vågen
Sporthojsnörd
- Gick med
- 7 Apr 2004
- Hoj
- GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
När föddes du?Farbrordane skrev:efter -02 så har den varvräknare oxå...det fanns inte innan
![Tungan :tungan :tungan](/img/smilies/crazya.gif)
När föddes du?Farbrordane skrev:efter -02 så har den varvräknare oxå...det fanns inte innan
micke blårand skrev:Funderar att på köpa en ducati monster, har ej bestämt årsmodell eller kubik. Är ej insatt i märket så jag skulle uppskatta lite tips från er som vet vad man ska och inte ska göra,o vad man ska kolla efter. E jäkligt tacksam för tips o råd.![]()
micke blårand skrev:Funderar att på köpa en ducati monster, har ej bestämt årsmodell eller kubik. Är ej insatt i märket så jag skulle uppskatta lite tips från er som vet vad man ska och inte ska göra,o vad man ska kolla efter. E jäkligt tacksam för tips o råd.![]()
matte_mannen skrev:Du kör alltså en gsxr 750 nu och vill byta till monster...
Tänk efter och provkör innan du bestämmer dig kan jag bara säga. Jag kör lillgixxern (400: an) och var grymt sugen på monstern. Körde 900 ssie och kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Motor var betydlig tråkigare än jag hade hoppats på, ljudet var försåss gött men det var väl igentligen det mest positiva. Den största besvikelsen var utan tvekan chassit, inte alls så lättsvängd och välbalanserat som jag fått för mig... Dessutom var den riktigt seg att få upp på bakhjulet på bara gas, även om det gick på 1:an.
Åkte sen bort till superbike och körde nya 950 supermoto, även om de inte är varandras motsvarighteter så ska det ju vara busiga twinnar båda två, skillnaden var enorm! En underbar effektkurva som bara skickade mig iväg med framhjulet i höjden hela tiden. Chassit var helt sjukt bra -underbart välbalanserat, kändets som en verkligt modern hoj. Berättade för KTM killen att jag just varit och provkört monster och blivit besviken. Han sa att monster är en "förklädd customhoj". Ligger faktiskt lite i det....![]()
ok sorry my misstake, fick för mig att det kom -02, tror jag har sett nån äldre utanvågen skrev:När föddes du?min 00'a hade en alldeles utmärkt ordentlig varvräknare men du kanske tänker på imobilizer (stavning?)
du är mycket välkommen att komma och kika på min 750s som är till salu!micke blårand skrev:Funderar att på köpa en ducati monster...
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |