Köpa banhoj?

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Då lär du väl ställa om qs också med några knapptryckningar,vilket inte borde vara större problem.men ska du börja köra bana så borde du köra raceväxlat,du kommer uppskatta det rätt mkt med tiden.

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Varför ska du ha en så ny hoj att köra bana med? Gå ner några år så får du vettigare priser.

mojja83

Guest
Varför ska du ha en så ny hoj att köra bana med? Gå ner några år så får du vettigare priser.

Vet inte om jag ska vara ärligt men känns som att det blir bättre frächare grejer om man köper nyare modell. Är en sådan som gillar att köra men hatar att meka:(

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En till fördel är att jag har ca 10 minuter till gelleråsen :)

Men vänta här nu.

Du bor tio minuter från Gåsen och har ingen banhoj, är det rätt uppfattat?!
Isåfall måste något vara väldigt mycket på tok..!

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Hur mycket får hela kalaset kosta???har en cbr 600 rr 05 (ex Papunens sst) med diverse godis så som öhlins bak,acra pipa,race fotpinnar,race växlat till det så finns diverse verktyg lite reserv delar och 4 kompletta fälgar med fasta distanser och en extra drevhubb,,en trave bättre beg däck bla 5 regndäck,laptimer,transponder.Till det finns också hela den personliga utr +ett extra skinnställ.Mera grejor är en täckt släpkärra och en ombyggd husvagn med garage.
Då jag inte har bestämt mig ännu om jag ska sälja så kan det va intressant att kolla lite bud på allt,,,du kan väl fundera lite.

Däckvärmare och däck verktyg och div grejor att byta däck sjlv ingår givetvis

Last edited:

mojja83

Guest
Men vänta här nu.

Köpte min första hoj i april iår och har redan avverkat 2 heldagar på gåsen + att jag köpt på mig biljett till 18-19 juni med actionpicks + 3 juli med micke andersson så det jag missat innan håller jag på att jaga ikapp nu:)

Därför jag vill ha en banhoj så jag slipper skrota gathojen:)

Från att aldrig ha suttit på en hoj innan denna säsong började tills att jag insåg att jag behöver en banhoj tycker jag har gått väldigt fort!!!:fyllisar

mojja83

Guest
Hur mycket får hela kalaset kosta???har en cbr 600 rr 05 (ex Papunens sst) med diverse godis så som öhlins bak,acra pipa,race fotpinnar,race växlat till det så finns diverse verktyg lite reserv delar och 4 kompletta fälgar med fasta distanser och en extra drevhubb,,en trave bättre beg däck bla 5 regndäck,laptimer,transponder.Till det finns också hela den personliga utr +ett extra skinnställ.Mera grejor är en täckt släpkärra och en ombyggd husvagn med garage.
Då jag inte har bestämt mig ännu om jag ska sälja så kan det va intressant att kolla lite bud på allt,,,du kan väl fundera lite.

Vill inte skambjuda och vara elak. Bättre att du säger vad ditt absolut sista tänkbara pris är så får jag ta ställning till om det är värt det. allt det du räknade upp är av intresse förutom husvagnen då jag har en egen redan:) Den personliga utrustningen kan jag tänka mig att köpa om strlk passar är 1,85 lång och väger 67 kilo:) Skicka gärna ett pm med pris:)

mojja83

Guest
Oj vilken fin bild, vem har tagit den? Å känner du någon gubbe som brinner för banåkning?

Haha Jag undrar vem det kan vara som tagit denna bild.

Träffade på en farbror på gåsen tidigare i veckan som dillade om slicks,däckvärmare=mkt bra grepp. Får jag tag i den gubben igen ska jag ta ett allvarligt snack med honom. Kan inte lura i ungdommarna vad som helst han borde ju förstå hur det slutar då gubben varit med ett tag!!

Jaja börjar frugan gorma allt för mkt så vet jag vad din pm adress har för telefon nummer jag vidarebefodrar det till henne så får du ta diskutionen och förklara att det är ett nödvändigt ont med banhoj och alla dessa tillbehör.... :):)

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Haha Jag undrar vem det kan vara som tagit denna bild.

Träffade på en farbror på gåsen tidigare i veckan som dillade om slicks,däckvärmare=mkt bra grepp. Får jag tag i den gubben igen ska jag ta ett allvarligt snack med honom. Kan inte lura i ungdommarna vad som helst han borde ju förstå hur det slutar då gubben varit med Jett tag!!

Jaja börjar frugan gorma allt för mkt så vet jag vad din pm adress har för telefon nummer jag vidarebefodrar det till henne så får du ta diskutionen och förklara att det är ett nödvändigt ont med banhoj och alla dessa tillbehör.... :):)

Det är lungt, skyll allt på mig istället. Be henne ringa mig:)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Men vänta här nu.

Jag bodde ännu närmare Gåsen o körde sporthoj några år utan att skaffa banhoj :D
Året jag på allvar började fundera på det var samma år jag kom på att det är ungefär 1000 ggr roligare utanför asfalten o då hade man ju dessutom 3 banor att välja på inom samma avstånd :D

mojja83

Guest
Jag bodde ännu närmare Gåsen o körde sporthoj några år utan att skaffa banhoj :D
Året jag på allvar började fundera på det var samma år jag kom på att det är ungefär 1000 ggr roligare utanför asfalten o då hade man ju dessutom 3 banor att välja på inom samma avstånd :D

App App att köra i diken och lervälling passar inte alla. Vissa gillar asfalt och 200 km/h och feta knäskrap + att pigerna tycker man är häftigare när det gnistrar om knäna.

Nu till verkligheten: Tack för tailbagen kommer verkligen till använding i vardagen!!

P.s för mig räckte det med att ha mc ett par månader och hojkort någon månad för att inse att det är på bana jag måste köra för att överleva mitt val att skaffa mc kort.
Älskar fart och att pressa mig själv och skulle jag göra detta på gatan så hade det gått åt helvetet förr eller senare. Därför är det bättre med bana där det finns det riktiga avåkningszoner och utbildad ambulans personal;) D.s

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
App App att köra i diken och lervälling passar inte alla. Vissa gillar asfalt och 200 km/h och feta knäskrap + att pigerna tycker man är häftigare när det gnistrar om knäna.

Nu till verkligheten: Tack för tailbagen kommer verkligen till använding i vardagen!!!

De lugnt, den kommer garanterat till mer användning nu än den gjort på sina år i min garderob :D

För övrigt angående banhoj så är det ju tyvärr helt fel tidpunkt nu, till hösten o nästa vår brukar de dyka upp många trevliga objekt.
Jag hade i vilket fall som helst satsat på så ny hoj som möjligt, skiljer en hel del på bromsar etc.
Hojen du har har ju finfina bromsar, surt att åka runt på nåt med sunkbromsar på banan.

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Ska skicka nissen ett mail och se vad han har tänkt sig. Hojen är ju trots allt fortfarande till salu trots att han la ut den på annons den 22 april..

Nissen heter Johan och jag tycker absolut du ska ta kontakt med honom, har gjort affärer med honom tidigare och han är mycket seriös och inte omöjlig på nått sätt. Det är mycket hoj och grejer för en liten peng. Att du ska köpa en likadan som du redan har och plocka reservdelar från den om du klotar banhojen tycker jag rimmar dåligt.. Men det är bara min åsikt.

Vilken det än blir så köp en färdigkittad banhoj, för 30-50 lök finns det mycket roligt att välja på

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring