Köpa fordon som är kreditköpta?

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Detta är väl inget problem egentligen var o varannan bil/mc osv har väl ngn slags finansiering bakom sig ? tror inte så många hostar upp 130 lakan över bordet jag har svårt att tro det i alla fall.

Funderar själv på hur jag skall få ihop 650.000 kr till min Audi S5 som jag bara ska haaaa
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Detta är väl inget problem egentligen var o varannan bil/mc osv har väl ngn slags finansiering bakom sig ? tror inte så många hostar upp 130 lakan över bordet jag har svårt att tro det i alla fall.

Funderar själv på hur jag skall få ihop 650.000 kr till min Audi S5 som jag bara ska haaaa

hitta på någe ballt med din hoj design mässigt, regga den som Eureka Edtion ( = EE ) å sälj den för minst 500´000:- eller högstbjudande.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
hitta på någe ballt med din hoj design mässigt, regga den som Eureka Edtion ( = EE ) å sälj den för minst 500´000:- eller högstbjudande.

nja får inte lägga mer pengar på bågen tycker gumman :tuttar så det blir tufft.
Annars bra idé hehe

Synd man inte kan köpa på 120 månaders avbetalning :yoparty
 

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Dbs 21 vxl
Jag har köpt några bilar som haft kredit skuld över sig.

Jag har då alltid sett till att man gör upp affären på en bank. Därifrån ringer banken och kollar med kredit givaren t.ex ge-capital vad den aktuella kredit summan inkl, ränta är just nu.

Sen så sköter banken allt med att lösa ut Säljarens kredit skuld osv.

LYCKA TILL...


///Micke


Så får de bli :)
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Så får de bli :)



Det är det enda sättet om man vill vara 101% säker på att det blir riktigt gjort.


Jag brukar även skriva ut ett köpeskontarkt ifrån smc´s sida om det är en hoj jag ska köpa. Det är riktigt bra att fylla i emellan parterna.

det har du här http://www.motorcyklisterna.org/upload/SMC%20centralt/Dokument/Infoblad/Köpekontrakt%20privatköp.pdf


Detta går ju även ändra om det är en bil du ska köpa eller något annat fordon.


///Micke
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Det stämmer inte, krediter är personliga och följer inte automatisk med ett fordon. QUOTE]

Beror iofs på vart ägaren lånat på hojen, är det ett finansbolag så är krediten på hojen.
Även detta kan man kolla med VV, jag ringde dit och banken mm när jag köpte min hoj.
Han hade den via ett finansbolag så jag ringde dit och de sa då att det är hojen som krediten följer med och inte ägaren.
Köpte min hoj på icke bank tid, gjorde så att vi betalade in hans skuld till finansbolaget och resten förde vi in på hans konto.
I mitt fall så var det han som var orolig att han blivit blåst :D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top