Tror inte dom får klampa in iaf. Brandkåren går ju bra in om det är direkt fara för liv eller risk för stora ekonomiska skador på fastigheten osv.
Att förvara en MC är väll knappast fara för liv eller större ekonomisk skada?
Jag kan ha fel,men jag misstänker att jag har rätt
Om däremot hojjen börjar brinna så e det e en annan femma.
Vem ringer 11414 och tar reda på fakta?
Nu var det nog inte så att det avsågs att värden skulle klampa in och påstå att motorcykeln var en anledning att gå in hur som helst. Däremot kan ju värden hävda att det var en misstänkt vattenläcka och använda det som motiv till att dom gick in. Då är det OK. När dom sedan var inne i lägenheten så såg dom att hojen stod kvar.
Det är nog svårt att komma undan från den misstänker jag.
Skulle de räcka med att tömma tanken?
Och domstolsbeslutet han nämnde, finns de?
Har läst genom kontraktet o där stå inget om att man inte får ha motorfordon i lgh.
Jag tror faktiskt tyvärr att det är ganska kört att vinna den striden.
Det brukar ofta stå i hyreskontrakten att det dom hyr ut är en bostad och det är för det bruket den hyrs ut. Förvaring av motorfordon faller inte inom ramen för det så jag tror inte att det räcker riktigt för att få rätt.
Huruvida det faktiskt skulle vara grund för vräkning vågar jag inte uttala mig om men jag misstänker att så kan bli fallet om hyresvärden vinner.
Dock går det inte så fort och lätt att du blir vräkt med omedelbar verkan. Det brukar krävas att sådana där grejor går via tingsträtt eller liknande innan dom vinner laga kraft har jag fått för mig.
Å andra sidan är det väldigt opraktiskt att göra sig ovän med hyresvärden även om det inte skulle vara grund för vräkning.
Det kan försämra möjligheterna för dig att få underhåll av lägenheten och annan hjälp som vida överskrider fördelarna med att ha hojen i lägenheten.
Vore jag i ditt ställe skulle jag ställa ut hojen och köpa ett överdrag till den och sedan sätta ut flygblad eller annonsera efter någon som vill hyra ut någon kvadratmeter yta i ett garage i närheten.
Jag kan svårligen tro att det i längden skulle visa sig vara värt att framhärda i att du måste ha hojen inne i lägenheten.