Lou siffer
officiellt lammkött
Inte tvärtom då? eftersom crossarna är orginalet som moparna försöker härma?2874299Gangsta fo life whigga!
Måste KTM göra mopeder för att deras 125or ska kunna likna en "cross"moped?
Inte tvärtom då? eftersom crossarna är orginalet som moparna försöker härma?2874299Gangsta fo life whigga!
Måste KTM göra mopeder för att deras 125or ska kunna likna en "cross"moped?
Yesbox, och om detta kan vi klyva hårstrån i all oändlig och eftersom hela diskussionen bygger på subjektivitet, blir det svårt att få slut på den. Jag lämnar den nu. Du kan se det som att du "vann", om det får dig att må bättre.
Du har rätt i att jag aldrig sa exakt vad jag menade med "riktig hoj", jag tänkte på de "vanliga" tunga motorcyklarna, alltså 4T och minst 600cc. Men visst, du kan säkert hitta något mellanting som vi kan tjaffsa om huruvida denna ska kallas "riktig" hoj eller ej, men det orkar jag inte med. Ungefär lika lätt som att definiera sporthoj. Trots detta så förstår du nog vad jag menar när jag säger sporthoj, och du bör nog ha förstått vad jag menade när jag talade om "riktig hoj", men struntsamma.
Jag har ingen riktig hoj
Dock är det jävligt coolt att Bärgren kan hänga av en hel del "riktiga hojar" med sin moppe. Det är ju något att skryta med.2884510vafasen köpte du inte en riktig hoj? Nu blev jag besviken, har alltid tyckt att rd 500 är den coolaste räjsern, så får man veta att detinte räknas som en riktig hoj
SKulle gärna vilja veta beviset på att bärets hoj inte är mer hoj än en diversion 600.
Det har väl nästan alltid varit så att 2-takt har räknats som moppe. Trots att det kickar 4-takts ass!
rd 125:a är ju å andra sidan inte grädan av moset direkt.. va en här och skulle provköra tmn, eller "den där lilla moppen" som han sa eftersom han körde bmw 1200, han slog nästan över när han la i 2:an..2884487jag har en riktig hoj och ja den är underbar, tyckte att steget från moppe till 125:a var stort samma sak när jag första gången satte mig på kawasakin och test körde... Men har en känsla av att steget känns mindre då man har mer körvana än vad man hade första gången man satte sig på 125:an.. men det är ingen ide att jämnföra en 125:a med en hoj med fler hästkrafter och ordentligt med vrid..
visst min kawasaki gör bara 150+ men skulle aldrig få för mig att sätta mig på min 125:a igen med koppling som smör och vrid som en rosa elefant dvs värdelöst. Min egna erfarenhet är att man först tycker att 125:an är läcker sen upptäcker man något mycket härligare mellanklassen.. bara mina åsikter slå mig inte
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |