Köp av Lätt Mc

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
:rofl

Ni är för härliga, färgade till max av tiden i 125-delen. Men OK, ni har väl rätt då. 125or förknippas aldrig med mopeder, aldrig någonsin har någon talat om en 125a som en förvuxen moped och ordet "anabolamoppe" är något som min kompis i huvudet har uppfunnit, aight? :fakta



Fuckin' freaks.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2879194 :rofl

Ni är för härliga, färgade till max av tiden i 125-delen. Men OK, ni har väl rätt då. 125or förknippas aldrig med mopeder, aldrig någonsin har någon talat om en 125a som en förvuxen moped och ordet "anabolamoppe" är något som min kompis i huvudet har uppfunnit, aight? :fakta



Fuckin' freaks.
Eller så kanske de känner sig stolta över sina motorcyklar och inte har behovet att hävda sig genom kubikstorlek. Men som tur är så är vi alla olika. :kiss
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
:rofl

Ni är för härliga, färgade till max av tiden i 125-delen. Men OK, ni har väl rätt då. 125or förknippas aldrig med mopeder, aldrig någonsin har någon talat om en 125a som en förvuxen moped och ordet "anabolamoppe" är något som min kompis i huvudet har uppfunnit, aight? :fakta



Fuckin' freaks.

Eller så har vi inget att skämmas över, hände något under din 125cc period som du har svårt att tala om. Kom till farbror Niklas så kan vi prata ut som saken:pannkyss
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Eller så har vi inget att skämmas över, hände något under din 125cc period som du har svårt att tala om. Kom till farbror Niklas så kan vi prata ut som saken:pannkyss


förmodligen så hade han själv en karion (lr vaffan den heter) eller nåt annat skit som såg ut och gick som en förvuxen moppe.



personligen så tycker jag en ktm varken ser ut lr låter som en moppe.

och sen är det väl inte vi som sätter reglerna som säger att vi enbart får köra 125cc. aight?
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Eller så kanske de känner sig stolta över sina motorcyklar och inte har behovet att hävda sig genom kubikstorlek. Men som tur är så är vi alla olika. :kiss

Jag har inte sagt att man inte ska vara stolt över sin 125. Jag hade skitkul med min.

Men som sagt, steget från 125 till riktig hoj, är större än steget från moppen till 125an. Eller det tycker ni inte heller? Snälla nån.

förmodligen så hade han själv en karion (lr vaffan den heter) eller nåt annat skit som såg ut och gick som en förvuxen moppe.



personligen så tycker jag en ktm varken ser ut lr låter som en moppe.

och sen är det väl inte vi som sätter reglerna som säger att vi enbart får köra 125cc. aight?

Vad fan har det med saken att göra?


Jag hade förresten en NSR..
 
Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Jag har inte sagt att man inte ska vara stolt över sin 125. Jag hade skitkul med min.

Men som sagt, steget från 125 till riktig hoj, är större än steget från moppen till 125an. Eller det tycker ni inte heller? Snälla nån.

Jo det var kul, men du blir inte coolare och mognare än dem som kör 125cc bara för det:pannkyss
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2881387 Jag har inte sagt att man inte ska vara stolt över sin 125. Jag hade skitkul med min.

Men som sagt, steget från 125 till riktig hoj, är större än steget från moppen till 125an. Eller det tycker ni inte heller? Snälla nån.



Vad fan har det med saken att göra?


Jag hade förresten en NSR..
Nej steget från moped till 125:a är grymt mycket större än steget till en mellanhoj. Eller vad har du för mellanhoj i så fall? En moped har 1hk om vi snackar om en riktig moppe och inte trimmad och går till en 125:a så har du 15hk. Alltså 15 ggr starkare. Jävla mellanhoj du kör i så fall om det är mer än 225 hk i den. Alltså är steget mycket större mellan moped och 125:a än mellan 125:a och mellan.

Och eftersom jag tog båda som strypt så blir ökningen från 15 till 34 vilket är ungefär det dubbla. Oj jävlar. :rolleyes: Samt att mellanhojen då är mycket tyngre än 125:an. Så nej. Om jag kör strypt mellanhoj så kör jag nog hellre en ostrypt 125:a (ungefär som en mellanhoj då) i 2 år till och bara tar kortet. :tummenupp
 
Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Nej steget från moped till 125:a är grymt mycket större än steget till en mellanhoj. Eller vad har du för mellanhoj i så fall? En moped har 1hk om vi snackar om en riktig moppe och inte trimmad och går till en 125:a så har du 15hk. Alltså 15 ggr starkare. Jävla mellanhoj du kör i så fall om det är mer än 225 hk i den. Alltså är steget mycket större mellan moped och 125:a än mellan 125:a och mellan.

Och eftersom jag tog båda som strypt så blir ökningen från 15 till 34 vilket är ungefär det dubbla. Oj jävlar. :rolleyes: Samt att mellanhojen då är mycket tyngre än 125:an. Så nej. Om jag kör strypt mellanhoj så kör jag nog hellre en ostrypt 125:a (ungefär som en mellanhoj då) i 2 år till och bara tar kortet. :tummenupp

Njaa, strypt mellanhoj går ej att jämföra med 125a på det sättet. Jag håller till fullo med om att från moppe till 125a så var steget GRYMT! Men jag skulle inte för allt i världen köra en 125a istället för mellanhojen. Skilnaden är markant, så mycket skönare att åka längre sträckor om man har mellanhoj än om man har 125a, allt blir så mycket bättre anpassat för trafik. Sen behöver man ju inte heller oroa sig för att det ska skära :hihi
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Jag har inte sagt att man inte ska vara stolt över sin 125. Jag hade skitkul med min.

Men som sagt, steget från 125 till riktig hoj, är större än steget från moppen till 125an. Eller det tycker ni inte heller? Snälla nån.



Vad fan har det med saken att göra?


Jag hade förresten en NSR..



jag håller med föregående. steget från moppe till 125a va grymt stort. personligen vet jag inte hur det blir att gå till mellan, har inte provat och jag orkar ionte spekulera.


det med reglerna är att om dom skulle säga att vi hade fått köra mellan direkt så hade dom flesta förmodligen inte kört 125a. inte sant? man kör det man får och man uppskattar det. så kommer nån liten cool kille som kör tyngre och klankar ner på oss. har hört de här förut och säger det igen. det är itne 125orna som ser ut som moppar. det är tvärt om. grejen är den att när motarden kom så ville ALLA ta efter detta. moppe som 125a. det gör att dom i princip ser likadana ut.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2881680 Njaa, strypt mellanhoj går ej att jämföra med 125a på det sättet. Jag håller till fullo med om att från moppe till 125a så var steget GRYMT! Men jag skulle inte för allt i världen köra en 125a istället för mellanhojen. Skilnaden är markant, så mycket skönare att åka längre sträckor om man har mellanhoj än om man har 125a, allt blir så mycket bättre anpassat för trafik. Sen behöver man ju inte heller oroa sig för att det ska skära :hihi
Med en strypt 125:a behöver du inte oroa dig för ras heller. Speciellt inte om du har en 4t som t.ex en Varadero. Och då tror jag skillnaden inte är så värst supermarkant längre.

Det beror ju lite på vad man menar. Helt klart så blir det ju skönare att åka långa sträckor och jag säger absolut inte att det inte är skillnad för det är det ju helt klart. Men inte så pass stort som det var mellan moppe och 125:a.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Med en strypt 125:a behöver du inte oroa dig för ras heller. Speciellt inte om du har en 4t som t.ex en Varadero. Och då tror jag skillnaden inte är så värst supermarkant längre.

Det beror ju lite på vad man menar. Helt klart så blir det ju skönare att åka långa sträckor och jag säger absolut inte att det inte är skillnad för det är det ju helt klart. Men inte så pass stort som det var mellan moppe och 125:a.

Nej nej nej, mellan moppe till 125a var ju som att gå från att vara snigel i björnes magasin till att bli fantomen:yoparty :D
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag hade ingen moped och tyckte att steget mellan min sykkeljävel och KTMen var stort.
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Nej steget från moped till 125:a är grymt mycket större än steget till en mellanhoj. Eller vad har du för mellanhoj i så fall? En moped har 1hk om vi snackar om en riktig moppe och inte trimmad och går till en 125:a så har du 15hk. Alltså 15 ggr starkare. Jävla mellanhoj du kör i så fall om det är mer än 225 hk i den. Alltså är steget mycket större mellan moped och 125:a än mellan 125:a och mellan.

Och eftersom jag tog båda som strypt så blir ökningen från 15 till 34 vilket är ungefär det dubbla. Oj jävlar. :rolleyes: Samt att mellanhojen då är mycket tyngre än 125:an. Så nej. Om jag kör strypt mellanhoj så kör jag nog hellre en ostrypt 125:a (ungefär som en mellanhoj då) i 2 år till och bara tar kortet. :tummenupp

vill bara förtydliga en sak, en "gammal" moppe ( EJ EU) får ha upp 1kw lagligt!.
en EU moppe får ha en effekt på max 4 kilowatt. vilket är lite mer än 1hk så att säga. det är väl närmare 5,46hk.

Och då är en en 125cc bara 3 ggr starkare än en modern moppe.
vilket ändrar ditt resonemang lite antar jag.
och jo, jag tycker också att steget till mellan/tung hoj är MKT större än moppe till 125cc:a steget tycker jag, men det är min åsikt.
OM man nu kör lagligt (strypt)

btw lundgren, en strypt mellanhoj har ju fortfarande fruktansvärt mycket bättre vrid än en ostrypt 125cc
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2883039 vill bara förtydliga en sak, en "gammal" moppe ( EJ EU) får ha upp 1kw lagligt!.
en EU moppe får ha en effekt på max 4 kilowatt. vilket är lite mer än 1hk så att säga. det är väl närmare 5,46hk.

Och då är en en 125cc bara 3 ggr starkare än en modern moppe.
vilket ändrar ditt resonemang lite antar jag.
och jo, jag tycker också att steget till mellan/tung hoj är MKT större än moppe till 125cc:a steget tycker jag, men det är min åsikt.
OM man nu kör lagligt (strypt)

btw lundgren, en strypt mellanhoj har ju fortfarande fruktansvärt mycket bättre vrid än en ostrypt 125cc
Jo självklart har den det och jag säger inte att steget inte är stort. Men han sa moped och inte EU moped vilket gjorde att jag resonerade kring just moped.

Nu har jag inte kört så många "mellan hojar" (Husaberg 450 och cbr 600) Men jag hävdar fortfarande att steget blev mycket större från min otrimmad moped till min 125:a. Sen om steget mellan 125: och mellanhoj är roligare kan bara tiden utlova och det är det troligtvis.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jo självklart har den det och jag säger inte att steget inte är stort. Men han sa moped och inte EU moped vilket gjorde att jag resonerade kring just moped.

Nu har jag inte kört så många "mellan hojar" (Husaberg 450 och cbr 600) Men jag hävdar fortfarande att steget blev mycket större från min otrimmad moped till min 125:a. Sen om steget mellan 125: och mellanhoj är roligare kan bara tiden utlova och det är det troligtvis.

Om du inte tycker att steget mellan 125an och den riktiga hojen är stort, måste du ha kört en jävligt dålig hoj eller inte gasat alls. Förresten intressant med folk som spekulerar om hur stort mellan stegen det är (inte riktad till dig Lundgren), när dom inte ens har kört riktig hoj än..

Men, den här diskussionen leder ingenvart. Ni fattar väl sen. Vi ses på vägarna!


och jo, jag tycker också att steget till mellan/tung hoj är MKT större än moppe till 125cc:a steget tycker jag, men det är min åsikt.
OM man nu kör lagligt (strypt)

Även om man kör ostrypt är det en stor jävla skillnad. :fakta :yoparty

Jo det var kul, men du blir inte coolare och mognare än dem som kör 125cc bara för det:pannkyss

Har jag påstått det? :va


Nu när du ändå pratar om det så är det ju förresten så generellt sett, eftersom man är äldre när man har mellanhoj, och ålder och mognad brukar ju hänga ihop. Och ja, för att ingen analfabet ska missförstå, så pratar jag om det generellt sett.

Nej steget från moped till 125:a är grymt mycket större än steget till en mellanhoj. Eller vad har du för mellanhoj i så fall? En moped har 1hk om vi snackar om en riktig moppe och inte trimmad och går till en 125:a så har du 15hk. Alltså 15 ggr starkare. Jävla mellanhoj du kör i så fall om det är mer än 225 hk i den. Alltså är steget mycket större mellan moped och 125:a än mellan 125:a och mellan.

Och eftersom jag tog båda som strypt så blir ökningen från 15 till 34 vilket är ungefär det dubbla. Oj jävlar. :rolleyes: Samt att mellanhojen då är mycket tyngre än 125:an. Så nej. Om jag kör strypt mellanhoj så kör jag nog hellre en ostrypt 125:a (ungefär som en mellanhoj då) i 2 år till och bara tar kortet. :tummenupp

Det där var nog bland det dummaste jag någonsin har läst. Hoppas det var någon slags konstig ironi.
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Det beror lite helt på hur man vill definera det. Du säger att det är en riktig hoj. Varför då? För att den är 4 takt? För att den är flercylindrig? En 500cc 2t är kanske ingen riktig hoj? Eller vad menar du med en riktig hoj om jag får fråga? Det jag vill veta är vad du definerar som riktig hoj och inte. Är en 250 2t en riktig hoj t.ex? Eller vad menar du med riktig hoj.

Det du tjänar visst mer vrid och du kan köra en längre sträcka utan att det är obekvämt. Men ta då en crf 450 motard på vägen så har du tätare service än en 125:a men det kansle inte är en hoj? Svårt att resonera när du inte gett en definition på riktig hoj.

Edit: Samt så skrev jag att jag INTE sa att steget INTE var stort för det är det visst, men hävdar inte att steget är större än från moped till en lätt motorcykel.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Det beror lite helt på hur man vill definera det. Du säger att det är en riktig hoj. Varför då? För att den är 4 takt? För att den är flercylindrig? En 500cc 2t är kanske ingen riktig hoj? Eller vad menar du med en riktig hoj om jag får fråga? Det jag vill veta är vad du definerar som riktig hoj och inte. Är en 250 2t en riktig hoj t.ex? Eller vad menar du med riktig hoj.

Det du tjänar visst mer vrid och du kan köra en längre sträcka utan att det är obekvämt. Men ta då en crf 450 motard på vägen så har du tätare service än en 125:a men det kansle inte är en hoj? Svårt att resonera när du inte gett en definition på riktig hoj.

Edit: Samt så skrev jag att jag INTE sa att steget INTE var stort för det är det visst, men hävdar inte att steget är större än från moped till en lätt motorcykel.


Yesbox, och om detta kan vi klyva hårstrån i all oändlig och eftersom hela diskussionen bygger på subjektivitet, blir det svårt att få slut på den. Jag lämnar den nu. Du kan se det som att du "vann", om det får dig att må bättre.

Du har rätt i att jag aldrig sa exakt vad jag menade med "riktig hoj", jag tänkte på de "vanliga" tunga motorcyklarna, alltså 4T och minst 600cc. Men visst, du kan säkert hitta något mellanting som vi kan tjaffsa om huruvida denna ska kallas "riktig" hoj eller ej, men det orkar jag inte med. Ungefär lika lätt som att definiera sporthoj. Trots detta så förstår du nog vad jag menar när jag säger sporthoj, och du bör nog ha förstått vad jag menade när jag talade om "riktig hoj", men struntsamma.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2883756 Yesbox, och om detta kan vi klyva hårstrån i all oändlig och eftersom hela diskussionen bygger på subjektivitet, blir det svårt att få slut på den. Jag lämnar den nu. Du kan se det som att du "vann", om det får dig att må bättre.

Du har rätt i att jag aldrig sa exakt vad jag menade med "riktig hoj", jag tänkte på de "vanliga" tunga motorcyklarna, alltså 4T och minst 600cc. Men visst, du kan säkert hitta något mellanting som vi kan tjaffsa om huruvida denna ska kallas "riktig" hoj eller ej, men det orkar jag inte med. Ungefär lika lätt som att definiera sporthoj. Trots detta så förstår du nog vad jag menar när jag säger sporthoj, och du bör nog ha förstått vad jag menade när jag talade om "riktig hoj", men struntsamma.
Jag har ingen riktig hoj :gråta
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2883756 Yesbox, och om detta kan vi klyva hårstrån i all oändlig och eftersom hela diskussionen bygger på subjektivitet, blir det svårt att få slut på den. Jag lämnar den nu. Du kan se det som att du "vann", om det får dig att må bättre.

Du har rätt i att jag aldrig sa exakt vad jag menade med "riktig hoj", jag tänkte på de "vanliga" tunga motorcyklarna, alltså 4T och minst 600cc. Men visst, du kan säkert hitta något mellanting som vi kan tjaffsa om huruvida denna ska kallas "riktig" hoj eller ej, men det orkar jag inte med. Ungefär lika lätt som att definiera sporthoj. Trots detta så förstår du nog vad jag menar när jag säger sporthoj, och du bör nog ha förstått vad jag menade när jag talade om "riktig hoj", men struntsamma.
Då är det svårt att argumentera med någon som har en sådan trång syn på vad motorcykel är. Och visst vi kan hålla på i all eveighet men jag lägger ner nu och låter tråden fortsätta med det den var tänkt för.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top