Köp av GasGas Sm 125. Hjälp!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Darre skrev:
1: Varför köra strypt, jo för att jag vill ha en gällande försäkring då jag smäller in i en Mercedes S AMG värde ca 1,200,000kr. Men strypningarna försvinner nog efter ett litet tag. Får se hur jag nöjer mig med 11kw.
Är inte helt säker men jag tror inte GasGas strypningar ger 11 kW utan typ 4 eller något sånt där fjantigt. Om det nu stämmer kan jag förstå att folk tycker att den inte går att köra strypt.
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Min på det hela är att skippa detta dyra köp! Allt begagnat är inte skit, hur blir det när du ska ha bil, blir det till att köpa helt ny då också, blir ju dyrt som helvete. Nä satsa på nått annat o ha pengarna kvar!
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Darre skrev:
1: Varför köra strypt, jo för att jag vill ha en gällande försäkring då jag smäller in i en Mercedes S AMG värde ca 1,200,000kr. Men strypningarna försvinner nog efter ett litet tag. Får se hur jag nöjer mig med 11kw.

Trafikförsäkringen gäller _ALLTID_, utan undantag.
 

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Umeå
Hoj
CBR 600 mod
du behöver knappast vara orolig för att du ska bli återbetalningskyldig då trafikförsäkringen ALLTID gäller, även om en 2 åring skulle köra den, så har jag iallafall fått det berättat...

Om du tycker att Nsr är ful, vet inte hur nyare modeller ser ut men dom flesta "sporthojar"ser ju ganska lika ut enligt mitt tycke...

mitt enda råd till dig är iallfall att tänka väldigt noga innnan du springer iväg och skaffar lån och förlorar 30.000 dan dag du säljer den, lycka till med valet hur du än gör
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
ja, trafikförsäkringen är lagstadgad och är därför omöjlig för försäkringsbolagen att undgå
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
Tycker att den går ganska bra för att vara strypt.. Sen är det tydligen bara en strypning att ta bort som sitter i avgasporten.. inte så jobbigt att ta bort.. tycker att den verkar vara välbyggd, många bra komponenter.. smidd kolv, håller länge. Lycka till :tummenupp
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
V.Andersson skrev:
Tycker att den går ganska bra för att vara strypt.. Sen är det tydligen bara en strypning att ta bort som sitter i avgasporten.. inte så jobbigt att ta bort.. tycker att den verkar vara välbyggd, många bra komponenter.. smidd kolv, håller länge. Lycka till :tummenupp

Vad tycker du om att dom inte har någon hastighetsmätare, tändningslås och speparat oljeblandning?

Vad kostar försäkringen för din?
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
Hastighetsmätare är det på den... en digital. Tändningslås lovade firman jag köpte den av att sätta in i vår.. sen oljeblandningen är väl smällar man får ta.. :tungan Försäkringen vet jag inte.. Han från uddevalla betalde väl 1100? om jag minns rätt..
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
V.Andersson skrev:
Hastighetsmätare är det på den... en digital. Tändningslås lovade firman jag köpte den av att sätta in i vår.. sen oljeblandningen är väl smällar man får ta.. :tungan Försäkringen vet jag inte.. Han från uddevalla betalde väl 1100? om jag minns rätt..


Jag tyckte oxå det, men en kille som jag pratade med som hade provkört en sa att det var en klocka. Fick du tändnings låset i priset eller vart det extra betalning? Vad betalade du för hojen? Lyckades du pruta med något när du köppte den?
 

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Motala
Hoj
Fazer
Bengan skrev:
Trafikförsäkringen gäller _ALLTID_, utan undantag.

Vad är risken, om man skulle krocka med sin ostrypta 125a som man kör halvförsäkrad då? Bli av med kort, lite böter? :yoparty
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Pungis skrev:
Vad är risken, om man skulle krocka med sin ostrypta 125a som man kör halvförsäkrad då? Bli av med kort, lite böter? :yoparty
Får försäkringsbolaget för sig att kolla om du körde den ostrypt så har du ju kört olovligt och kan därmed bli av med ersättningen för hojen om du krockar/kraschar, har du extremt med otur blir polisen också purken.
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Bengan skrev:
Får försäkringsbolaget för sig att kolla om du körde den ostrypt så har du ju kört olovligt och kan därmed bli av med ersättningen för hojen om du krockar/kraschar, har du extremt med otur blir polisen också purken.

Men du skrev ju att trafikförsäkringen gällde även om hojen var ostrypt!!!!???? :3freak

Citerar: ja, trafikförsäkringen är lagstadgad och är därför omöjlig för försäkringsbolagen att undgå
 

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Motala
Hoj
Fazer
Trafikförsäkring är inte samma sak som helförsäkring. Det gäller skador på människor och andra fordon utom ditt eget. Så räkna med att i värsta fall få betala skadorna på DIN hoj om du kör omkull även om du har helförsäkring.
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
V.Andersson skrev:
Hastighetsmätare är det på den... en digital. Tändningslås lovade firman jag köpte den av att sätta in i vår.. sen oljeblandningen är väl smällar man får ta.. :tungan Försäkringen vet jag inte.. Han från uddevalla betalde väl 1100? om jag minns rätt..

Försäkringen är inte på 1100, kanske det x3 lr ngt. Kan höra med min polare imorgon lr ngt. Och Darre glöm att köra en gasgasg strypt. Iof gick min polares gg ganska fint när han fick den trots att den var strypt. Han körde typ jämt med min CRM. Men han hade INTE alla strypningarna i vid leverans. Den står på 7 kw på papperet. Men har nog ungefär 25-27 hkr när du får den levererad. Iaf den min kompis fick. Men som sagt den mår absolut inte bra av att bli körd strypt. Den varvar inte ut för fem öre! Så det e inget du ska göra. Om du så bestämt måste köra strypt så köp 4-taktare lr ngt som är byggt för det...
 
Last edited:

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Darre skrev:
Men du skrev ju att trafikförsäkringen gällde även om hojen var ostrypt!!!!???? :3freak

Citerar: ja, trafikförsäkringen är lagstadgad och är därför omöjlig för försäkringsbolagen att undgå
Med "hojen" syftar jag på din mc.
Man får inte ersättning för sin egna mc om man kör in i någon och enbart har trafikförsäkring, trafikförsäkring ger bara ersättning till den som du kör på, i en singelolycka kammar du alltså hem noll.
 

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Poffer skrev:
Försäkringen är inte på 1100, kanske det x3 lr ngt. Kan höra med min polare imorgon lr ngt. Och Darre glöm att köra en gasgasg strypt. Iof gick min polares gg ganska fint när han fick den trots att den var strypt. Han körde typ jämt med min CRM. Men han hade INTE alla strypningarna i vid leverans. Den står på 7 kw på papperet. Men har nog ungefär 25-27 hkr när du får den levererad. Iaf den min kompis fick. Men som sagt den mår absolut inte bra av att bli körd strypt. Den varvar inte ut för fem öre! Så det e inget du ska göra. Om du så bestämt måste köra strypt så köp 4-taktare lr ngt som är byggt för det...


Fick idag reda på att trafikförsäkringen gäller ifall jag krockar med ostrypt hoj så det inne bär att strypningarna kastas i sjön så fort dom tas av.
Snacka med din polare ang försäkring.
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
Darre skrev:
Jag tyckte oxå det, men en kille som jag pratade med som hade provkört en sa att det var en klocka. Fick du tändnings låset i priset eller vart det extra betalning? Vad betalade du för hojen? Lyckades du pruta med något när du köppte den?

Köpte den sista 03an i sverige så jag fick det till ett bra pris.. Klocka är det också.. är som en cykeldator nästan.. Kan rekommendera Jgs:trading i Lidköping där får du ett bra pris! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top