Justerbara handtagsgrepp - lågpris

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Fan, jag ska också beställa, men vet inte om jag ska köpa korta grepp eller standard..
Kopplingen är inte superlätt på gixxern, men samtidigt tycker jag mig inte använda alla fingrar allt för ofta, och dessutom har jag rätt små händer, så antagligen kan jag använda alla fingrar på tvåfingers..

Någon som kan lägga upp en bild när ni har två fingrar på ett tvåfingershandtag?

jag hade korta på sv och när jag körde på bana så fick jag ta i så mycket när jag bromsade med 2 fingrar så då började jag bromsa med 3 fingrar ist och jag hade säkrt fått plats med alla oxå:) gå in på the2wheels.com och kolla så har dom bild som visar mått på korta och långa:tummenupp

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
För att få den riktiga känslan på bromsarna krävs riktiga bromsklossar!
Jag köper ZCOO endurance beläggen. Har testat SBS, Galfer och orginal. ZCOO är helt överlägsna och förhållandevis billiga (om man jämför med dom dyrare från andra märken). Dessutom räcker dom länge!

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
För att få den riktiga känslan på bromsarna krävs riktiga bromsklossar!
Jag köper ZCOO endurance beläggen. Har testat SBS, Galfer och orginal. ZCOO är helt överlägsna och förhållandevis billiga (om man jämför med dom dyrare från andra märken). Dessutom räcker dom länge!

tyvärr, det handlar inte om belägg i denna tråd, här diskuteras handtagen:)

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Det var mer ett svar på varför du fick bromsa med 3 fingrar istf 2.
Om man ska få en riktigt bra känsla oavsett handtag bör man ha stålomspunna bromsslangar och bra belägg.

Last edited:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Det var mer ett svar på varför du fick bromsa med 3 fingrar istf 2.
Om man ska få en riktigt bra känsla oavsett handtag bör man ha stålomspunna bromsslangar och bra belägg.

jag hade stålomspunnet men nissin belägg, bytte till ebc sinter till denna säsong men hann byta in hojen innan jag körde bana

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Hoj
Honda VFR800 -98
Jag köpte därifrån med för ett tag sedan till min Honda CBR 900RR 97a blåa passade jättebra = helnöjd

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Last edited:

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Om man vill vara sådär lagom och lägga sådär lagom mycket kan man köpa dessa som jag gjorde http://www.ebay.co.uk/itm/V-Trec-ac...71?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item5d33c181ff

Runt 1300kr för båda handtagen istället för runt 11-1200kr/styck för Pazzo eller titax.
Kvalitén är riktigt bra och de är godkända av tyskarna (TUV), det måste ju vara premium :)

View attachment 362766

F@n vet om inte det är exakt samma handtag...?!

Jag har också (korta) 300:- varianten & är mycket nöjd. Har ni andra någon färg kvar på era? Jag köpte blanka istf svarta just för att någon viskade om tappad färg efter lite användning...

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Jag har också (korta) 300:- varianten & är mycket nöjd. Har ni andra någon färg kvar på era? Jag köpte blanka istf svarta just för att någon viskade om tappad färg efter lite användning...

Mina är vikbara och har justerbar längd :)

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
ni som monterat dessa på gsxr1000 05 och framåt, har ni fått dit bromshandtaget utan att fila lite på fästet till handtaget?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Har folk sandpapper i handflatorna på handskarna?
Färgen sitter ju som berget så länge man inte skrapar dom med något vasst. :3freak

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Hoj
Honda VFR800 -98
Mina är Blåa med guld justeringar inget färgsläpp ännu är supernöjd :) priset är ju rent löjligt billigt :banana

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Va fan... 35 dollar (ca 250kr). Det är ju helt sjukt.
Korta svarta fick det bli. Var osäker på om det var vettigt att köpa det korta kopplingsgreppet, men det funkar säkert. Bromsen ska bli skönt att ha ett kort grepp på. Har ändå aldrig bromsat med fyra fingrar.

Hade man vetat detta när man körde motard, hade man inte behövt såga av originalen :)

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Fick hem och monterade idag, fett snygga, tyvärr glappar kopplingshandtagen lite mer än jag vill, men körde en sväng på 10 mil med dom idag och det känns inte konstigt
20120611_130956.jpg

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Kört med dessa sen mitten på förra säsongen nu. Tror inte det hunnit bli mer än ca1000mil. Perfekt passform när de var nya, nu glappar kopplingsgreppet som fan och bromsgreppet sitter heller inte lika bra som när det var nytt. Färgen är dock som ny (svart)

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
haha där var du snabb. Nä detta är polarens som han köpte till sin Duke (när jag skrev hade jag en z750)
Han vill ha 500 för dom eftersom dom bara låg. Jag var snäll och la dom på sporhoj bara. Var när och hur han har köpt dom vet jag inte.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024