totoro
Är fulladdad ibland
Du var ändå rätt modern med dragsters med motorn bakom föraren.
Så där låg du i tiden. Härlig tid
Så där låg du i tiden. Härlig tid
- Den där Hondan är för jäkla snygg alltså.1:a ADVENT. 1 ljus i mörkret. Söndag 1:a december 2024.
1998 tomt i garaget. Som vart upptaget med "motorhobbyn" dragracing i 22 år. ------
Kort, så slutades det. 1995. Nordiska Mästare "serie". Svenska Mästare "en tävling". Nu kunde vi lägga utav. 1996 såldes dragbil och trailer. Dragstern stod still. 1997, sattes ihop, besiktigades och jag körde ett race... såldes! och nästan allt annat som hörde till. 100m2 tom lokal vart det. vad göra nu. Jag, rastlös skäl. Det börjar surra tankar om MC igen. tankarna far mot tidigt 80 tal. Honda CB1100R , hittade en i Göteborg. Närmar mig 50 år ------ efter några tvekanden och velerier! Landade den i garaget. ----- vidare till 2001.
Lucka 1. 2001: lite hojbilder ifrån det året. Lämnat dragracingvärlden och där uppstår nu ett
nytt, ------ hobbyliv.
Mitt MC-liv 2. Jag! Gift, 2 barn, Eget gammalt hus, eget företag, mycket jobb!!! Ett garage (exdragstergaraget 1 mil hemifrån) några hojar.
Läget i garaget. November 1998 blir CB1100R min. Våren 99 VF1000R RC30 lackdesign. NS400R knappt körd. Skjutsade min fru Bodil lite, inge kul. Hon tog körkort påp en rolig Suzuki "slingshot" 500. Och till henne vart det en Deuville 650. VF:n och Suzukin såldes -----
Nya MC-vänner vart det. En Mr Mika ifrån Göteborg tipsade mig om en nästan helt ny RC30 i Skåne. 2001 juletid lyckades jag köpa den.
View attachment 507159
Året börjar bra, MC-Mässa i Göteborg. CBX och CB1100R grabbar i Västsverige hjälps åt. Mycket trevligt... Peter Linden vart förbi, många klubbmedlemmar.
View attachment 507161
Kungsrallyt i Kungsbacka. CBX och CB1100R kan ju inte riktigt än deltaga. 30 års gräns
View attachment 507162
Vi jobbar ihop os och träffas i Varberg för gemensam färd ner till Falkenbergsbana..
View attachment 507163
Tjolöholm Classic. Bokar in mig och kompis Stig där. 2 CB1100R, vid sidan om CBX klubben
View attachment 507164
CB1100R, till årsmötet. Mitt första! Vi träffas några ifrån väst och kör dit en lördag morgon. Linköping. Sviestad. Årsmötet hålla utomhus, vi vart väl total 16 medlemmar som deltog.
View attachment 507165
Höstträff, samling på Götaplatsen. På det ner till Barken Viking, motorträff där. Å fika!
View attachment 507166
Höstträff vid Stora Teatern. Fikat vart på Vita Bandet i Slottskogen.
View attachment 507167
Tonys Julkalender 2024. Lucka 1 mc-året 2001. i några bilder.
Amen va faan… Trist. Och vila frid Mr Sven-Erik.När byggherren Mr Sven-Erik dog! Såldes den och köparen önskade bara motorn, gaffel hjul å så. Ramen skrotades. Han tyckte den var ful!
View attachment 507318
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |