Justerbara handtagsgrepp - lågpris

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
mina ligger i posten oxå :)

funkar dom bra? du borde knäppa en bild när du har kopplingen intryck, och gärna med bara två fingrar :p

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Och just ja, oxiden tål inte uv-ljus så var beredd på att de tappar färgen efter några veckor. Jag beställde ofärgade så jag berörs inte sådär jättemycket. Helt klart 300 kr i alla fall.
Känner en som det hände samma sak för, tappar färgen efter några veckor. Konstigt att dom gör så fina handtag men sen inte kan ha riktig färg på. :näsblod

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Glappar de något? Försvinner färgen om man beställer svart eller vad är bäst i det avseendet?

Finns ju massa olika liknande på ebay så frågan är om dessa är bäst=)

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Satte sådana på R:en, från samma säljare verkar det som. Funkar kanoners, skulle det vara nåt som skulle gå sönder kan det vara lagren, men de finns hos momentum.

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Köpte sådana till hojen för ett tag sedan. Funkar kanon so far. Helt klart prisvärda och varken ser eller känner någon större skillnad mot polarens pazzo

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Efter brutit av handbromsgreppet beställde jag Lelles billigaste till Suzukin. 165kr. + frakt Passar "perfekt". Enda skillnaden mot original är 5 inställningslägen mot 6 inställningslägen på original. Leveranstid ca 2 veckor. Helt OK för mig. :tummenupp
Original för drygt 1000kr var väl magstarkt.
Men jag ska titta på tipsen i den här tråden. För de är otroligt snygga ! :banana

Last edited:

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Slängde också iväg en beställning nu. Någon som har bild o visa på dem när de sitter på?

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5296541&postcount=1

Toppfarten ökar massor med dessa handtag men räkna med att du blir stämd av BMW om de ser att du kör med Kina-handtag :D

Har också hört det. Fick papper från bmw klubben med hot om arkebusering. Detta var om man skulle få för sig att lägga något annat än 10 000kr på bmws orginalväskor(nej du blir inte delägare i bmw group trots den stora summan) eller i det här fallet 3-4000kr för handtag:brinnerup

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
kanontråd:) satt och kollade på samma på ebay idag.får bli att lägga en beställning då..

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Klockrent! Har kikat på 1800 kronors alternativet i säkert 2 år nu men inte känt att det varit värt det. Blev ett par från HK för 252kr nu från ebay! :) Kommer bli prima!

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Nu har dom kommit!

Fick igår mina kopplings och bromsgrepp, blev riktigt riktigt bra! 18 dagar tog leveransen.

Bifogat

• IMAG0023.jpg
    IMAG0023.jpg
    244.4 KB · Visningar: 140
  • IMAG0024.jpg
    IMAG0024.jpg
    242.1 KB · Visningar: 156

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Detta vet säkert alla, men drar det igen för att förhindra fler olyckor.
När man köper grepp till bromspumpen, kolla att det finns lite spel innan handtaget tangerar pumpkolven, annars fila på klacken i handtaget. Finns inget spel är risken stor att framhjulet låser sig efter en stunds körning.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Detta vet säkert alla, men drar det igen för att förhindra fler olyckor.
När man köper grepp till bromspumpen, kolla att det finns lite spel innan handtaget tangerar pumpkolven, annars fila på klacken i handtaget. Finns inget spel är risken stor att framhjulet låser sig efter en stunds körning.

+1 :tummenupp

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag har nyligen beställt the2wheels korta grepp till min GSR, blev svarta med blå justerare, hade titax på min SV innan och kändes konstigt att gå till orginal nu så det var nästan ett måste:tungan men hur har era hållit med färgen och att dom inte börjat glappat?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jag har nyligen beställt the2wheels korta grepp till min GSR, blev svarta med blå justerare, hade titax på min SV innan och kändes konstigt att gå till orginal nu så det var nästan ett måste:tungan men hur har era hållit med färgen och att dom inte börjat glappat?

Jag har likadana som TS från 2Wheels. Färgen är väl eloxerad så det håller för det mesta, ser fortfarande ut som nya! Inget glapp heller! :tummenupp

Edit: har haft mina i nästan ett år då.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Fan, jag ska också beställa, men vet inte om jag ska köpa korta grepp eller standard..
Kopplingen är inte superlätt på gixxern, men samtidigt tycker jag mig inte använda alla fingrar allt för ofta, och dessutom har jag rätt små händer, så antagligen kan jag använda alla fingrar på tvåfingers..

Någon som kan lägga upp en bild när ni har två fingrar på ett tvåfingershandtag?

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag har liknande och har gjort av med 4 st på Hondan efter krascher. Men riktigt bra känsla i det kortare handtaget. Det längre tyckte jag blev lite svampigt. Dom känns lite klena i konstruktionen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC