Köpa Gripstet tank pads (Snake Skin) i Sverige

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Så du menar man sitter fast MYCKET bättre med high fusion? Har vanliga snake skin på hojen nu och tycker man får klämma rätt bra för att det ska greppa bra, har stompgrip att gemföra med iofs men det är inget alternativ.

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Så du menar man sitter fast MYCKET bättre med high fusion? Har vanliga snake skin på hojen nu och tycker man får klämma rätt bra för att det ska greppa bra, har stompgrip att gemföra med iofs men det är inget alternativ.

Klämma bra? behöver du klämma åt mkt så kan det äl inte vara så bra grepp? De ska ju ge bra grepp när man hänger över och då klämmer man ju inte direkt, el ja man lägger ju vikten på..men det kanske va så du menade? Frågar så mkt bara pga jag själv funderar att köpa ist för stompgrips.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det är min minnesbild när jag provade på för några år sedan :)
Men måste testa igen för att jämföra.

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
Klämma bra? behöver du klämma åt mkt så kan det äl inte vara så bra grepp? De ska ju ge bra grepp när man hänger över och då klämmer man ju inte direkt, el ja man lägger ju vikten på..men det kanske va så du menade? Frågar så mkt bara pga jag själv funderar att köpa ist för stompgrips.

Jag tänkte under inbromsning, har en JÄKLIGT hal sadel, kanske kan fixas med deras seat pads :D

Kan väl tillägga att jag köpte mina på MC-huset i Malmö, vanliga sorten. Dock har de väldigt lite hemma men de tar väl hem.

Last edited:

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
Kapar tråden lite!

Har kollat på deras sida och hittade C3:

"Our C3 Grip Material is a comfortable gummy rubber measuring @ .100” thick. The C3 Grip Material acts more like a “Pad” offering the Ultimate in Comfort and Grip. The durameter of the Rubber has a soft gummy feel allowing your knees to sink into the material, almost like memory foam. Squeeze your tank and feel what solid seat position is and does for you. Will assist in reduction of vibration, increase in control, and increase in comfort. (Precut Kit includes Right & Left Tank Grips)"

Någon som har testat den?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Jag har beställt direkt från Techspec flera gånger. Alltid snabb leverans, aldrig behövt tulla.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vill ni ha nytta av padsen - tanktredz - jag har åkt med High Fusion och Stomp på mina hojar, ingen är i närheten av tredzen.

Shoppade för några veckor sedan till gixxern via tanktredz.com - rabattkod crackberry för 25%. :)

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Vill ni ha nytta av padsen - tanktredz - jag har åkt med High Fusion och Stomp på mina hojar, ingen är i närheten av tredzen.

Shoppade för några veckor sedan till gixxern via tanktredz.com - rabattkod crackberry för 25%. :)
Japp, treadzen rockar fett! :rock

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Hoj
Ingen just nu
Jag har både haft stompgrips och tanktredz, fick syn på dessa och beställde hem de och är riktigt nöjd, en blandning mellan stompgrips och tanktredz. ca. 250kr för 2st unviersal ark är bra pris. Inte lika elaka som stompgrip mot skinnstället och inte lika tunn och platt som tanktredzen.

Länk: http://www.ebay.com/itm/180701199680?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

deras hemsida http://www.eazi-grip.net/

Testar dessa. Tycker 500 spänn för lite knottror är lite väl saftigt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kolla in Tank Tredz också! Det är bästa skiten jag har kört med. Finns på www.tre65.se :tummenupp

Jag har inte provat något annat så jag kanske ska hålla käften men jag tycker Tank Tredz är riktigt bra. Köpte Universal zig-zag och klippte till så att de passade min SV1000.

+ Lätta att montera!

+ Syns knappt

+ Sliter inte på skinnet!

+ Greppar bra som fan.

- Jag kanske inte är rätt person eller har rätt hoj för att uttala mig

EDIT. Jag fick med en liten bit att fästa baktill på mobilen. Gjorde så och la den på instrumentbrädan på bilen där allt man lägger halkar hit och dit. Hur jag än provocerade så låg den bergstadigt där jag lagt den.

Last edited:

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Jag har inte provat något annat så jag kanske ska hålla käften men jag tycker Tank Tredz är riktigt bra. Köpte Universal zig-zag och klippte till så att de passade min SV1000.

+ Lätta att montera!

+ Syns knappt

+ Sliter inte på skinnet!

+ Greppar bra som fan.

- Jag kanske inte är rätt person eller har rätt hoj för att uttala mig
Det spelar ingen roll vad man kör för hoj. Har man nytta av grejerna så är det bra ;)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vill du ha ännu billigare alternativ så går du till IKEA och fixar det bubbliga lådinlägget för bestick.
Kan inte svara för hur klistret är dock ;)

Haha! visar bara hur lite du vet om de "tank grepp" jag länkade till. Har sådana själv + ett par vänner till och alla är nöjda då syftet inte är för utseendet skull utan de ska vara "klippiga/greppiga" också. Jag och min garage polare kör mycket på bana och är riktigt nöjda med dessa. Men köp du dina bestick underlägg och ladda på med lim om det duger för dig.

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Köpte ett kitt på Bike i Trollhättan för 400:- klipte till själv och det var olika malar med. Snuskigt enkelt!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy