Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
- Gick med
- 24 May 2003
Sjukt snygg hoj
Det sura är ju om FSK+YA inte känns som det räcker, att sälja vidare och sen byta upp känns inte helt enkelt. Har börjat leta runt lite för att se om jag kan hitta någon som har en MT-07 med lite fjädringsmoddar så jag kan prova och känna skillnaden.
Ärligt talat känns MT-07 helt rätt just nu. Lagom med effekt, känns lite som att köra en vråltrimmad moped så smidig som den är
NIX 22 + Maxton/Bitubo/Penske kostar ungefär det dubbla jämfört med FSK+YA, 25% av hojens värdeNär man ser det ur det perspektivet blir det ju lite löjligt
![]()
![]()
Exakt det sistnämnda som jag ville komma fram till

Om det fortfarande inte räcker så beror det på att chassit i sig inte är bättre. Det är ett vekt chassi byggt för budget och precis som "tant Roffe" är inne på så är det inte bättre toleranser t ex på gaffelben, styrkronor, svinglagring och material/teknik i chassit.
För övrigt så är ju en strävan mot det bättre alltid bra men det är bra att skaffa sig en referens. Vill du känna hur det SKA kännas så provkör du en Street Triple 675 R eller faktiskt ännu bättre, en Thruxton 1200 R som har ett chassi som är bland det bästa jag har kört!
@Roffe: En Thruxton R är ju faktiskt något jag skulle kunna tänka mig i framtiden men inte än på ett tag, bara så att du vet