När flottörens metalltunga precis landar på den fjäderbelastade nålventilen utan att trycka in dess fjäder, där har du flottörhöjden. Vänder man bryggan upp-och-ned trycks fjädern in och det blir felaktig höjd.
Förgasarens vinklade läge ska medföra att ett tryck-och-släpp på flottören ska göra att nålventilens fjäder orkar trycka tillbaks flottören.
Men fan! Jag har blivit sjukt trollad av nån sunkig youtube video som förklarade helt åt helvete hur man mäter in flottörhöjden!
Enligt den videon jag såg så skulle man luta bryggan tills lilla bläcket precis nuddade själva tråden som nålen hänger i och precis när den börjar dra ut nålen så skulle man mäta från kanden på flottören (inte högsta punkt utan snarare mitten) och ner till kanten där flottörhuspackningen sitter...
Helvete! Inte undra på att det går skit
Jag tyckte själv att det kändes jävligt ologiskt, men videon var proffsig och jag oerfaren så jag litade dumt nog på videon. Såg en annan variant där någon menade på att det duger om denna flottörkant låg i linje med kanten med packningen, men den videon kändes oseriös så...jahopp. man ska inte lite på allt man ser på youtube tydligen.
Blir att riva och göra rätt ikväll då.
Stort tack för knuffar åt rätt håll!