Johans verkstad blir jag minst sagt trött på...

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Fan va arg jag blir på Johans verkstad! :huvet

Receptionen ringde mig kl 9 i morse och sa att arbetet med hojen skulle kosta 5k, jag har inga invändningar på det. Sedan åker jag till Johans för att kolla på kläder och smiter samtidigt in till verkstaden för att dubbelkolla så allt stämmer...

...Det är nu det rörigt, receptionisten (vill inte hänga ut någon) har nämligen insätt att original backspeglarna är jäkligt dyra och sänker därför kostnaden till 4,3k och beställer några för 149kr.

Och jag har från första början sagt att originalspeglarna inte ens är att tänka på, men det har ju uppenbarligen ingen lyssnat på, vad jag dessutom har sagt mer än 5 gånger är att jag ska ha samma speglar som sitter på i nu läget, men det har inte heller någon lyssnat på...

...För när jag slutligen ringer och avbeställer alla delar till hojen för att det blev 600kr dyrare att köpa från Johans leverantör än att köpa det från "min", så säger telefonisten: "ja och så beställde jag dom för 149kr". Min första tanke var, han har ingen koll på va grejerna kostar, sedan går jag in på hemsidan och kollar vilka som kostar 149kr och det är nu jag får spader!

Telefon tiden har gott ut och får jag hem dom speglarna som jag inte ska ha, så kör jag bokstavligen upp dessa i röven på han som inte får nämnas vid namn och det är en krokig historia som inte flyter in i på det lättaste sättet, våld. :6surkart

Här är dom jag ska ha:
30-3034_1183.jpg
Och här är dom jag INTE ska ha:
30-3014_1176.jpg

Den nedre ser dessutom ut att vara kromad, och det borde ju nissen fatta att man inte vill ha på en offroadhoj...

Last edited:

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
NC700X
Jag tror inte att jag har hört en enda person som har varit nöjd med dom...

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Jag lämnade in min hoj på service där här om veckan. Servicen verkar väl vara korrekt utförd, men det som gjorde mig besviken var att prisuppgiften jag fick på telefon var _exklusive_ material, dvs enbart arbetskostnad. När jag sedan kom och skulle betala var det således bra mycket dyrare än vad jag hade förväntat mig. Kändes inte jätteseriöst enligt mig.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag lämnade in min hoj på service där här om veckan. Servicen verkar väl vara korrekt utförd, men det som gjorde mig besviken var att prisuppgiften jag fick på telefon var _exklusive_ material, dvs enbart arbetskostnad. När jag sedan kom och skulle betala var det således bra mycket dyrare än vad jag hade förväntat mig. Kändes inte jätteseriöst enligt mig.

Den uppgift du får via telefon skall innefatta allt och får inte överstiga mer än 10% när du hämtar hojen. Annars är de skyldiga att ringa upp dig för å kolla om det är ok.
(så var det på min tid i alla fall):tungan

Robert.Z

carlsberg probably the best beer in the
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
Yamaha XT660X 2013
Har du motard använd Cross & Enduro kompaniet eller Bergmans i Borås vid verkstads grejer. Fick riktigt bra service på Enduro.

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Den uppgift du får via telefon skall innefatta allt och får inte överstiga mer än 10% när du hämtar hojen. Annars är de skyldiga att ringa upp dig för å kolla om det är ok.
(så var det på min tid i alla fall):tungan

Det låter ju helt klart rimligt det du säger. Får dubbelkolla nästa gång vad man egentligen får prisuppgift för, och inte vara så förbannat blåögd! :huvet

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Jag har ingen erfarenhet av Johans MCs verkstad, men om man finns i närheten av Göteborg och har turen att ha en hoj av ett märke som Kenneths MC servar kan jag förbehållslöst rekommendera dom. Klockren service, sköna duktiga gubbar och humana priser. Riktigt riktigt duktiga och noggranna.

Raderad medlem 51742

Guest
Jag har ingen erfarenhet av Johans MCs verkstad, men om man finns i närheten av Göteborg och har turen att ha en hoj av ett märke som Kenneths MC servar kan jag förbehållslöst rekommendera dom. Klockren service, sköna duktiga gubbar och humana priser. Riktigt riktigt duktiga och noggranna.

Kan bara stämma in när det gäller Kenneths. Grymt nöjd med dem. Lämnade in hojen för service och däckbyte och jag fick det största förtroende för denna firman, vilket nog aldrig hänt förut när det gäller alla mina kontakter med bil- och mc-firmor genom åren. Kunniga, proffsiga, trevliga och ett väl utfört arbete. Kan vara lite svåra att få tag i per telefon, men efter att ha varit där och sett hur de tar sig tid med varje kund förstår man varför.

Sascha

Helt borta!
Gick med
19 Sep 2010
Hoj
KTM 690 Duke -09
Tjo.

Jag kan inte säga mer en att jag är nöjd med johans mc. Har aldrig vart några problem för mej å hade hojen inne på servis här om dagen.
Samma sak när det kom till ett par handskar som jag köpte och dom gick sönder efter ca 50 mil var det bara att åka in å visa upp dom så beställde dom nya till mej utan problem och tills dom nya kom fick jag köra i dom gamla.
Å nu även om dom hade mycket och göra så fråga jag om dom hade tid att byta fram däcket, då det hade blivit kass så var det inte så klart inte några problem att klämma in det i servisen med.

Men som jag tror så blir man bemött på det sättet man beter sej. :tummenupp

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Kan också ge en röst åt Kenneths, kunnig och mer personlig verkstad än de övriga i Göteborg.

De har väl lite expertiskunnande när det gäller öhlins dessutom, har jag för mig? :)

Dharus

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Hoj
BMW S1000 R
Nä ingen mer service eller mc köp hos Johans för mig, sist söp dom bort nycklarna men citat " det är sånt som händer" slut citat. Jag kommer köra till anderstorp istället, om inte annat får man en trevlig tur.

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Jag har visserligen bara vart där en gång. För en 2400 mil service på banditen, bra bemöt, och jobb. Såg efter 3 dar att jag behövde fylla på med lite mer kylvätska, inga problem bara komma förbi och toppa upp.

Kenneths var suveräna också, men de är inte aukt. för Suzuki. Men jag var där när jag hade kawan.
Joo håller på att glömma, de har Michelin däck och byter direkt på hojen, inte många som gör det, inge tvång med lösa däck där inte.

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Är förvånad över att de finns kvar över huvud taget med tanke på alla grejer de missar. Efter all dålig kritik de har fått i alla år så borde de verkligen jobba med kvalitén och skärpa sig. :död

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Jag premiärbesökte just Bike Göteborg.
Riktigt trevligt bemötande, bra priser & klara besked.
Bergmans & Bike är min rekommendation om ni letar alternativa ställen.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras