Jag får väl göra ett inhopp här och säja att det finns en redig Bandit 1200 av den goda fina årgången 1995 att inhandla av mig.
Den har, som det heter på pubertalt språk "Fett med mycket och extra allt" utom skinn och navi som det brukar stå i annonserna.
Spaltar upp lite saker nedan och finns intresse så ska jag nog få ork att tvätta av den och ta en bild eller två.
Motorn är så vitt jag vet oöppnad men följande avsteg från original finns (vad jag kommer ihåg, kanske är mer):
- Framgaffel från lågmilad GSXR 1100 -94 (USD), GSXR-killen köpte en Öhlinsgaffel så hans org. blev över, bra för mig.
- Framskärm från samma GSXR 1100
- Stålomspunna slangar till bromsar och koppling
- Justerbart kopplingshandtag från en Honda, mycket trevligare än org.
- Bromshandtag från FZR 1000, fin känsla
- Renthal gold styre
- Ombyggd i fram till två små lampor som på Speed Tripple, fästen i fräst alu, bra gjort inget kladd.
- Accel spolar och kablar
- Dyna 2000 tändning, fem olika tändkurvor, ställbart varvstopp, org är 10000rpm men jag har ställt det på 9000rpm, finns så mycket vrid att man inte behöver varva.
- Små nätta fotpinnar i Alu. istället för gummiklumparna
- växelföringen ombyggt till uniballs istället för de glappa bussningarna som sitter org.
- Miniblinkers fram, och insänkta små vita blinkers bak.
- Rensad i bak men ny underdel i Alu, ej sågad plast som det brukar vara.
- Sitter org. rykrör på nu men jag har ett Kolfiber Micron slipon i användbart skick som följer med.
- Polerade motorkåpor och kylflänsar på toppen
Tillbehör som ligger bredvid:
- RS38'or med K&N filter (Går mumma med denna brygga på)
- GSXR 1100 kamaxlar
- Ny koppling (inget fel på den som sitter i)
- Yoshimura (stavas det så?) tempgivare, ny i org. förpackning.
- Hayne's bok
- massa småplock i en kartong
Alla slit och servicedelar är bra eller som nya, bromsbelägg bak har gått 90 mil. Olja och filter 90 mil, stift ca 500 mil, bromsar fram bra, kedja drev bra, nytt framdäck och bak sitter ett Rennsport som bara gått på bana så mönstret på mitten är "som nytt". Mätarställning 2660 mil, jag garanterar den inte (vem kan garantera mätarställningen på en beggad hoj, den stod på 2025 mil när jag köpte den) men som jag ser det så spelar mätarställningen ingen roll så fort garantin gått ut.
Nu ska jag åka V-Raptor så Banditen vill flytta.
Slå en pling på 073-983 33 00 eller skicka ett PM.
Jag vill ha 35000:- för rubbet, vad sägs om det?