Köp av KTM 640!!

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
För mig skulle halv försäkring hos bilsport ligga på 11k det tycker inte jag är billigt :tungan
http://www.blocket.se/vi/17704755.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/17594230.htm?ca=6_s Verkar ju bra (den övre är betydligt närmre mig) men efter alla kommentarer jag hört om att -02 och -03:eek:rna är bättre vet jag inte vilken årsmodell ja ska köpa :confused:

Tack för svaren ska nog vänta och se om några fler kommer in det kommer bli en 640 i år behöver bara hitta den rätta :D
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
För mig skulle halv försäkring hos bilsport ligga på 11k det tycker inte jag är billigt :tungan

ta inte en "vanlig" försäkring!
Du ska ha en offroad-försäkring! Jag betalar 3900kr/helår helförsäkrad. Är 26, tog kortet i år och bor i en mellanstad...

Kolla här vad den kostar för dig:
http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=7&id=108&n=

Kraven är två lås (styrlås + t.ex. skivbromslås), inlåst under natten på hemorten och full skyddsutrustning....

//M
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
om man inte kan ha den inlåst under natten... vad ska man då ha för försäkring? :confused:

Kanske den ändå... fast lite undangömd med fler lås... och hävda att man visst har ett garage.

Jag lyckades få hyra min grannes garage... har du ingenstans du kan hyra i närheten då?
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Jag är tyvärr bara 20 man måste vara 24 för offroad :huvet
Men det är väl lite dyrare i sthlm tror jag även fast jag bor i skärgården på en ö, där man måste ta färjan för att komma över :tummenupp blir jobbig när man missar den ibland.
Jag blir knäpp på årsmodellerna 01 är klart billigare än en -03, det finns ett par billiga -02 tror det kommer bli en sån men ingen "billig" nära sthlm.

Tycker det är skit bra att jag får feedback från er alla :) nu inväntar jag bara en hoj nära sthlm som förhoppningsvis har ett höst/vinter pris :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/05aYIewLn1M&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/05aYIewLn1M&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Hihihi vet att den finns uppe här men jag tycker den passar, det är en 640 va?
:banana

Kan inte sluta titta på den haha
 
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Kanske den ändå... fast lite undangömd med fler lås... och hävda att man visst har ett garage.

Jag lyckades få hyra min grannes garage... har du ingenstans du kan hyra i närheten då?

mm kanske det går? måste man inte bevisa att man har en garageplats om den nu blir stulen? Jag bor på södermalm och garageplatser växer inte på träd här, de är dessutom dyra :(.
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Jag förstod det men hur stor skillnad är det?
För mig som har en budget tror jag inte en 660 eller en 625 går in :(
Men det blir väl mindre underhåll på en 640 eller?

Fördelen med 640 gentemot 625/660 i den prisklassen är att de årsmodellerna endast har 640 som är registrerad för passagerare.
 

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 625 -06
Hmm hur fan lyckas ni hitta så dyra försäkringar? :va

Jag har min hos IF för typ 3papp om året halvförsäkrad. Och då är den avställningsbar... 24år gammal och nytt kort.

Kika hos mer än ett bolag :D
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag ringde IF, hon sa att dom inte försäkrade mer än trafik för offroad hojar? =/
Kan det vara olika regler för i Sthlm?
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Har en fin 660 -04 ca 750 mil till salu om nån är intresserad. Tänkte mig 45k med slicks och pilot road 2ct. Sebring hunter finns även om orginal sitter på nu.

Pm'a för mer info.

Tänkte sätta ut annons i veckan annars...

/Lucky9
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Läst hela tråden nu och det är verkligen skitkul läsning :tummenupp
Jag ska också köpa en KTM till nästa säsong och då ur leksyfte. Tänkte en gång för alla lära mig wheela etc, övar nu men hojen är inte i tillräckligt bra skick. Jag är också inne på 640 men tänkte bara slänga fram frågan. Finns det någon annan modell som är bättre lämpad för lek? Tänkte på 640an ur lite vardagsbruksperspektiv eftersom den har elstart o passagerartillåtelse.
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Beror väl också på hur mycket du tänkt lägga ut för lek hojen:tungan
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Finns det någon annan modell som är bättre lämpad för lek?
Finns ju andra stånkor med mer pulver men en 640 är ganska bra att börja tycker ja, när man väl hittar tekniken så räcker den långt.

Ang att kicka så är en teknik som med allt annat, inte spec krångligt igentligen men kräver lite träning så vill du ha tex en 660 köp en. Man lär sig kicka ganska fort!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top