Tja, jag kan förstå Jonne_boy, det är ju inge vidare känsla man får när nåting dåligt inträffat..men Mattias har som vanligt en poäng.
Jag kan summera så här:
Har idagsläget haft KK i 17år!
för hoj varav några år gick bort till annan aktivitet än mcåka
..jag gjorde en hygglig vurpa i slutet på -80talet när jag vred sönder ena knät, men sedan hållit mig på hjulen tills för ett par år sen..
Nu är det en annan melodi, idags dato så har jag lyckats med skammen att skrota 1 hoj och knöckla sönder 2 inom loppet av 3år...klarde mig själv hyffsat innan sista smällen då jag blev påkörd av en äldre dam (klassiker),inte i hög fart men smällen blev det värre med, krossade fler ryggkotor med div. nervskador och är idag,ett år efter smällen fortfarande delvis sjukskriven.
Men , lägga hojåkandet på hyllan.....nädu!
Jag har insett att jag fått mina chanser nu..jag kommer inte att klara nästa smäll...jag måste sålunda släppa på trotteln för att överhuvudtaget överleva..men är det priset för att fortsätta åka..tja, svårt val eller?
Det finns inget bättre än att fara fram längs vägarna, oavsett fart, och bara få den där härliga "feelingen"!!
Men ,precis som många andra så fick man efter varje smäll en osäkerhetskänsla, framförallt i kurvorna, det bara går inte att svänga osv... grusnojja,traktorer, hästar, ungar..listan blir lång..
Dock så uppenbarade sig en helt ny dimension detta år när jag fick möjligheten att köra...BANA!!!!
Och som alla andra säger...ska man köra hoj på RIKTIGT,tja då e det på banan, alla fördelar med det har fler skrivit om och det stämmer till 100%
Den där osäkerheten i böjarna kunde man varv på varv slipa bort, man VET att inget skit kommer runt hörnet,det är bara att koncentrera sig på spåret och flytet!!
Ballfaktorn att leka Rossi är OBESKRIVBAR!!
Att bara få känslan av en perfekt ingång i Hårnålen,känna pucken nudda backen å bara vrida på ur kurvan..fasen,det är ju rena rama poesin!!Hahahahahaha!!!
I år lyckades jag få åka 3ggr på banan, nästa år så är det MINST det dubbla som gäller om ekonomin klaffar!!
Mitt råd är...lägg inte handskarna på hyllan ...ta lite semester över vintern, kom igen med nya krafter på vårkanten och lägg ett par varv på banan så ska du se att känslan med mc-åka är garanterat tillbax!!!