Justerbar fjädring

Sjukt snygg hoj :drool

Det sura är ju om FSK+YA inte känns som det räcker, att sälja vidare och sen byta upp känns inte helt enkelt. Har börjat leta runt lite för att se om jag kan hitta någon som har en MT-07 med lite fjädringsmoddar så jag kan prova och känna skillnaden.

Ärligt talat känns MT-07 helt rätt just nu. Lagom med effekt, känns lite som att köra en vråltrimmad moped så smidig som den är :)

NIX 22 + Maxton/Bitubo/Penske kostar ungefär det dubbla jämfört med FSK+YA, 25% av hojens värde :rofl När man ser det ur det perspektivet blir det ju lite löjligt :gnissla :hihi

Exakt det sistnämnda som jag ville komma fram till :) FSK + YA är fortfarande inom rimlighetens gräns för att en ok hoj ett steg till, mer än så är helt bortkastat.
Om det fortfarande inte räcker så beror det på att chassit i sig inte är bättre. Det är ett vekt chassi byggt för budget och precis som "tant Roffe" är inne på så är det inte bättre toleranser t ex på gaffelben, styrkronor, svinglagring och material/teknik i chassit.

För övrigt så är ju en strävan mot det bättre alltid bra men det är bra att skaffa sig en referens. Vill du känna hur det SKA kännas så provkör du en Street Triple 675 R eller faktiskt ännu bättre, en Thruxton 1200 R som har ett chassi som är bland det bästa jag har kört!

@Roffe: En Thruxton R är ju faktiskt något jag skulle kunna tänka mig i framtiden men inte än på ett tag, bara så att du vet :)

Exakt det sistnämnda som jag ville komma fram till :) FSK + YA är fortfarande inom rimlighetens gräns för att en ok hoj ett steg till, mer än så är helt bortkastat.
Om det fortfarande inte räcker så beror det på att chassit i sig inte är bättre. Det är ett vekt chassi byggt för budget och precis som "tant Roffe" är inne på så är det inte bättre toleranser t ex på gaffelben, styrkronor, svinglagring och material/teknik i chassit.

För övrigt så är ju en strävan mot det bättre alltid bra men det är bra att skaffa sig en referens. Vill du känna hur det SKA kännas så provkör du en Street Triple 675 R eller faktiskt ännu bättre, en Thruxton 1200 R som har ett chassi som är bland det bästa jag har kört!

@Roffe: En Thruxton R är ju faktiskt något jag skulle kunna tänka mig i framtiden men inte än på ett tag, bara så att du vet :)

Det här ju lite intressant. Hur stor är risken att man flaskhalsar på komponenter som styrkrona, gaffelben eller liknande? Går det att undersöka innan eller man får utgå från ett rimligt antagande baserat på hojens pris och syfte?

Som vanligt lär man sig massor på SH :tummenupp

varför inte hitta en bättre , men begagnad gaffel av lämplig sort ?

Har tittat lite på byten men vad jag (och andra) verkar ha kommit fram till så finns det inga direkt uppenbara möjliga donatorer iallafall. Finns någon som har satt dit en Öhlinare från 1098s men det låg rätt mycket jobb bakom och jag är inte säker på att det gick att behålla någon ABS då. Samma med han som bytte till fronten från en R6a.

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...