Köp Och Sälj

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Idag köpte jag en sån här till hojen! :)
P1020031.JPG

Dagens tävling är att gissa vad det är för någonting. :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tengil skrev:
Idag köpte jag en sån här till hojen! :)

Dagens tävling är att gissa vad det är för någonting. :)
Stötdämparfäste :va

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
tänkte bara att då gör du ju en 500ing på den ;)
Kostade iofs en slant att hämta den...

Men tack för erbjudandet :3freak

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
har du kvar audin? eller ska du ha en buss eller linande oxå
Hehe, beror på hur man ser det...
Har bytt bort en audi mot en annan så nu har jag fortfarande två kvar.

Den röda har jag just fått nya lås till, de var paj både förardörren och bagaget, så när de är bytta ska den säljas. Lite synd egentligen för den har varit så jäkla bra med ECC och allt.

Är lite kluven till hur jag vill göra med transport. Finns ju några olika sätt att lösa det på...
Personbil + släp/husvagn.
Pickup + husvagn.
Liten buss + husvagn.
Större buss som man kan sova i.
Gammal husbil som man bygger om lite så hojen går in.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:

Den röda har jag just fått nya lås till, de var paj både förardörren och bagaget, så när de är bytta ska den säljas. Lite synd egentligen för den har varit så jäkla bra med ECC och allt.

Är lite kluven till hur jag vill göra med transport. Finns ju några olika sätt att lösa det på...
Pickup + husvagn.
Liten buss + husvagn.
ja möjligheterna är oändliga.. själv körde vi med tre saker när det begav sig, bil-husvagn, transit-husvagn, husbuss :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:

Pickup + husvagn.
Liten buss + husvagn.

Bil+kärra är enkelt och kräver endast dessa fordon... Att åka skåpbil till vardags är kanske inte skitskoj alla gånger. Dock blir det inte lika roligt med kärra om det ska övernattas i fordonet t.ex.

Mitt upplägg med bil+kärra funkar för mig men det vore bättre om kärran hade kapell (tyvärr kostar det nästan 10 000 för bara kapell+ställning men det får nog bli så ändå nån gång i framtiden...)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
ja men en liten toyota buss funkar ju i alla lägen :)

Fast den är ju inte så kul som vardagsbil, kärran har just den fördelen att du klarar dig med en vanlig bil men allt handlar ju till sist om ekonomi samt tänkt användning.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Fast den är ju inte så kul som vardagsbil, kärran har just den fördelen att du klarar dig med en vanlig bil men allt handlar ju till sist om ekonomi samt tänkt användning.
kul och kul... den tar en från A till B :) sen beror det ju på hur mycket man vill sattsa.. själv skulle jag kunna tänka mig det :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om man lägger till att övernattning är aktuellt går bil+släp FETBORT. Tält är det bara militärer och barn som sover i.

Bil+hus(a)vagn skulle kunna gå om man hittar en vettigt billig husvagn som man kan slänga in hojen i. Men då måste man ha med sig husvagnen så fort man ska nånstans

Pickup + husvagn gör att man kan köra hojen på pickisen på kortare uppdrag och låta vagnen stå. Tyvärr får hojen + grejer stå utomhus.

Liten buss + husvagn ger fördelarna från ovan men man kan lasta allt inomhus och man kan faktiskt ha den stående lastad över natten nånstans de gånger det behövs.

Summering so far...
KÖRA MED SLÄP SUGER :4skrika

Alltså är det bara kvar buss som man kan både sova i + ha hojen i. Denna lösning är även den dyraste. SÅKLART :huvet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept