Det där med oljepumpen är skitsnack. Jag jobbar på en BMW verkstad och när jag frågade ang. detta "problem" när en polare hade läst det på Autopower så suckade de och sa...vi har ALDRIG råkat ut för detta på någon x40 bil, eller ens hört talas om någon annan som råkat ut för det. De två killarna på våran verkstad har tillsammans nästan 50 års erfarenhet av BMW. Så jag tolkar det som att killarna på Autopower förvisso kan en del men mkt av det som skrivs där ska man skita fullständigt i.
Det ringde en kille häromdan till mig och frågade hur han skulle få igång sin bil efter att ha bytt motor och kabelhärva. Då säger han, nån på Autopower sa att om jag klipper den där kablen så skulle det funka...men det gjorde det inte.
Som sagt, det är inte så att jag påstår att de på Autopower inte kan ett skit men jag litar mkt mer på mina kollegor och de mekanikerna på andra verkstäder som jobbar med BMW DAGLIGEN än något gäng på Autopower som hört talas om att en 540 med dåliga bultar till oljepumpen fanns nånstans i Södra Mongoliets Nordöstra kretsar.
Du kan ju fråga ägaren till bilen eller föregående ägare till bilen om de råkat ut för detta "problem" och om det vart åtgärdat, jag gissar på att de kommer se ut som frågetecken.
Bara min åsikt återigen. Lycka Till oavsett det är en skitskön bil att åka i om man har råd med den. Vi bytte generator åt en kund förra veckan på hans 540, de flesta 540 har vattenkyld generator. En sån generator går på ca 10.600:- och när den är monterad samt att man fyllt på ny glykol osv så är man uppe i ca 12.500:-...för att byta generator.