Jag nu 24 år... Hösten 1974. Ett nytt motor-liv. Den där blå 750 Kawan hade jag nog bara några månader. Intresset för fart och 428 Mustangen gjorde att jag kom i kontakt med Bröderna Johansson i Anneberg/Kungsbacka. Där vart väl en 7/8 stycken som höll på med dragracing. Lite olika klasser. MS Modifierad Standard, SA Street Altered, CA Competition Altered och D Dragster. Fastnade för klassen D. Blev peppad utav Bröderna Johansson.
Hittade ett dubbelgarage i Kungsbacka. Jänkebil och 750 Kawan såldes. Och det inhandlades "ramrör" en begagnad gammal V8:a med växellåda. Bakaxel som skulle kortas. Framhjul, Styrspindlar och styrsnäcka. Bromssystem till bakaxeln, osv. Vart ju lovad hjälp med ramrören, svetsa ihop dem. Det var ju regler för hur en ram skulle se ut. Jag kapade och filade ut alla rören. Men hjälpen att svetsa uteblev. "KAN SJÄLV VART DET"
Licens för att få köra behövdes. Gjorde teori kursen hos SHRA, Swedish Hot Rod Association i Stockholm. SHRA bildades runt 1968 och dess första tävling var på Anderstorp. Lokala avdelningar bildades runt om i landet.
Stockholmsavdelningen var störst, men det fanns större klubbar runt om i landet så som i Lidköping, Göteborg, Malmö, Luleå, Borås, Jönköping med flera. De flesta har numera försvunnit eller gått ihop med andra klubbar.
Körde upp våren 1975 på Mantorp Park, i min Audi 100. !!! Körde sedan min första tävling på Vårgårda flygfält. då 25 år ung! Dragracing i Sverige var ju rätt nytt.
Vårgårda Flygfält. Kanske min första körning! "repa". Det gick inte fort. Men vi ändrade flertal bitar så till slut orkade den med 1/4 milen på 11,3 sekunder. Slutfart 190 km/t.
Det var jag, min lillebror Stefan och en jobbarkompis. Många ifrån KMCK, mc-klubben var där och kikade.

Vill tro att vi här är på Feringe flygfält i Småland. Ingen kyl å så! Bara vatten i blocket.

Bytt topplock.... "röda" till ifrån en 350 kubiktum motor . Där vart from en 327 innan.

Vår dragbil, "puschcar" Släp hyrde vi vid behov. typ biltransport. Några jeepdunkar med bensin. 1 verktygslåda. det var väl det man hade.

Tidningen Power skrev några rader om hur det började.

1976. Mitt andra år, Vi var 10 stycken hemmavid. Med gemensam Sponsor. Bilhuset.
1997, tog denna motorperiod slut. 1998 kom det åter en motorcykel in i mott MC-LIV 2.
Har kört i 8 länder. Längst bort är USA. Under dessa år fanns 3 mc med i bilden.