Känslan e borta!

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Silwer skrev:
sen ska man väl inte hymla med att alla som köper hoj inte kommer köra för evigt, andra intressen dyker upp eller så märker man att det där inte var så kul som man trodde.
Jag märker iaf att det är väldigt vanligt med folk som bara åker nåt eller ett par år.

Hade en "halvbekant för många år sedan som:

* Köpte dåtidens vassaste sporthoj
* Körde ett tag
* Trimmade för dyra pengar
* Körde ett tag till
* Satte på slicks (på gata)
* Körde som en galning
* Satte ett personbästa mellan två närliggande städer som jag inte tänker skriva här (för då kommer någon idiot att försöka slå det)
* Blev av med körkortet tre ggr på två år
* Sålde hojen med motiveringen:
- Det är inget kul längre, nu har jag haft "det värsta".

För övrigt: Väldigt många kloka och välövertänkta inlägg i den här tråden. :bow

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Måste skriva TACK! till alla..

Inte ofta på sistonde på sporthojj med så många bra och givande inlägg i en tråd..

:tummenupp

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Jonne, kör du oftast ensam? Försök i så fall hitta en "riding buddy" som trivs i samma tempo som du, helst med en jämförbar hoj. Kör med denna person då och då. Det kan kanske ge en "nytändning"...?

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Ska man tänka på allt som är farligt så borde man låsa in sig , fast det kan ju börja brinna eller komma en påtänd knarkare in genom fönstret på jakt efter prylar att sno och man blir ihjälhuggen..........Nä kör så att du får mycket rutin och får vana och gör grejer med polare så att ni kombinerar nytta med nöje , lek på rätt ställen och byt till en lite större hoj........Med andra ord sluta ej köra , men lär av det som hänt andra och låt det sitta i minnet lite men tänk inte på allt tråkigt som hänt hela tiden , respekt för grejerna måste man ha men inte sitta och vara rädd och nojig.

phanteer

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kraschad CBR600F R1
Jag gjorde min första krasch för ca två veckor sedan. Jag minns inget från kraschen och hoppas att det kommer kännas bra när jag kan köra igen. Jag kom undan med ett brutet nyckelben och en båtbens fraktur på höger sida. Som det känns nu efter att ha provat att åka bakpå så kommer jag att fortsätta att köra för att det är fortfarande SÅ roligt.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jokela skrev:
Så nu har jag beslutat att sälja gatmaskinen för att pröva på RR, det som jag uppskattade mest när jag satt på bågen :tummenupp ( och för att den där Apstrutsen ska sluta tjata!! )

Weeee! Jag har uträttat något nyttigt! :hej

...någon gång ska vara den första...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Tror vi får bygga 5 - 6 st till racingbanor i svergie om utveckligen inom RR ska försätta så här. :D :tummenupp :tummenupp

Snowman

Tycker inte om regn...
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
Hojlös
Kan inte heller annat än att instämma med flera av de som skrivit innan.
Gjorde ett besök i sidan på en bil i april i år.
Två brutna utskott på två ländkotor, blödning på höger njure samt revben som ett trasigt spjälstaket blev resultatet.

Sent om sider kom jag upp på en hoj igen och jag kan inte annat konstatera att jag brottas med känslorna i vissa situationer.
Jag älskar fortfarande att åka hoj men jag är nog ruskigt mycket mer försiktig nu.
Därför är det skönt att läsa trådar som denna - jag är inte ensam om att känna som jag gör!! :)

Sampo Star

Halvknäpp bladeåkare
Gick med
5 May 2003
Hoj
Fireblade97
Ja vad ska man säga?

Några tomma fraser kanske. Antingen är man bågeåkare eller så är man inte det. Vill du inte åka så strunta i det. Kanske hittar du något annat som fyller upp tommrummet i hjärtat, kanske sliter det i hjärtat till våren så att du blir tvungen att skaffa något nytt. Det är ju lite tråkigt att stanna på 125 nivå och aldrig köra "riktig" båge men. Vissa har inga spärrar när de kör. Antingen så inser de det och slutar eller så krashar de förr eller senare. Känner du själv att du kör som en idiot(okontrollerat) så sluta nu innan du krashar. Oroa dig inte. Sälj bågen så märker du till våren om du är bågeåkare eller inte.

/Sam

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
rerell skrev:
Jonne, kör du oftast ensam? Försök i så fall hitta en "riding buddy" som trivs i samma tempo som du, helst med en jämförbar hoj. Kör med denna person då och då. Det kan kanske ge en "nytändning"...?

Jonne hänger av alla han kör med, så det blir lite svårt :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...