Känner mig ny med sporthoj

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Haha kommer kanske dit också, men på bana :D vill mest överleva gatåkandet för nu...
Då hakar du på imorgon och lär känna lite trevliga, goa hojåkare i dina trakter😀 Jo, vacker hoj du köpt förutom färgen som borde varit röd/svart. Men tycke och smak är olika... Go kväll på sig😎
FB_IMG_1721488788671.jpg
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Då hakar du på imorgon och lär känna lite trevliga, goa hojåkare i dina trakter😀 Jo, vacker hoj du köpt förutom färgen som borde varit röd/svart. Men tycke och smak är olika... Go kväll på sig😎
Jag kanske dyker upp faktiskt :) det är en bit att åka men äh. Kommer då eventuellt tyvärr inte i korrekt mundering... saknar par byxor och har inget helställ men annars korrekt... :D fan skämmigt men har inte alla stålar i världen för att fullkitta mig ännu. Har goretex men det kommer nog se helt bananas ut.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag kanske dyker upp faktiskt :) det är en bit att åka men äh. Kommer då eventuellt tyvärr inte i korrekt mundering... saknar par byxor och har inget helställ men annars korrekt... :D fan skämmigt men har inte alla stålar i världen för att fullkitta mig ännu. Har goretex men det kommer nog se helt bananas ut.
Hans åkgäng har hundar i ryggsäcken så det fångar nog uppmärksamheten före dig
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Mycket fin hoj och billig I inköp. Blir det turbokit senare från Australiensarna?
130 häst på bakhjulet på typ omoddad motor.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tror ff inte på detta. Att du skaffat hoj, ja. Dyker du upp ska det bli intressant att få höra på vad. Lär väl hamna i någon/några trådar.
Det här med newbiefrågor o allt. Det luktar fisk!
Tror på vad? Tror du kokat ihop något från ingenting ;) en rubrik på tråd var ju för skoja lite.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tror ff inte på detta. Att du skaffat hoj, ja. Dyker du upp ska det bli intressant att få höra på vad. Lär väl hamna i någon/några trådar.
Det här med newbiefrågor o allt. Det luktar fisk!
Åker du i denna grupp? Då kommer jag inte ;) nädå min mage är lite sådär idag ... rip. Men åker nog en sväng efter lunch. Annars gärna en annan dag! Så får du ställa alla frågor! :näsblod
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Åker du i denna grupp? Då kommer jag inte ;) nädå min mage är lite sådär idag ... rip. Men åker nog en sväng efter lunch. Annars gärna en annan dag! Så får du ställa alla frågor! :näsblod
Nej, bor inte i den landsänden.

Ha det gött med ditt nyförvärv, vad än det nu är för något!
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Helfordonsgodkänd. Det blir snutjagen DireCkt.
Åtminstone så är det inget besiktningen slår ner på enligt de som jag har pratat med och jag har inte heller hört talas om anmärkning på väg (sagt av en som inte har orkat pilla bort sin egen reflex ännu).

Den här brukar jag göra av med fort dock och det är inte heller några problem så länge man har kvar röd reflex bakåt
1721551539858.png
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Åtminstone så är det inget besiktningen slår ner på enligt de som jag har pratat med och jag har inte heller hört talas om anmärkning på väg (sagt av en som inte har orkat pilla bort sin egen reflex ännu).

Den här brukar jag göra av med fort dock och det är inte heller några problem så länge man har kvar röd reflex bakåt
View attachment 501308
Ifall jag var otydlig. Första tycket handlade om den här reflexen
1721551656749.png
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har inte så bråttom just nu att modda hojen :) men lär komma dit också till slut.

Vill dock inte göra saker som gör besiktning för bökig.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Åtminstone så är det inget besiktningen slår ner på enligt de som jag har pratat med och jag har inte heller hört talas om anmärkning på väg (sagt av en som inte har orkat pilla bort sin egen reflex ännu).

Den här brukar jag göra av med fort dock och det är inte heller några problem så länge man har kvar röd reflex bakåt
View attachment 501308
Det var ett skämt. 🙂
Det där helfordonsgodkännandet tas ibland upp när folk vill byta original ljuddämpare till något ljudligare och lättare (och tuffare). Bra att spara original till nästa ägare eller ifall reglerna skall efterlevas framöver. Mig kvittar det, TDMen har original, Kawan har tysta ljuddämpare, DRen gick igenom med något hemmabyggt men jag bytte till en tystare. Alltså går mina hojar värre än de låter. 😎

Man kan bli bemött olika vid en flygande besiktning. I fallet nedan kan föraren ha varit ”känd av polisen” och kanske lite otrevlig.
IMG_0473.jpeg
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Hahah... now we talking!
Den måste röra på sig med 120-130 häst och med den vikten.
Vad jag förstod så görs ingen kompsänkning heller för 0,6-0,7 Bar, så motorn tappar inget i botten.

Hade varit sugen själv på en sån där om jag var hojlös. Turbo och sen gå via SFRO.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Minns en rondell i Tyskland…
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top