Köpa billig cykel

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
Ska införskaffa en cykel

Herrcykel, gärna 28" hjul, växlar är oviktigt, max 3000kr

nått som är bra/ska absolut undvikas?

Ska införskaffa en cykel

Herrcykel, gärna 28" hjul, växlar är oviktigt, max 3000kr

nått som är bra/ska absolut undvikas?

Är själv ute efter nåt liknande.
Kolla på Biltema. Deras Yosemitehojjar är rätt snygga, dock så är väl kvaliteten som allt annat från Sniktema.

3013945 Är själv ute efter nåt liknande.
Kolla på Biltema. Deras Yosemitehojjar är rätt snygga, dock så är väl kvaliteten som allt annat från Sniktema.
köpt en sån för 300 i fyllan föra helgen, funkar skit bra. men bakskärmen sittertypinte fast.

jag har kollat på Svalan cyklar, är det nått å ha? vet att farsan hade en sån i ett gäng år. men dom tillverkas antagligen inte i sverige längre.

Den enda cykel mig veterligen som tillverkas i sverige i dag är Skeppshult, dom har en treväxlad herrmodell för 3995:-

Sen tillverkas det en jäkla massa cyklar med "svenska" namn i asien/andra låglöneländer och man klistrar gärna på svenska flaggor på cyklarna också för att förstärka intrycket av att det är svensktillverkat.

En del går så långt så att dom hävdar att cykeln är svensktillverkad för att den "monteras" i sverige, monteringen ifråga brukar bestå i att man plockar upp cykeln ur en kartong och skruvar fast framhjul, pedaler och sadel.

Samma sak gäller för övrigt statuscyklar från "USA", dom kommer i kartong märkt med "Made in Taiwan" men amerikanska flaggan har dom klistrat på cyklarna.
Handlarna får själva skruva dit pedaler, framhjul och sadel, så då är ju frågan om en "amerikansk" cykel som monteras av en handlare i sverige är amerikansk eller svensk, eller är kanske Taiwan det riktiga ursprungslandet?

Den enda cykel mig veterligen som tillverkas i sverige i dag är Skeppshult, dom har en treväxlad herrmodell för 3995:-

Sen tillverkas det en jäkla massa cyklar med "svenska" namn i asien/andra låglöneländer och man klistrar gärna på svenska flaggor på cyklarna också för att förstärka intrycket av att det är svensktillverkat.

En del går så långt så att dom hävdar att cykeln är svensktillverkad för att den "monteras" i sverige, monteringen ifråga brukar bestå i att man plockar upp cykeln ur en kartong och skruvar fast framhjul, pedaler och sadel.

Samma sak gäller för övrigt statuscyklar från "USA", dom kommer i kartong märkt med "Made in Taiwan" men amerikanska flaggan har dom klistrat på cyklarna.
Handlarna får själva skruva dit pedaler, framhjul och sadel, så då är ju frågan om en "amerikansk" cykel som monteras av en handlare i sverige är amerikansk eller svensk, eller är kanske Taiwan det riktiga ursprungslandet?

ärligt talat så skiter jag vart cykeln är tillverkad, bara den håller för normal användning

ärligt talat så skiter jag vart cykeln är tillverkad, bara den håller för normal användning

Vad är "normal" användning av en cykel?

Skjutsa kompisar på fyllan nerför trappor, eller cykla till kyrkan på söndag?

Vad är "normal" användning av en cykel?

Skjutsa kompisar på fyllan nerför trappor, eller cykla till kyrkan på söndag?

nånstans mittemellan ;)

vill inte ha en cykel som pajar bara för att man åker ner för en trotoarkant(eller upp för den delen)

nånstans mittemellan ;)

vill inte ha en cykel som pajar bara för att man åker ner för en trotoarkant(eller upp för den delen)

Zeeall din gamla nattuggla (;P). Jag glider runt på en Svalan, iofs dammodell men funkar utmärkt, inga problem och bra priser! I say go for it.

Man får vad man betalar för.

Men för vanlig transportcykling på asfalt och med vettigt underhåll av cykeln så ska det väl hålla några år iallafall.

Det enda som är viktigt på en billig hoj är bromsarna. Ser bromsarna okej ut är förmodligen resten gott nog.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna