Julstöket döda micron

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Varför koka icke-fast potatis för att äta hel?
Är man efterbliven eller bara extra fattig då?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Varför koka icke-fast potatis för att äta hel?
Är man efterbliven eller bara extra fattig då?

Ingetdera i mitt fall, jag brukar som oftast ha båda delarna hemma men ibland kan det ju vara så illa att man inte har någon fast potatis och då får man köra på den vanliga :( Och ibland får jag göra mos på fast potatis, det är ju betydligt enklare men inte perfekt det heller dessvärre...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ingetdera i mitt fall, jag brukar som oftast ha båda delarna hemma men ibland kan det ju vara så illa att man inte har någon fast potatis och då får man köra på den vanliga :( Och ibland får jag göra mos på fast potatis, det är ju betydligt enklare men inte perfekt det heller dessvärre...

Ja ja säger då de, fattigmansproblemen hopar sig.
Tur man slipper äta sånadär jordiga saker.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Fattigmans variant, åk till närmaste återvinningscentral , stå där med bagageluckan öppen hoppa på den första som kommer bärande på en micro be dom ställa den i bagageluckan på din bil- åk därifrån :rolleyes:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fattigmans variant, åk till närmaste återvinningscentral , stå där med bagageluckan öppen hoppa på den första som kommer bärande på en micro be dom ställa den i bagageluckan på bilen åk därifrån :rolleyes:

Då får man ju bara en till trasig micro, ja de va jävlar i mig fattigt...

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Då får man ju bara en till trasig micro, ja de va jävlar i mig fattigt...

Av egen erfarenhet så är dom flesta el-"saker" hela som kastas( Jobbar en hel del med återvinning) speciellt datorer tv video borrmaskiner mm är oftast hela, dom byts ut bara för att man vill ha något nytt eller batterier är slut

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Varför äta potatis alls? Det är äckligt, och omodernt!

Nej, du är bara bortskämd. Mina bästa signaturmåltider består av bland annat potatis, skulle inte funka utan det.
Och hemlagat potatismos är ju bland det bästa som finns :drool
Vanlig kokt potatis är gott det med men jag kan ju förstå dem som inte vill äta det varje dag. Men ihop med kokt torsk och äggsås till exempel så smakar ju nykokt potatis som bäst.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nej, du är bara bortskämd. Mina bästa signaturmåltider består av bland annat potatis, skulle inte funka utan det.
Och hemlagat potatismos är ju bland det bästa som finns :drool
Vanlig kokt potatis är gott det med men jag kan ju förstå dem som inte vill äta det varje dag. Men ihop med kokt torsk och äggsås till exempel så smakar ju nykokt potatis som bäst.

Men herregud...
Kan du inte dra upp lite fler WT måltider du brukar slafsa i dig.

Idag kanske de blir potäter, såntdäringa hasselback.. men mjae får la se va man ska ha te spareribsen...

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Du har alltså köpt en TVshop-produkt och outar detta på ett relativt publikt forum? Dessutom berömmer du produkten ???
//P

Edit; trodde tråden skulle behandla olika sätt att försöka avliva en micro med diverse meningslöst juldekorationstrams eller åtminstone med en fett överdimensionerad julskinka av tveksam härkomst.

Vad kan man säga, jag tycker den fungerar bra :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
När är micron oumbärlig?

Jag har aldrig haft en sedan jag flyttade ut från morsan. Inte en enda gång har jag känt behov av en heller.
Det är en ärlig fråga. När måste man tvunget använda en micro? :va

Ganska precis varje morgon och varje kväll om man har små barn..

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Micron är guld värd för oss som inte har tid att laga mat varje dag! En utmärkt uppfinning.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men herregud...
Kan du inte dra upp lite fler WT måltider du brukar slafsa i dig.

Idag kanske de blir potäter, såntdäringa hasselback.. men mjae får la se va man ska ha te spareribsen...

Haha, du vet uppenbarligen inte vad den korrekta benämningen WT är :fakta Bortskämda snorisar som itne har lärt sig laga hederlig husmanskost.
Vet du ens vad torsken kostar :brinnerup Det är billigare att köpa Regnbåge och grilla...

Du får det att låta som något negativt?

Ja, en aningen negativt är det ju trots allt. Även om det säkert är smidigt för stunden när man blir bortskämd :rolleyes:

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Haha, du vet uppenbarligen inte vad den korrekta benämningen WT är :fakta Bortskämda snorisar som itne har lärt sig laga hederlig husmanskost.
Vet du ens vad torsken kostar :brinnerup Det är billigare att köpa Regnbåge och grilla...

Ja, en aningen negativt är det ju trots allt. Även om det säkert är smidigt för stunden när man blir bortskämd :rolleyes:

Äh du är bara grinig för att du är WT o äter odlad torsk.

Det blev faktiskt som sagt lite WT potatis idag i hasselback-form tillsammans me WT ribs o WT coleslaw..

:D

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
tjöp en ny,annars kanske nån polare har nåt lik ståendes i nåt förråd som du kan låna? bulltv är väldigt bra tycker jag,suveränt att laga fisk i bla:tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC