Jolly moto är bra/dåliga

Longbow

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
Honda cbr 600 FS Rossi Edition
Fan va glad jag blev när jag äntligen hämtade mitt Jolly moto SP igår.

Fan va sur jag blev idag när jag märkte att det passade som skit.

Stödet tar i (måste slå en bula i systemt)
Skiljer flera centimeter vid fästet till dämparen (behövs en arm+distans)

Lite surt, bikesys som jag köpte det av har varit skit snälla och gett en massa erbjudande men vet inte om det är lönt att skicka tillbaka och få ett nytt, har en känsla att jag får ett lika dant tillbaka.

Fram med verktygen imon...

Bifogat

• 4.JPG
    4.JPG
    60.1 KB · Visningar: 141
  • 5.JPG
    5.JPG
    70 KB · Visningar: 147
  • 6.JPG
    6.JPG
    54.2 KB · Visningar: 120

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
fy va surt.. :huvet
Har själv inte kollat om mitt gianelli passar.. kan inte vara bra.. jag hade lämnat tillbaks det.. trots allt inte sesong än.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
fy va surt.. :huvet
Har själv inte kollat om mitt gianelli passar.. kan inte vara bra.. jag hade lämnat tillbaks det.. trots allt inte sesong än.
Precis som philsson säger, lämmna tillbaks det, har du beställt till din hoj ska det ju inte va så fel!

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
testa om det går att dra lite i det bak vid ljuddämparen, anlsutningen vid cylindern är ju lite rundad för att man just ska kunna har röret o olika vinklar o att det inte ska kncäckas vid gupp o sådant!
så vålda lite, fungerar inte det så har du fått eller helt enkelt beställt ett rlr som inte passar på dom "nyare", mitt jolly från geiwiz.de passade rakt av nästan, var tvungen att jystera det "undre" fästet lite, alltså det vid stödet. o sen slita lite, vid ljuddämparen så gick det :) var inga större problem.

lycka till :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
shoik skrev:
testa om det går att dra lite i det bak vid ljuddämparen, anlsutningen vid cylindern är ju lite rundad för att man just ska kunna har röret o olika vinklar o att det inte ska kncäckas vid gupp o sådant!
så vålda lite, fungerar inte det så har du fått eller helt enkelt beställt ett rlr som inte passar på dom "nyare", mitt jolly från geiwiz.de passade rakt av nästan, var tvungen att jystera det "undre" fästet lite, alltså det vid stödet. o sen slita lite, vid ljuddämparen så gick det :) var inga större problem.

lycka till :tummenupp
så sant.. ett system ska du int ebehöva bygga nya fästen till.. de ska passa rakt av eller om inte så får du väl pressa å benda lite men allt ska det passa på originalfästerna!!. :kocko

Longbow

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
NSR_Martin skrev:
Precis som philsson säger, lämmna tillbaks det, har du beställt till din hoj ska det ju inte va så fel!

Inte säker på att de är fel. Har sett på shoiks rs att han har samma sak med fästet där bak. Kan hända att jag kan flytta fästet på expantionskammaren med en lite distans så jag slippe klubba den me hammaren :p

Vet inte om jag pallar med en massa strul med att skicka tillbaka, ska se imon och de går att lösa utan några jätte modifieringar. Kan slänga upp fler bilder sen.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jag skulle skicka tillbaka det! Om du behåller det, banka inte buckla på det då, för då får du mindre effekt

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
om det är samma så SKA det passa, ska unte behövas byggas några distanser osv, utan du måste ju självklart låssa skruven på fästet vid stödet så att det går att jystera!
annars kommer det inte passa någon stanns, sedan medans det är löst så ser du till att dra där bak kommer att vara så att du får pressan in skruven, men det går!
o sedan kan du dra fast den under.
Inte slå använd händerna som är dina bästa verktyg!
annar så kan du lossa fjädrarna där fram o sedan testa att monta det utan att det blir "stressat" av dom, passar det då kommer det att passa med fjädrar våga vålda, o går det inte med lite våld så går det med lite mer, se bara till att rycka o dra i det tillräckligT!

se till att lyckas nue :tummenupp

Longbow

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
shoik skrev:
om det är samma så SKA det passa, ska unte behövas byggas några distanser osv, utan du måste ju självklart låssa skruven på fästet vid stödet så att det går att jystera!
annars kommer det inte passa någon stanns, sedan medans det är löst så ser du till att dra där bak kommer att vara så att du får pressan in skruven, men det går!
o sedan kan du dra fast den under.
Inte slå använd händerna som är dina bästa verktyg!
annar så kan du lossa fjädrarna där fram o sedan testa att monta det utan att det blir "stressat" av dom, passar det då kommer det att passa med fjädrar våga vålda, o går det inte med lite våld så går det med lite mer, se bara till att rycka o dra i det tillräckligT!

se till att lyckas nue :tummenupp

Jag kan ju säga att jag testat allt, sen är de ett annat problem, om ni kollar på bilderna så kanske ni ser var som händer när man sätter fast den där nere, för de går att få dit med lite våld. Skiten flyttar sig innåt, måste sätta en fete blicka så den inte flyttar sig.
Fick precis mejl från bikesys, får 500:- rabatt om jag kan fixa de själv.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    57.2 KB · Visningar: 92
  • 2.JPG
    2.JPG
    55.9 KB · Visningar: 90

Bikesys

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Aprilia
Efter granskning av bilder blir det tydligt att passningen inte är korrekt. Även om det eventuellt går, skall man inte behöva modifiera systemet för att få det att passa.

Jollymoto tillverkar tre olika system med olika trimningsgrader för RS 125 (Aprilia). Om detta problem gäller för samtliga versioner är inte undersökt ordentligt ännu. Kontakt med fabrik och en förklaring kommer begäras måndag 28/2.

/BS

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Fram med ljudfil/film när röret är fixat :Bugar :Bugar mitt gianelli system passade rätt av *lycklig* :tungan :yoparty

//D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
detta löser sig :tummenupp och se det positivit.. lite slit för 500kr.. det är det värt om du lyckas.

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sorry mannen, när jag tänker efter riktigt noga så har jag inga brickor, dom brickorna jag har på den sidan är för att mitt stöd är av o modifierat det själv, var stressad som fan sist jag svarade.
nu är jag säker :p

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag köpte ett trimsystem till min RD350 som heller inte passade så bra. Jag knackade en lite bula för stödet och gjorde en distans där bak.

Men det blev aldrig riktigt bra. Det skramlade och gick emot både här och där när det blev lite aktiv körning.

Jag funderade ett tag på att åka till en Rörmokare som skulle få värma delarna lite så jag kunde få dem dit där de skulle vara men sålde hojen innan.

Så jag skulle inte rekommendera att ge dig på det med brickor och sånt.

Vänta på Bikesys förklaring och hör vad dom säger.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras