Känslan e borta!

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Känslan. den underbara som förut alltid infann sig när man skulle ut och åka hojj.

den där det pirrar i hela kroppen och allt bara e så underbart..

Den senaste tiden har det försvunnit, det hela började när jag som de flesta vet körde på en cyklist.
efter det blev man osäker och ganska rädd för att köra, det gick över.
efter att ha tängt lite för mycket en natt vad man igentligen riskerar varige gång man e ute och åker.

freppa,mccrone, m.f

Är det verkligen värt det.

dessutom så började min hoj att låta konstigt idag, så en reparation av den blir nog ganska nödvändig.

Jag tror faktiskt att jag inte kommer åka mc nästa år.

om jag gör det blir det väldigt sparsamt och med 125an.

Flera som känner att det kanske inte är värt att riskera allt?
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Är inte MC så mycket mer än att köra fort och slanga helatiden? Är det inte frihetskänslan? Allt runtomkring? Entusiasmen?
Man kan väll köra busigt sparsamt, på ett "tryggt" sätt? Eller är det inte roligt?
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
BigKay skrev:
Är inte MC så mycket mer än att köra fort och slanga helatiden? Är det inte frihetskänslan? Allt runtomkring? Entusiasmen?
Man kan väll köra busigt sparsamt, på ett "tryggt" sätt? Eller är det inte roligt?


Word! :fakta
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ska man tänka på allt som kan hända är det ju såklart inte kul. Man kan förbättra sina chanser att överleva genom att se till att hojen är i topptrim, att man själv är i topptrim och att man KONCENTRERAR sig på vad man gör när man kör. Jag har inte kraschat sen 1997 (peppar, peppar knock on wood), visserligen kör jag ju som en gammal dam också, men säkerheten kommer med erfarenheten. Kör man inte får man ingen erfarenhet, och man är inte lika säker. Kör MYCKET och kör aktivt, så ska du se att du blir en bättre, snabbare och säkrare förare. Att sluta innan man lärt sig nåt är dumt, och gör att hela idén var rätt så bortkastad.
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
börja stunta eller börja köra på bana eller skaffa nya MC-vänner du kan köra tillsammans med
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Det är inte så dumt med att köra med fullt raceställ jämt heller, och alltid ha ryggskyddet på med mera...
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag känner igen mig i det du skriver Jonne_boy. :(

Min entusiasm släcktes när jag åkte fast för fortkörning på försommaren. Jag har inte blivit av med lappen än, men snart så...

Känslan jag kände på hojen innan konstapel Åke satte dit mig var helt fri och skön. Jag kunde gasa ur hojen på stora vägar. Gasa runt på krokvägar och känna adrenalinet pumpa! :tummenupp Nu glider jag runt och är smått paranoid/rädd att förlänga den spärrtid jag har hängande över mig. Känslan är försvunnen. :( Jag kör nästan aldrig mer än 25km/h för fort. Dom där spontana åkturerna jag tog innan jag skulle sova har uteblivit. Fan! :mad:
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
JoS

det glömde jag skriva,,,,

1600 i böter för fortkörning gör ju att man inte direkt blir överlycklig heller..

Tyvärr blir man nog bilburen nästa år.
kanske 125an som komplement..
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
BigKay skrev:
Är inte MC så mycket mer än att köra fort och slanga helatiden? Är det inte frihetskänslan? Allt runtomkring? Entusiasmen?
Man kan väll köra busigt sparsamt, på ett "tryggt" sätt? Eller är det inte roligt?

Helt ärligt tycker jag inte det är roligt att köra tryggt. Men sen kan man ju göra det bästa av det hela och välja sina ställen... Men är det inte farligt är det inte kul heller.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Rigge skrev:
Helt ärligt tycker jag inte det är roligt att köra tryggt. Men sen kan man ju göra det bästa av det hela och välja sina ställen... Men är det inte farligt är det inte kul heller.
Sant, så sant.

Jonne_boy: Jag fick pröjsa 2000:- + lapphelvetet :mad: Surt som fan!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Polizei ist för jäävlich!

Jag kände heller inget sug efter att jag lagt min hoj, det gick över tills den var lagad..
Börjar få koll på ettan på bakhjulet, snart dax att lära sig växla.

//A.
 

Croft

Sporthoj?
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Åland
Hoj
Suzuki AN 650
Beror ju på hur man kör och vad man är ute efter när man kör.

Om det enda som är intressant är en våldsam adrenalinkick och slanga i 200 så är det väl förståeligt att man inte har kul när man växer upp, inser att det inte är värt att dö för och börjar köra lagligt, eller i alla fall nästintill.

Om man däremot är ute efter allt det andra som är positivt med hojåkning - dofterna som praktiskt taget pressas in i näsan när man kör, känslan av att man är mera i kontakt med omvärlden, gläden i att köra i moderata hastigheter på kurvig väg och se vad som finns på andra sidan nästa kurva - för att inte tala om gemenskapen mm - så blir man inte trött på hojåkning.

Riskerna finns alltid där, men om man lite använder hjärnan, är alert och undviker att sätta sig i situationer där man inte har nån utväg när det kommer en rostig bil med nån idiot bakom ratten så har man nog goda chanser att klara sig.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag kör som en fis efter min vurpa, visserligen har jag haft lappen i 2 månader.. Jag har inte heller lust att köra hoj varje dag, det är väl bara så. Men jag tänker inte sluta, kämpade som en tok för att nå fram till mitt mål.

Däremot finns planer på att köra på bana istället för ute i trafiken där risken för att bli potatismos av hemska bilar är mindre samt att ja, det verkar roligt helt enkelt.

Jonne, hoppas känslan infinner sig nästa år när du sätter dig på motorcykeln igen!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
5 året för mig nu å varje gång jag vet att jag ska ut å köra så blir jag helt pirrig i hela kroppen. Love it! :slicka
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Croft skrev:
Beror ju på hur man kör och vad man är ute efter när man kör.

Om det enda som är intressant är en våldsam adrenalinkick och slanga i 200



JIHOOO

Croft skrev:
Om man däremot är ute efter allt det andra som är positivt med hojåkning - dofterna som praktiskt taget pressas in i näsan när man kör, känslan av att man är mera i kontakt med omvärlden, gläden i att köra i moderata hastigheter på kurvig väg och se vad som finns på andra sidan nästa kurva - för att inte tala om gemenskapen mm
GÄÄÄÄSP

Hmm.... jag ligger risigt till alltså? :skrämd

Tycker faktiskt att det är värt riskerna ändå.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Man blir lite pirrig, det blir man, lite som kärlek, fast inte till nått fysiskt utan bara känslan.

BB: Prövar du bana är du fast, det är där man verkligen får in känslan. Jag ska försöka köra minst 4-5 gånger nästa säsong.
Fan vad skönt att slippa tänka på utspilld diesel, grus, kvistar, biljävlar och frostskadad vägbana. Man kan i stort sett lita på underlaget helt och vet att det faktiskt är din egen skicklighet som sätter begränsningarna.
Befriande, men samtidigt bland det mest påfrestande jag varit med om. Var helt slut psykiskt och fysiskt efter min första bandag.

//A.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
har också psykspärrar efter min krasch..vet precis hur jävlöa trist det är! särskilt när man är ett gäng som är ute och alla får vänta på en hela tiden.kroppen blir stel i varenda kurva och det är mest obehagligt.min har börjat släppa lite men dt har tagit sedan i 10 maj och nu är ju sommaren snart slut,så detta år var inte det bästa för min hojåkning.men man ska ju upp på hästen fort som fan igen<:)

en annan lösning kan ju vara valfett...
 

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös.
ALLT går i vågor. Ställ av, låt den vara. Nästa år när folk plockar fram sina maskiner och du ligger där i sängen och hör "baaaaa baaaa" någonstans långt borta en vårkväll.. då kommer du längta ut på nya fräsha vägar..

:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top