Kåttens nya kläder.

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Ser ju ut som det skulle kunna vara till vilken Kotte som helst.. Karlstrommotor.se bör ju vara ett hett tips!

// Jones

Har bara hittat svarta än så länge men har inte kollar karlströms, ska helt klart kollas upp, tackar så mycket

//Patrik
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har bara hittat svarta än så länge men har inte kollar karlströms, ska helt klart kollas upp, tackar så mycket

//Patrik

Som sagt, är det samma som till alla KTM (bara kolla art.nr.) så finns de hos närmaste KTM återförsäljare, om inte annat så beställer dem hem.
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Tackar tackar =) kul som fasen att ni gillar det.

Norman: Klockrent, då ska det beställas sånna med.

Slappa: Japp, lyse och framskärm från 530exc, tyckte den va snygg som fan. Inte säkert att det kommer funka att köra med, då kanske man får slänga på en superretard stänka istället. Men jag blev nöjd med looken iaf, det är viktigast :D :D
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Dagens framsteg blev små men ack så roliga. äntligen börjat monterna ihop grejerna igen. Fick på bakhjulet och lite av plasten, mest för att kunna bygga ett vettigt skyltfäste imorgon. Men nån bild blev det iaf :D

2012-01-30 17.44.38.jpg2012-01-30 19.43.34.jpg2012-01-30 19.43.55.jpg
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Hehe, ramen är klar, håller på och löda ihop kablarna till baklyse och blinkers och skräp bara, sen väntar jag på sadel och filterbox skyddet så kommer det massa mer bilder. Har byggt prototypen av min skylthållare med, så den ska slipas och lackas så kommer den på med.

Men nu är det stora problemet den här jä**a koso mätaren. Ktm verkar helt mupp att greja med. Neutral lampan slocknar när man lägger ur växel, tänds när växel är i. Blinkers blinkar inte, finns 3 sladdar i original mätaren till blinkers systemet, bara två i nya mätaren. Kan inte koppla på tredje sladden för då får jag kontakt till alla blinkers samtidigt. Får åka runt och varningsblinka i varenda sväng. Blir lite lotteri för bilarna bakom om jag svänger vänster eller höger :D

Om det finns nån super elguru meister som har bra koll på hur man trollar med det här junket så vore det helt fantastiskt. Börjar fan bli tunnhårig efter två dagar med sånt här :p

//Patrik
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Nu har jag iofs fått veta hur det ligger till. Ktm funkar tydligen omvänt mot andra normala saker. Det ligger spänning på alltid, istället för att tillföra spänning när något ska hända.

Koso mätaren vill ha plus, den får minus av ktmen. Krångligt värre. Kommer behöva ett helt gäng reläer tydligen, och koppla plus från batteriet till relä, för att sedan ge signal till kosomätaren.

Just nu luktar det nederlag på mätarfronten. Ska upp och kolla med uppsala maffian om dom har nåt bra sätt att lösa det på, annars kanske det får bli koso mätare på kommande gixxer fighter projekt :D
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Uscha, det här med elen är verkligen tråkigt. Multikontakten till gamla hastighetsmätaren går ej att köpa löst, utan säljs bara tillsammams med hela kabelhärvan, som kostar typ 2500 spänn. Kontakten kostar säkert runt 10kr =/

Hur som helst, "bara" att pilla ut stiften till den gamla, löda om, stoppa i. Tog typ 2.5 timme :gnissla

Blev inte mycket mer än så idag. Fick iaf mail om att mina grejer kommer imorrn, förhoppningsvis mer framsteg då =)2012-02-01 18.25.51.jpg2012-02-01 18.26.07.jpg2012-02-01 18.26.44.jpg
 

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Söder om stockholm
Hoj
Z750 09 - VZ800
Uscha, det här med elen är verkligen tråkigt. Multikontakten till gamla hastighetsmätaren går ej att köpa löst, utan säljs bara tillsammams med hela kabelhärvan, som kostar typ 2500 spänn. Kontakten kostar säkert runt 10kr =/

Hur som helst, "bara" att pilla ut stiften till den gamla, löda om, stoppa i. Tog typ 2.5 timme :gnissla

Blev inte mycket mer än så idag. Fick iaf mail om att mina grejer kommer imorrn, förhoppningsvis mer framsteg då =)View attachment 353298View attachment 353299View attachment 353300

Hör med "negliance" har för mig han monterade likadan koso mätare som du håller på med,
på hans 640..
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Japp, det gjorde han. Det var så jag kom underfunds med att reläer blir tvunget. Men jag forskar vidare lite om det hela, visar det sig att det går att lösa det så blir det koso på hojen. Har kopplat in den gamle så länge så kan jag fortsätta med resten av hojen, vill se så att blinkers och allt annat funkar när jag skruvar ihop allt annat, så kan man bara riva lampan och fiffla med elen där om så blir fallet.

Ikväll ska iaf röva sättas ihop, om det så blir sjukskrivning imorrn så ska den fan ihop =D Hoppas att paketet med sadel och filter kåpa dyker upp bara =)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Japp, det gjorde han. Det var så jag kom underfunds med att reläer blir tvunget. Men jag forskar vidare lite om det hela, visar det sig att det går att lösa det så blir det koso på hojen. Har kopplat in den gamle så länge så kan jag fortsätta med resten av hojen, vill se så att blinkers och allt annat funkar när jag skruvar ihop allt annat, så kan man bara riva lampan och fiffla med elen där om så blir fallet.

Ikväll ska iaf röva sättas ihop, om det så blir sjukskrivning imorrn så ska den fan ihop =D Hoppas att paketet med sadel och filter kåpa dyker upp bara =)

Eller bygg om blinkersystemet så det blir "normalt"? =D
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Eller bygg om blinkersystemet så det blir "normalt"? =D

Haha, ja om det hade gällt nån annan än mig så är det säkert fullt möjligt, tror dock inte att jag ska röra elen alls mer än jag redan gjort, mer än absolut nödvändigt om jag vill åka nåt alls 2012 =D

Men jag vet iaf mer om elen nu än jag gjorde när jag började, det gäller att hitta det positiva i allt :p
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
snyggt jobbat.. sen behöver du en hsr42:a plus en kopia på mitt luftfilterkitt, samt bygg en likadant avgassystem som jag gjorde . så kommer den där jäveln busa ifrån 660:s sen =) jag vet för det gjorde min =)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
fan det här blir inte lätt. men jag skall se om jag kommer ihåg hurdet bidde. jag tar det här istället för via pm .

om jag inte minns helt fel så att jag la till 3 st relän . neutralen gick via ett vanligt bilrelä. på nått vänster, signalen till blinkers tog jag direkt från plusmatningen till blinkersarna och sedan till mätaren , eller det gjore jag nog inte men hade jag gjort så hade ju nog slupit relä till just blinkerssignal. alterntivt så var det så jag gjorde eftersom det var så jag borde ha gjort. d.v.s att du skiter i den blinkerssignalen som är tänkt till mätaren och istället drar från plusmatning till blinkers. kör du sedan diodblinkers så är ett hett tips biltemas diodblinkrelä. neutralen komer jag som sagt inte ihåg , men det var ett rlä inblandat =). jag må låta full, men jag är gammal och grå och hojen byggdes 2010 =)
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
fan det här blir inte lätt. men jag skall se om jag kommer ihåg hurdet bidde. jag tar det här istället för via pm .

om jag inte minns helt fel så att jag la till 3 st relän . neutralen gick via ett vanligt bilrelä. på nått vänster, signalen till blinkers tog jag direkt från plusmatningen till blinkersarna och sedan till mätaren , eller det gjore jag nog inte men hade jag gjort så hade ju nog slupit relä till just blinkerssignal. alterntivt så var det så jag gjorde eftersom det var så jag borde ha gjort. d.v.s att du skiter i den blinkerssignalen som är tänkt till mätaren och istället drar från plusmatning till blinkers. kör du sedan diodblinkers så är ett hett tips biltemas diodblinkrelä. neutralen komer jag som sagt inte ihåg , men det var ett rlä inblandat =). jag må låta full, men jag är gammal och grå och hojen byggdes 2010 =)

Hahah, lite sluddrigt bara, tar en bärs så förstår jag nog bättre =D ska överlämna detta till min gnistjagare här på jobbet, han kanske blir något mer upplyst av detta än jag =) till diodblinkersarna kör jag idag biltemas motstånd för detta ändamål, så ett relä hade ju gjort dessa överflödiga med, vilket är rätt skönt då man slipper bygga nått och fästa dom i bak i aktern. Tackar för att du hjälper till, nu finns det ju kanske ändå hopp om att slippa original mätaren :D

För övrigt precis varit och hämtat mitt senaste jätte paket från posten, det va till o me så man satt och visslade glatt för sig själv i köerna tillbaka till verkstaden, helt klart väldigt olikt det vanliga humöret när fenomenet kö infinner sig =D
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top