Köpa fiddy ??

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Filip RR skrev:
2506789 Ingen skönhet men priset verkar ju vara rätt...
http://www.blocket.se/vi/9539679.htm?ca=23_3_s


Tack för tipset :tummenupp , kikade lite på den och priset var ju helt klart grymmt, frågan är ju hur hållbarhet/kvalite´n är? Förmodligen inte bäst med de priset :tungan :)

Masaien (DB125H) jag kikat på är ju snyggare, men också dubbelt så dyr, man undrar ju om den är dubbelt så hållbar/bra också, nån som vet??

Nån som vet mer om hur FYM´s vägreggade fiddy/motarder är i prestanda och hållbarhet?
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
kört många många timmar på gatan med min ten7 mortad bra kvalite som fan

dock har den kostat 1000kr i böter olivlig körning
 

Rig

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Sydney | Sthlm
Hoj
Blue R6
Ni som redan har fiddys, kan ni säga hur bra dom funkar till att t.ex. träna wheelies på etc.? Har inga behov av att hoppa men sladda, wheela, stoppies etc vore kul att göra på en lite mindre billigare hoj..
 

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)
Har lekt jävel med en DBR-1 v.2 i några månader och den är sjuuukt rolig, dock har den gått sönder lite, kåpan för tändspolen(?) har gått sönder två gånger och kopplingshandtaget två gånger.

Men sjukt jäkla kul är det :) www.minikina.se

Funderar dock på att sälja den och köpa en gatreggad 125cc, men kvalitén kan inte vara lika bra alltså... Någon som vet??
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
MilleN skrev:
2535016 Har lekt jävel med en DBR-1 v.2 i några månader och den är sjuuukt rolig, dock har den gått sönder lite, kåpan för tändspolen(?) har gått sönder två gånger och kopplingshandtaget två gånger.

Men sjukt jäkla kul är det :) www.minikina.se

Funderar dock på att sälja den och köpa en gatreggad 125cc, men kvalitén kan inte vara lika bra alltså... Någon som vet??


Köpte en Masai DB125H på en hojbutik i V-ås, har inte kört så mycket, kanske 10 timmar, inget har gått sönder, går fint som fan =) dock inte världens vassaste motor, lite trimma skulle inte skada.. känns som rätt bra kvalite på den, plus att man får med både motarddäck och crossdäck på separata fälgar..

MVH Robban
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
JackDaniels skrev:
2583042 Köpte en Masai DB125H på en hojbutik i V-ås, har inte kört så mycket, kanske 10 timmar, inget har gått sönder, går fint som fan =) dock inte världens vassaste motor, lite trimma skulle inte skada.. känns som rätt bra kvalite på den, plus att man får med både motarddäck och crossdäck på separata fälgar..

MVH Robban

så där skulle man ha....om man hade en son på 7-8 år...
ha ha...jävlas bara...den såg ju rätt okej ut...
längtar tills jag får hem min 250cc...vilket monster...
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
sx-pojken skrev:
2584845 så där skulle man ha....om man hade en son på 7-8 år...
ha ha...jävlas bara...den såg ju rätt okej ut...
längtar tills jag får hem min 250cc...vilket monster...


Hahaha klart min inte e nått jämfört med din 250 =) , men det fina med min e att jag kan köra t.ex. till macken å köpa snus utan att bli tagen av snuten :tummenupp hehe gött med vägreggad minimoppe..

Ska bli kul å se när du får hem 250:n, lär gå som ett troll :yoparty
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
JackDaniels skrev:
2584924 Hahaha klart min inte e nått jämfört med din 250 =) , men det fina med min e att jag kan köra t.ex. till macken å köpa snus utan att bli tagen av snuten :tummenupp hehe gött med vägreggad minimoppe..

Ska bli kul å se när du får hem 250:n, lär gå som ett troll :yoparty

nja...tror inte jag heller ska ha så stora problem att ta mig till tex. macken..
den e nog inte allergisk mot asfalt/allmänna vägar.. he he..:yoparty
ska ju bara ha min till is-racing på sjön... alt. motarda på inomhus-bana..
när snön släpper så kan vi nog racea lite på Hälla go cart-bana...
det brukar ju inte bli så mycket fiddy då det e körbart för r1:an...
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
man skulle väl kunna ta en tur på hälla go cartbana om det inte e snö...

kyla och blött bana blir ju bara mer spännande...


sen kan vi motarda inomhus när snön kommer...
 

metalmulisha

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2007
Ort
de ru
Hoj
dirtbike
hej jag vill okså ha hjälp ska skaffa dirt bike är märket snake pit ,exxo ,works , pit pro , och ten 7 bland dom bästa lr annar s vill jag ha svar på vilka andra som är bästa märken och ska dem vara gjorda i kina lr japan och ska ha en 125 cc och om man skaffar nån för typ över 10 tusen så är dom vell bland dom bästa va och är det bra kvalitet på dom och håller för hopp asså det är vell dom som är över 10, 20 tusen som är proffsiga asså sånt som hpller bäst och som är bra och sånt och vill gärna ha hjälp vadman ska ha och så ni vet så har jag så mycket pengar så det är därför jag tänkte lägg aden prisklassen och alla andra säger attt det rä bäst men man vill velll höra med er proffsen tack på förhand
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Alla hojjar du nämde är från kina!! Den måste inte kosta över 20k för att vara bra! kolla in min hoj jag köpte för 13000k skitnöjd!! den tål att jämföras med dyrare märken.
http://www.minis.se/zimini/Extreme/

hej jag vill okså ha hjälp ska skaffa dirt bike är märket snake pit ,exxo ,works , pit pro , och ten 7 bland dom bästa lr annar s vill jag ha svar på vilka andra som är bästa märken och ska dem vara gjorda i kina lr japan och ska ha en 125 cc och om man skaffar nån för typ över 10 tusen så är dom vell bland dom bästa va och är det bra kvalitet på dom och håller för hopp asså det är vell dom som är över 10, 20 tusen som är proffsiga asså sånt som hpller bäst och som är bra och sånt och vill gärna ha hjälp vadman ska ha och så ni vet så har jag så mycket pengar så det är därför jag tänkte lägg aden prisklassen och alla andra säger attt det rä bäst men man vill velll höra med er proffsen tack på förhand

Shit mannen försök lägga lite tid i skolan istället.:tummenupp
 
Last edited:

metalmulisha

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2007
Ort
de ru
Hoj
dirtbike
Alla hojjar du nämde är från kina!! Den måste inte kosta över 20k för att vara bra! kolla in min hoj jag köpte för 13000k skitnöjd!! den tål att jämföras med dyrare märken.
http://www.minis.se/zimini/Extreme/



Shit mannen försök lägga lite tid i skolan istället.:tummenupp

vvadå lägga tid i skolan ??

Alla hojjar du nämde är från kina!! Den måste inte kosta över 20k för att vara bra! kolla in min hoj jag köpte för 13000k skitnöjd!! den tål att jämföras med dyrare märken.
http://www.minis.se/zimini/Extreme/



Shit mannen försök lägga lite tid i skolan istället.:tummenupp

aaja skit collt men kan du hjälp amig mer med märkena jag rabbla up för jag ska ha en av dom och pris max är 20 ok
 
Last edited:

zuperx

Zuperx
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
Orion 29 The real one
Tja. Jag och en polare skall köpa varsin dirtbike och vill inte bli lurade på nått fuskbygge med klen ram och motor som säckar ihop efter en vecka, dämparna har jag hört kan vara dåliga på många... jag vill lägga mellan 4-7500 kr typ, grejjen är att jag vill att den skall hålla.
har ni några tips på vilka som är bra och även var det är billigast, vill ha en som har bra drag. vi har snackat med en som säljer Orion 150cc som är högre än andra,så de e väll ingen sirtbike egentligen, men nån som vet om den är bra? har även kollat på märket Hell och lite annat,kan verkligen inget om sånna här hojjar.
detta är hojjen jag är inne på att köpa nu fast 150cc - http://www.blocket.se/vi/11170047.htm?ca=16_s vad tros om den?
vore jättetacksam för hjälp så jag får valuta för pengarna. Mvh Micke
 

fiddyman

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2007
Ort
STOCKHOLM
Hoj
DE-21A
tja jag är inte så bra på fiddy men jag har kollat på en TMS 50cc på www.trendimport.se tycker ni den är en bra nybörgar grej?och tycker ni den är värd priset?elr om ni har några andra förslag är ni snälla.:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top