Jag förstår dig när man får tag i exemplar som ställer till det.... Jag har inte haft någe problem me någon av mina Ktm hojar... Bara service å vanliga förslitnings delar...
Aha så hur många mil har du kört med din lc4?
Samt hur många motorer har du förbrukat då?
Har du kört nåt mer med Multistradan nu då, vad tycker du?
Hyperstrada eller Multistrada var mitt andraval men efter att ha provkört Monstret så var det ingen diskussion för min del. Mycket stadskörning kommer det bli i höst/vår till och från jobbet och Monstret är lättkört som tusan jämfört med andra hojar jag haft (är bara 1.74 så jag har tom sänkt sadeln).
Jag har bara hunnit med turen i söndags på ca 15mil.
Då hann jag dock med både små kurviga vägar och en del E4 för att prova på att enbart köra transportsträckor.
Men ska man vara lite kritisk och hård så har jag hittat en del "nackdelar".
Jag har dock väldigt liten erfarenhet av flercylindriga hojar och dessa saker är inget jag stör mig på utan är mer positivt överraskad.
Den verkar vibrera lite upp i styret vilket gör att man känner av det en aning i händerna, mest i högern intressant nog.
Sen kände jag av en aning träsmak efter att ha kört ca 12mil utan att ha klivit av hojen.
Då kan jag väl dock tillägga att även fast jag körde en del kurvig väg så satt jag väl ganska klistrad på ett och samma ställe..
Annars har jag nog faktiskt ingenting negativt att säga alls om hojen.
Jag anser dessutom att vibrationerna och träsmaken är någonting att bry sig om då jag är van med stora stånkor med en planka till sadel..
Sen ville jag ha en hoj som man kan både köra lite längre med och som funkar på mindre vägar, utan att det är en sporthoj.
Därav att det föll på en Multistrada och inte en Monster eller liknande.
Jag antar att din Monster är ganska många år nyare än min Strada, så de går nog inte direkt att jämföra.
Men än så länge är jag himla nöjd iallafall
Inte jag heller men det brukar ändå sluta på runt 1500 mil per år i ren nöjeskörning. Vid 1500 mil är det väl läge för motorrenovering på en LC4'a?
Nejnej då har motorn rasat för länge sedan
En bekant köpte en 640 -04 som hade gått knappt 1300 mil där ena ramlagret hade havererat..
Då var hojen servad enligt boken och hade fått alla servicar stämplade i boken av auktoriserad KTM-verkstad..
Nä men en LC4 bör väl iaf hålla någonstans 2000-4000mil beroende på hur man kör, så det blir lagomt att renovera efter en säsong