Känsliga bör ej läsa!!!!!

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Du har verkligen ett stort hjärta!! :kär

tårarna bara rann när jag läste det du skrivit.. :gråta

jag är en jättestor djurvän och kan förstå att du plågas ngt helt enormt!
har du fått prata av dig med en kurator eller så? du kan pm'a mig om du vill prata av dig...

du är en fin människa iaf!

och det var verkligen inte konstigt alls på något vis att du grät..

Jag tror att rådjuret kände din smärta, samtidigt som den plågades av sin egen smärta...

Många kramar till dig!!! /Linn.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
EazyD skrev:
Nej jag är bara annurlunda! :arsele Okänslig!

Tror bara att du låssas vara tuff på något vridet "manligt" sätt... Kom ner på jorden!! :7peta

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
Silwer skrev:
Du skulle ha klappat till honom, man tar givetvis fälkors eller nåt annat o slår djuret hårt som fan i skallen, eventuellt bryter nacken av det.
Antagligen njöt han dock av det han gjorde.

Jag har själv avlivat rådjur på detta sätt det funkar direkt, inga 100 slag eller överkörningar behövs.

Råder ingen att vrida nacken av ett rådjur om annan möjlighet finns!
Tro mig jag har gjort det, man måste vrida säkert ett varv o det är segt som fan. samtidigt skriker det kanske o det mår varken du eller djuret bra av.
Mitt råd är att leta reda på en GROV gren eller STOR sten och klappa till av kung o fosterland. :fatta!

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Flamma77 skrev:
Att vi har en annorlunda intelligens än de övriga djuren ger oss inte mer rättigheter utan fler skyldigheter och större ansvar för vår omgivning...

Fint sagt.

Henken

Guest
Jag ser dock hans poäng bakom de aningen klumpiga formuleringarna.

Henken

Guest
Dioxin skrev:
Det är best du låter bli och skriva här över huvudtaget. Läs en bok, kolla på "big brother" eller nåt liknande program som inte kräver nån intelligensnivå :fatta! och bara låt bli och kommentera!

:dummer :dummer :dummer

Hostpersonligtpåhopphosthost

Edit: Med tanke på trådens innehåll blev din felstavning lite rolig :)

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Dioxin skrev:
Det är best du låter bli och skriva här över huvudtaget. Läs en bok, kolla på "big brother" eller nåt liknande program som inte kräver nån intelligensnivå :fatta! och bara låt bli och kommentera!

:dummer :dummer :dummer

Ja du är säkert smartare vad vet jag. Men stava kan du ju iaf... :dummer

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
nickname skrev:
Ursäkta språket men, vilken extremt dum jävel han måste vara som förlänger lidandet för djuret genom att försöka köra ihjäl det med bilen. Jag har alltid en kniv med mig för att vid sådana situationer kunna avliva djuret så smärtfritt som möjligt.
ursäkta att du är dum i huvet. Tror du det är så lätt att fatta såna beslut när man pratar om att ta ett liv????
Jag hade nog oxo trott att det hade dött om jag hade kört över det igen, iaf så hade jag hoppats det för jag hade nog inte pallat med att stå o slå ett fälgkors i huvet på det tills det dog.
Passa dina innan du spyr din galla överallt, tror du alla klarar av att slå fälgkors i huvet på ett liv tills det släcks??? Ja just det ja, du är ju perfekt och gör alltid rätt.....

Ni som fick uppleva det: tycker synd om er och hoppas att ni slipper göra nåt sånt igen. Körde på en räv en gång så jag mosa bakbenen på den. Han stack in i världens snårskog mitt i natten. Letade i 3 timmar efter den och när jag till slut hittade den så visste jag att det bäst avar att dra en sten eller dylikt i huvet på den, men jag klarade inte det så jag tog den i bilen o körde den till blå stjärna där man gav den en spruta så den somna in:(

//R

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
Fireblade 929 -01
Trodde inte det skulle bli sån diskussion mot slutet av denna tråd. Men jag är väldigt glad att dem flesta här känner ungefär som mig.
Innan detta hände så hade jag aldrig tänkt på det viset, jag menar viltolyckor händer ju varje dag. Men att se detta stackars djuret bli mörbultad levande på detta sätt var det värsta jag kunde föreställa mig i min egen fantasi.

EasyD: Dina inlägg gör mig rasande för jag har aldrig fått sån kärlek av människor som jag fått av vissa djur (hundar, katter). Djuren är totalt oskyldiga till allt, visst det handlar om jakt och överlevnad men i princip är det vi som bestämmer över dom och det är FEL!!!
Därmed inte sagt att jag inte älskar människor, men när det handlar om djur som far illa, där går gränsen. Då gråter jag som ett barn, jag erkänner det. :(

Kan tilläggas att jag inte gråtit så "hårt" i hela mitt liv, (grät för 2 år sen senast då flickvännen gjorde slut för hon träffat nån annan).

Jag har fortfarande "träningsvärk" i käkarna för jag tog i nåt så ruskigt och bet ihop käken för att inte vråla ut min avsky mot sättet han tog död på djuret. :död

Men måste också tillägga här nu att jag mår faktiskt bättre, har sovit ut riktigt och tänkt igenom det och läst alla era inlägg, en del har hjälpt mig jättemycket. Tusen tack! :tummenupp

Mvh Mikael

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
Fireblade 929 -01
KarlJohan skrev:
Jepp, både du o budet var idioter.
Enligt min mening är man en sann djurvän om man tar tag i saken direkt och klipper till. Ju längre man väntar desto mer lidande...
Men att köra på djuret med bilen var fan det mest IQ-befriade jag hört. :kocko

Låter lite hård kanske. Hoppas du inte tar illa upp, har full förståelse för att vissa personer inte pallar trycket.

Där satt den! Det var precis vad jag behövde få veta, och dessutom förväntade mig att nån skulle svara. Men det är okay... :(

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vägra vurpa skrev:
Trodde inte det skulle bli sån diskussion mot slutet av denna tråd. Men jag är väldigt glad att dem flesta här känner ungefär som mig.
Innan detta hände så hade jag aldrig tänkt på det viset, jag menar viltolyckor händer ju varje dag. Men att se detta stackars djuret bli mörbultad levande på detta sätt var det värsta jag kunde föreställa mig i min egen fantasi.

EasyD: Dina inlägg gör mig rasande för jag har aldrig fått sån kärlek av människor som jag fått av vissa djur (hundar, katter). Djuren är totalt oskyldiga till allt, visst det handlar om jakt och överlevnad men i princip är det vi som bestämmer över dom och det är FEL!!!
Därmed inte sagt att jag inte älskar människor, men när det handlar om djur som far illa, där går gränsen. Då gråter jag som ett barn, jag erkänner det. :(

Kan tilläggas att jag inte gråtit så "hårt" i hela mitt liv, (grät för 2 år sen senast då flickvännen gjorde slut för hon träffat nån annan).

Jag har fortfarande "träningsvärk" i käkarna för jag tog i nåt så ruskigt och bet ihop käken för att inte vråla ut min avsky mot sättet han tog död på djuret. :död

Men måste också tillägga här nu att jag mår faktiskt bättre, har sovit ut riktigt och tänkt igenom det och läst alla era inlägg, en del har hjälpt mig jättemycket. Tusen tack! :tummenupp

Mvh Mikael
Det sättet som djuret dog på var väl inte med avsikt för att pina det eller??? Var det meningen att djuret skulle lida mer eller ville han bara att det skulle dö o slippa mer smärta???

//R

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Hightuned skrev:
Hade han inte vett att avliva ett skadat djur med en kniv eller ett fälgkors uant använde bilen, vilken jälva idiot! :kocko

Håller med dig till fullo. Måste vara något fel på killen.... :huvet

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
men alltså, fattade jag det fel eller var det inte ni 2 som var i bilen ihop???? Var det då bara han som var skyldig till dessa handlingar ?
Som jag ser det så tog NI död på djuret. Alltså skulle du ingripit och förklarat hur man skall göra, men hur lätt är det i en sån situation när det enda man vill är att det skall slippa lida. Man tänker nog lätt att här kör jag en bil på 105ton om jag kör över det så dör det. Tror att föraren tänkte så iaf. Tycker inte som nån sa ovanför att ni var idioter men jag tror att ni trodde att det skulle funka att köra över det igen så ni slapp vara riktigt nära det och klubba ihjäl det.

//R

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Men va fan gå ut och nyp djuret med ett fälgkors. Sitta och köra över det gång på gång. Sanslöst, men har man bott i en garderob hela livet så....

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
Fireblade 929 -01
Ravetrancer: Vi hade varsin bil. Jag kom först på plats och ringde honom. Han kom 2 minuter efter mig i ilfart.

Men jag hade inte en susning om att han skulle köra på det. Trodde helt naturligt att han bara stannar bilen, går ut och slår ihjäl det.

Men visst, klart att vi båda är skyldiga, det är ju precis det jag anklagar mig själv för.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...