Köp av Lätt Mc

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Västerås, Uppsala men oftast mittemellan
Hoj
Klr 600 motard
Yesbox, och om detta kan vi klyva hårstrån i all oändlig och eftersom hela diskussionen bygger på subjektivitet, blir det svårt att få slut på den. Jag lämnar den nu. Du kan se det som att du "vann", om det får dig att må bättre.

Du har rätt i att jag aldrig sa exakt vad jag menade med "riktig hoj", jag tänkte på de "vanliga" tunga motorcyklarna, alltså 4T och minst 600cc. Men visst, du kan säkert hitta något mellanting som vi kan tjaffsa om huruvida denna ska kallas "riktig" hoj eller ej, men det orkar jag inte med. Ungefär lika lätt som att definiera sporthoj. Trots detta så förstår du nog vad jag menar när jag säger sporthoj, och du bör nog ha förstått vad jag menade när jag talade om "riktig hoj", men struntsamma.

jag har en riktig hoj :yoparty och ja den är underbar, tyckte att steget från moppe till 125:a var stort samma sak när jag första gången satte mig på kawasakin och test körde... Men har en känsla av att steget känns mindre då man har mer körvana än vad man hade första gången man satte sig på 125:an.. men det är ingen ide att jämnföra en 125:a med en hoj med fler hästkrafter och ordentligt med vrid..

visst min kawasaki gör bara 150+ men skulle aldrig få för mig att sätta mig på min 125:a igen med koppling som smör och vrid som en rosa elefant dvs värdelöst. Min egna erfarenhet är att man först tycker att 125:an är läcker sen upptäcker man något mycket härligare mellanklassen.. bara mina åsikter slå mig inte :rolleyes:
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Jag har ingen riktig hoj :gråta

vafasen köpte du inte en riktig hoj?:va Nu blev jag besviken, har alltid tyckt att rd 500 är den coolaste räjsern, så får man veta att detinte räknas som en riktig hoj :(

SKulle gärna vilja veta beviset på att bärets hoj inte är mer hoj än en diversion 600. :pannkyss
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2884510 vafasen köpte du inte en riktig hoj?:va Nu blev jag besviken, har alltid tyckt att rd 500 är den coolaste räjsern, så får man veta att detinte räknas som en riktig hoj :(

SKulle gärna vilja veta beviset på att bärets hoj inte är mer hoj än en diversion 600. :pannkyss
Dock är det jävligt coolt att Bärgren kan hänga av en hel del "riktiga hojar" med sin moppe. Det är ju något att skryta med. :hihi
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Det har väl nästan alltid varit så att 2-takt har räknats som moppe. Trots att det kickar 4-takts ass!
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Det har väl nästan alltid varit så att 2-takt har räknats som moppe. Trots att det kickar 4-takts ass!

Ja man kan ju fråga "Hangman". Han är ju ett levande bevis på att 2-takt helt enkelt är gjorda för att gå snabbt:D
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2884487 jag har en riktig hoj :yoparty och ja den är underbar, tyckte att steget från moppe till 125:a var stort samma sak när jag första gången satte mig på kawasakin och test körde... Men har en känsla av att steget känns mindre då man har mer körvana än vad man hade första gången man satte sig på 125:an.. men det är ingen ide att jämnföra en 125:a med en hoj med fler hästkrafter och ordentligt med vrid..

visst min kawasaki gör bara 150+ men skulle aldrig få för mig att sätta mig på min 125:a igen med koppling som smör och vrid som en rosa elefant dvs värdelöst. Min egna erfarenhet är att man först tycker att 125:an är läcker sen upptäcker man något mycket härligare mellanklassen.. bara mina åsikter slå mig inte :rolleyes:
rd 125:a är ju å andra sidan inte grädan av moset direkt.. va en här och skulle provköra tmn, eller "den där lilla moppen" som han sa eftersom han körde bmw 1200, han slog nästan över när han la i 2:an..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top