MC-LIV 1. Åke Ahlqvist MC, Friggagatan Göteborg. 1970.
Köper en ny Honda CB450DOHC K2 och byter in BMV R60 maskinen.
Längsta turen med denna. Semester! Europa! Vart om Wiesbaden. Har släktingar där. Till Schweiz, Vände i Geneve.. för Lars-Ivar vart sjuk, fick ta oss till sjukhus där och fick hjälp. På väg hem. Sist i kön, vi var 3 stycken kompisar. Soppan slut, slår över till reserven. Blir efter på motorvägen. Ska köra ikapp och bränner hål i en kolv! I närheten utav Frankfurt. Blir stående i p-ficka. Liftar med lastbil på kvällsningen till Frankfurts flygplats. De, min släkting kommer och hämtar mig. Lars-Ivar och Lars-Erik har tagit sig dit, de dricker pilsner och har det trevligt. Nästa dag hämtar vi hojen och till en verkstad. De åker hem. Jag blir kvar själv några dagar. Reparerad! Ny inkörningsrekommendation!. Kör sedan hem 110 mil varav de 100 sista i regn. Blir en nonstopp körning. BLÖT! Turen vart närmare 400 mil.
View attachment 506448Oktober 1970. Ute med några KMCK kompisar. Har nu ett nytt svart skinnställ, "get" vill jag tro att det är! Hojen, kompis med ny 500 H1.
View attachment 506449
Kompis Kawa 350 å min nya CB450 framför.
View attachment 506450
Semestertider på "G" Pakethållare på. Bytt bakskärmen. Den jag köpte "NY" kom ifrån Tyskland, = olika skärmar, baklykta och blinkers. De importerade till Sverige var slutsålda.
View attachment 506451