon/förmiddag= inleveranser, lunch =nono, em=helt ok, eller möjligen innan lunchstormen.

Såg att Indumenti sökte någon form av personal, klädbutiken bredvid gamla apoteket nere i stan.

För 50 kr i timmen (där även väntetiden mellan inlägg och urtagning av tvätt är avlönad) så gör jag det:tummenupp

Tack ska du ha, bra tips! Ska kolla indumenti också!:tummenupp

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det tror jag säkert, men resten... Alla polare, alla hobbyer och aktivitet, allt jag gör finns ju här... Så nej, det får nog gå ett tag till inna Norge blir intressant. Men tack ändå:)

Tack för tipset, ska kolla:tummenupp

Tack så mycket för tips och råd, uppskattas enormt!:Bugar

För 50 kr i timmen (där även väntetiden mellan inlägg och urtagning av tvätt är avlönad) så gör jag det:tummenupp

Du har pm.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol

Ingår strykning och hopvikning är det taget.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jodu jeflar...

Den som öppnade den dära hojfirman i Valskog, ActionSport

Hade även en bisyssla att vara längst upp i toppen på "Natures own" (bondfångeri verksamhet med blaskprodukter),
pyramidspelsförsäljning.

Nu när du säger det så var det just honom som han predikade om och det var även han som hade lurat i min vän hur mycket pengar han skulle tjäna.
Killen i Valskog brände ju omkring i en fet Porsche, det kunde han med göra inom 2 år om han jobbade på bra :D
Man blir både ledsen och besviken på samma gång, kom in i matchen för fan!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år