mikke02
Ny medlem
Eller SMS med regnr till 71456hur kollar man ifall ett fordon är kreditköpt?
Eller SMS med regnr till 71456hur kollar man ifall ett fordon är kreditköpt?
Detta är väl inget problem egentligen var o varannan bil/mc osv har väl ngn slags finansiering bakom sig ? tror inte så många hostar upp 130 lakan över bordet jag har svårt att tro det i alla fall.
Funderar själv på hur jag skall få ihop 650.000 kr till min Audi S5 som jag bara ska haaaa
hitta på någe ballt med din hoj design mässigt, regga den som Eureka Edtion ( = EE ) å sälj den för minst 500´000:- eller högstbjudande.
Japp, så gjorde jag när jag sålde, gick skitsmidigt. Båda går tillsammans till banken, säljaren tar lånepapprena med sig.banken har fina rutiner, berätta för banken vad som skall göras...
Jag har köpt några bilar som haft kredit skuld över sig.
Jag har då alltid sett till att man gör upp affären på en bank. Därifrån ringer banken och kollar med kredit givaren t.ex ge-capital vad den aktuella kredit summan inkl, ränta är just nu.
Sen så sköter banken allt med att lösa ut Säljarens kredit skuld osv.
LYCKA TILL...
///Micke
Så får de bli
Det stämmer inte, krediter är personliga och följer inte automatisk med ett fordon. QUOTE]
Beror iofs på vart ägaren lånat på hojen, är det ett finansbolag så är krediten på hojen.
Även detta kan man kolla med VV, jag ringde dit och banken mm när jag köpte min hoj.
Han hade den via ett finansbolag så jag ringde dit och de sa då att det är hojen som krediten följer med och inte ägaren.
Köpte min hoj på icke bank tid, gjorde så att vi betalade in hans skuld till finansbolaget och resten förde vi in på hans konto.
I mitt fall så var det han som var orolig att han blivit blåst
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |