Lucka 12 Toymans Julkalender 2024. MC-året 2012 i några bilder.
Klubbsamarbete. CBX och CB1100R,
MC-mässan "På Två Hjul" Göteborg 2012. Jag. Icke betalande utav monterhyra. Då! Får alltid vänta till sista stund, slutet december/början januari. Hade någon hyrt ytan hade jag blivit utan. De lade även in en matta.
Utan min Kompis Anders Höjner hade detta inte varit möjligt. Min dotter Maria och son Christian hjälpte till på söndag kväll.
Schema...mc mässa...Tonys Superbikecolletion. Toyman.
8 snabba dygn.
Måndag 23 jan: Fram med grejer, hämta släp och lasta en omgång.
Tisdag 24 jan: 2 bilar med släp, 5 hojar och kört 3 vändor. 15 hojar på plats. Grovuppställning.
Onsdag 25 jan: 1 bil och släp. 2 hojar till och övrigt kördes in. Påklädning skyltdockor och uppsättning lite infoskyltar.
Torsdag 26 januari: Mässtider 10.00 till 20.00. ca 5000 besökare, lugnt och fint alltså. Mitt schema, hemifrån 08,15 tillbaka hem 21,30.
Fredag 27 januari: Som ovan fast ca 12000 besökare:
Lördag 28 januari: Mässtider 09,00 till 20,00. ca 22,000 besökare, bra tryck och att betänka det var lördag så efter 18,00 vart det stonedead!
Söndag 29 Januari: Mässtider 09,00 till 17,00. ca 6500 besökare. Tömmning monter börjar 17,00 pågår till midnatt. Flyttning 15 hojar till Gothias garage. 1 lass diverse och 1 lass med 2 hojar. Mitt schema, hemifrån 07,30 åter hemmet måndag morgon 00,30
Måndag 30 januari: Samling 08,00 utan för garaget. 5 körningar, in och urlastning * 3 hojar. Lite över 30 mil, detta tog 13 timmar. Avslut 21,00.................
Antal mil med bil, ca 110. Hyra släp 2 dygn plus 1 dygn, 1000 pix. P-husavgifter 500 pix. Minus 7 LÅNGA dagar på semesterkontot! Kanarieöarna!? Näääe!
Grymmt skoj, aktiv semester. Skulle lätt göra om det..... men kanske inte i morgon.
2012. Våra Honda CB1100R 1982 är nu 30 år gamla, alltså får vi deltaga i Kungsrallyt ! ;-) DEt var jag, min kompis Stig också Kungsbacka och kompis Gunnar ifrån Borås deltog. Liten grå mulen dag. Men vi var glada ändå.
Tjolöholm Classic. CBX klubben är där men ingen CB1100R utställd.
MC-handlarna provar på. Stora Holm i Göteborg. Provkörning utav nya MC-Modeller. Vi träffs några vänner där.
CB1100R träff i Skåne. De har sytt ihop en träffdag. Vi åker ner några ifrån västkusten.
Samling på Götaplatsen för vidare färd ner till motor-träffen vid Operan/Maritiman.
2008, 2011 och nu 2012. Öppet HUS/garage hos mig, Alltid i september. Blir då inte varje år! Vid skitväder rullar jag inte ut hojarna. Blött på marken, natten har varit blöt!
Juli månad. Till samlingen. 2002 GSX-R 750. Fining. Vart? I Luleå. Flög dit och körde den hem. E45:an = Inlandsvägen. Det vart 150 mil... Dock vart det med alldeles för stor tankväska och ryggsäck. Grejer som följde med hojen. Totalt 3 dygn, 2 hotellnätter.
Sept/oktober, åkt ner till Italien. Skulle köpa en Bimota YB4IE. Det vart ingen affär. Ej överens. På väg hem genom Tyskland.
Nästa dag får jag kontakt med säljaren Mr Pumpler, vi hade haft kontakt innan resan så bilder på hojen Bimota SB7 hade jag sett.
Hemma hos Mr Pumpler nära Köln. Kör till honom och kollar Bimotan... vi gör affär.
Min tröste-hoj när det inte vart någon hoj med ifrån Italien.
Mr Pumpler, lätt trött på Bimotan SB7:an som inte kördes så mycket, och då ofta trilskades när den skulle användas....
Han hade en Porsche också! Porschen var mycket bättre.... Hans hobby-bil!
Min "SöndagsBimota" SB7 1994.
2012. Borta över 1 vecka, Mission Completed, landat 1 Bimota SB7 1994, Byggd utav fabrik på SB6 chassie (1000cc) men med Suzukis GSX-R750 SP 1994 motor, hojen som Suzuki klassat in till SuperBike VM. Bimota klassade in denna SB7 model också, men nu med Bimotas insprutning och diverse annat i trimväg.