då e det ju inte så lätt att ställa sig framför honom för att få han att stanna bilen. Men jag hävdar iaf att det inte är hur lätt som helst att bara klubba ihjäl ett djur. Du behöver absolut inte anklaga dig själv . Jag trodde du satt i samma bil och tyckte att isf kunde du ju sagt till han, men nu var ni ju inte i samma bil. Jag anklagar inte han heller för jag hade nog inte ens klarat att köra över det. Jag hade nog gjort som jag gjorde med räven jag körde på, tagit den till veterinär......Vägra vurpa skrev:Ravetrancer: Vi hade varsin bil. Jag kom först på plats och ringde honom. Han kom 2 minuter efter mig i ilfart.
Men jag hade inte en susning om att han skulle köra på det. Trodde helt naturligt att han bara stannar bilen, går ut och slår ihjäl det.
Men visst, klart att vi båda är skyldiga, det är ju precis det jag anklagar mig själv för.
Badkarma skrev:Men va fan gå ut och nyp djuret med ett fälgkors. Sitta och köra över det gång på gång. Sanslöst, men har man bott i en garderob hela livet så....
Shitbreak skrev:Veckans I-lands problem???????????
HAYABUSAHENKE skrev:JA ,, ha ha va ska man säga.
Ja håller med Eazy D, d e ju ett djur. Djuret mår ju troligvis bäst av att avliva det. Nu va jag desvärre inte på plats när detta hände, men o rädda djuret lät inte som ett alternativ.
Vi är ju alla olika känsliga när det gäller olika saker,för mig o troligtvis Easy D, så är inte ett djur så högt upp på listan.
Om ja tex jämför en våldtäkt, med denna berättelse, så är rådjuret inte ens värd en tanke från min sida.
Egentligen förstår ja inte va ni pratar om, djuret måste ju dödas? Det är väl ingen stor grej med det?
Är ni med på hur "vi" tänker?
Kul med lite disskusions trådar,lika men ändå så olika. Kör försiktigt.
Den dagen är inte här för vissa som tex mig...Dioxin skrev:"HAHA"????
:kocko
Leonardo daVinci har sagt såhär:
"Den dagen kommer när ett djurs liv kommer att vara lika dyrbar som en människas..."
Flamma77 skrev:/Flamma - inte bara hojtokig utan även veterinärstudent.
EazyD skrev:Den dagen är inte här för vissa som tex mig...
Dioxin skrev:Alla kan förbättra sig, tom du
c9h13no3 skrev:Tänkte att det var onödigt att citera allt...
Tackar för informationen. Jag kan vara felunderrättad, känns ju även lite som att jägarexamen och veterinärstudier inte direkt går hand i hand heh... Även om skillnaden, eller syftet, inte är helt olika.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |