Känner mig ny med sporthoj

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tog... 13 år att skaffa en riktig sporthoj igen! :banana Haft fikahoj mellan, men nu så.... var och hämtade ut en ny Yamaha R7 från Bike i Trollhättan :) Sjukt långt dit (10 timmar i bil+släp) men trevlig butik :) Var lite kul träffa Jerker som fortfarande håller igång. Vi körde ju Superbike ihop ett tag för eoner sedan och även någon resa till nurburgring med Bike-tidningen. Var tider det.

Föredrar helt original hoj för nu. Har fått lite känsliga öron :näsblod

Alltså Yamaha R7 har verkligen lyckats med design och färgsättning. Stod mellan denna och en Aprilia RS 660. Men R7an är mer "extrem" men har inte så många hästar, vilket ger fördelar ekonomiskt. Går faktiskt äga och bara ha den stå när den kostar 250 kr hel/hel i månaden.

Hoppas få köra lite med folk. Går det fortfarande spontant dyka upp på donkan på sveavägen? :D Obs, inte längre intresserad av att hetsgasa (bara lite). Utan det sociala i att köra till olika ställen.

20240719_191022.jpg

20240719_191538.jpg
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tog... 13 år att skaffa en riktig sporthoj igen! :banana Haft fikahoj mellan, men nu så.... var och hämtade ut en ny Yamaha R7 från Bike i Trollhättan :) Sjukt långt dit (10 timmar i bil+släp) men trevlig butik :) Var lite kul träffa Jerker som fortfarande håller igång. Vi körde ju Superbike ihop ett tag för eoner sedan och även någon resa till nurburgring med Bike-tidningen. Var tider det.

Föredrar helt original hoj för nu. Har fått lite känsliga öron :näsblod

Alltså Yamaha R7 har verkligen lyckats med design och färgsättning. Stod mellan denna och en Aprilia RS 660. Men R7an är mer "extrem" men har inte så många hästar, vilket ger fördelar ekonomiskt. Går faktiskt äga och bara ha den stå när den kostar 250 kr hel/hel i månaden.

Hoppas få köra lite med folk. Går det fortfarande spontant dyka upp på donkan på sveavägen? :D Obs, inte längre intresserad av att hetsgasa (bara lite). Utan det sociala i att köra till olika ställen.

View attachment 501274

View attachment 501275
På Donken Sveavägen står det numer bara Foodoramoppar... Imorgon 11.00 Donken, Sköndal.

Screenshot_20240720_113308_Facebook.jpg
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
R7 har växt på mig, tycker den är riktigt läcker! En quickshift och singelkuts tycker jag du ska kosta på dig :hihi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
På Donken Sveavägen står det numer bara Foodoramoppar... Imorgon 11.00 Donken, Sköndal.

Ah, nice. Vad för folk åker dit? Kanske dyker upp. Jag har tyvärr inget helställ för gata längre. Så tänkte åka och köpa ett par mc / kevlarjeans och köra med. Känns också smidigare för korvkiosksnacket.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tog... 13 år att skaffa en riktig sporthoj igen! :banana Haft fikahoj mellan, men nu så.... var och hämtade ut en ny Yamaha R7 från Bike i Trollhättan :) Sjukt långt dit (10 timmar i bil+släp) men trevlig butik :) Var lite kul träffa Jerker som fortfarande håller igång. Vi körde ju Superbike ihop ett tag för eoner sedan och även någon resa till nurburgring med Bike-tidningen. Var tider det.

Föredrar helt original hoj för nu. Har fått lite känsliga öron :näsblod

Alltså Yamaha R7 har verkligen lyckats med design och färgsättning. Stod mellan denna och en Aprilia RS 660. Men R7an är mer "extrem" men har inte så många hästar, vilket ger fördelar ekonomiskt. Går faktiskt äga och bara ha den stå när den kostar 250 kr hel/hel i månaden.

Hoppas få köra lite med folk. Går det fortfarande spontant dyka upp på donkan på sveavägen? :D Obs, inte längre intresserad av att hetsgasa (bara lite). Utan det sociala i att köra till olika ställen.

View attachment 501274

View attachment 501275
Fan på tiden!!! Grattis!!! 💪🏻💪🏻💪🏻
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
R7 har växt på mig, tycker den är riktigt läcker! En quickshift och singelkuts tycker jag du ska kosta på dig :hihi
Det blir nästa år troligen :D ska försöka modda smakfullt. Kommer inte ändra något med blinkers etc då jag faktiskt vill att dom ska synas väl... så dom där bilisterna som inte tänker på MC lika mycket har chans att se en tydligare och ens intentioner...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
På Donken Sveavägen står det numer bara Foodoramoppar... Imorgon 11.00 Donken, Sköndal.
Passar ju Swedies asslöa R7a då 🤣🤣🤣

Så jävla gött att du köpt hoj igen Swedie, vi är nog många som följt dina trevare här och var, men så har livet och praktikaliteter sabbat för dig.

Men nu har du hoj igen, och en helrätt sådan dessutom. Har inte testat den själv, men de jag snackat med på banorna som har en är alla nöjda som fan. 🙌🏻
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Runda reflexen på gaffeln måste du ta bort!!! Den är så jeffla töntig, och det kommer från en gubbe på bmwboxer. Örk. Och den gör ingen större nytta heller, när sist såg du en och tänkte jävlar den syntes bra den? Nä just det. 😊
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ah, nice. Vad för folk åker dit? Kanske dyker upp. Jag har tyvärr inget helställ för gata längre. Så tänkte åka och köpa ett par mc / kevlarjeans och köra med. Känns också smidigare för korvkiosksnacket.
Är en salig blandning i min grupp. Dock blir vi inte så många imorgon pga semestrar, cirka 15 pers. Har eventuellt en plats kvar också till Åland 20-22 september 🇦🇽 "Old Badger" ska med.

FB_IMG_1644318956319.jpg
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Var just ute och körde hojen för första gången (provkört annan R7) och hästarna är helt lagom. Finns bra vrid och kom iväg punch. Går inte wheela på 6:an men chassit och väghållningen är helt absurt bra! Som en väljusterad racemoppe.

Enda är att det verkar vara ett relativt högg rull-ljud. Något "viner". Tror det är insugsrören som orsakar ljudet då det låter även om jag stänger av motorn i fart. Det försvinner av övrigt ljud efter 70 eller så.

Luktar motorcykelkille nu iaf. Sjukt varmt o köra bara i 25-26 grader och sol :D

Om någon bor kring Södertälje, hojta :) kör gärna en sväng och äter glass i solen!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Var just ute och körde hojen för första gången (provkört annan R7) och hästarna är helt lagom. Finns bra vrid och kom iväg punch. Går inte wheela på 6:an men chassit och väghållningen är helt absurt bra! Som en väljusterad racemoppe.

Enda är att det verkar vara ett relativt högg rull-ljud. Något "viner". Tror det är insugsrören som orsakar ljudet då det låter även om jag stänger av motorn i fart. Det försvinner av övrigt ljud efter 70 eller så.

Luktar motorcykelkille nu iaf. Sjukt varmt o köra bara i 25-26 grader och sol :D

Om någon bor kring Södertälje, hojta :) kör gärna en sväng och äter glass i solen!
Jag tror inte på detta. Kan inte köpa det. Kan du producera någon form av bevis?
Jag har liksom ff bilden av en sladdande alt driftande gul mille i minnet.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Runda reflexen på gaffeln måste du ta bort!!! Den är så jeffla töntig, och det kommer från en gubbe på bmwboxer. Örk. Och den gör ingen större nytta heller, när sist såg du en och tänkte jävlar den syntes bra den? Nä just det. 😊
Helfordonsgodkänd. Det blir snutjagen DireCkt.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top