Köpa hoj imorgon, hjälp!!

Anderzon

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2009
Hoj
Honda cbr 600Fs
Nej den skulle inte jag köpa.. kollade regnr. på den 17 ägare :3freak
Mailade killen om hur motorn var och om det fanns några kvitton på om det var nåt gjort på den. Fick till svar: "Ja den fungerar utmärkt, har varit uppe i strax över 260km/h ett flertal tillfällen, och burna är rätt kul det me, har blivit ett par bakdäck.
Vad har antalet ägare med saken att göra, har jag aldrig fattat. Det viktiga är väl skicket på fordonet, eller har jag fel.
Om man vill ha få ägare är det bara pynta upp ytterligare 100.000kr för att kunna köpa en NY hoj." Det skrämde iväg mig iallafall..

RallyBerra

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Värsta, snabba, hojen
Ja, jag tänker så här... Det blir min första hoj, vill ha en cbr, ninja eller r1/r6 varianten.. Inte lägga ut allt för mycket pengar.

Duger denna?

Eller ska jag vänta på att det kommer andra till salu.. Eller kanske lägga några tusenlappar till för att få en bättre hoj? F-a-n vad svårt det blev..
Kanske skulle ha lite is i magen, men å andra sidan så kommer man väl inte undan billigare än så här?

Eller är den för häckig?

Äh fifan, nu blev jag nästan bara ännu mer förvirrad.. :huvet

Jag tror jag köper den, får duga som första hoj, 19k är väl inte så jätte mycket pengar som någon skrev tidigare... Eller anser ni att jag gör ett förjävla dumt köp då? :gnissla

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
Kolla så den inte blåryker, har för mig att ventilsätena var lite skakis på de gamla ZX...

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
verkar ju som att du inte lyssnar på vad som sägs här ändå. Men jag kommer med ett glasklart råd från mig gällande den cykeln, sen kan du ju göra som du vill.

KÖP INTE

RallyBerra

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Värsta, snabba, hojen
Mailade killen om hur motorn var och om det fanns några kvitton på om det var nåt gjort på den. Fick till svar: "Ja den fungerar utmärkt, har varit uppe i strax över 260km/h ett flertal tillfällen, och burna är rätt kul det me, har blivit ett par bakdäck.
Vad har antalet ägare med saken att göra, har jag aldrig fattat. Det viktiga är väl skicket på fordonet, eller har jag fel.
Om man vill ha få ägare är det bara pynta upp ytterligare 100.000kr för att kunna köpa en NY hoj." Det skrämde iväg mig iallafall..

Att den har haft 17 ägare innan gör mig lite orolig..? :confused:

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
goped, hornet 900
om du vill ha den som första cykel och inte vill lägga för mkt pengar så skulle jag säga att den kan vara värd 15.000:- Om det är i Södermanland du vill köpa så hittade jag denna på blocket med, visserligen import, men 1000ggr snyggare samt en modernare hoj som du inte behöver skämmas på.
http://www.blocket.se/vi/18475887.htm?ca=20_s

Den Killen som säljer hojen Mark Jennings är en skit bra kille.. ärlig med saker och ting om nåt är trasigt. va han mot polarn iaf. polarn köpte en hoj importerad från UK av han.. skulle nog hellre kolla på den faktiskt..

Lycka till..

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Säljaren är ju i peningbrist! Pruta hårt bjud 13 och vandra sakta uppåt! Han kan inte mer än bli sur och det är väll ingen polare du skall handla av?
Ser fin ut i övrigt (för ögat) köpte själv en GPZ750 som första hoj och skämdes inte ett dugg! Men då var jag 17 och hade måppemushe!!:D

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
:huvet Varför fråga om du inte tar till dej infon:huvet

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
GÖR SÅHÄR!

Åk och titta på den! Köp den om det känns rätt! köp den inte om det känns fel!
Vi kan hålla på och spekulera i varför den har haft så många ägare osv i evighet och det ända som händer är att du blir mer osäker!

Åk med inställningen att titta på den! kom ihåg att det finns fler!

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R
Känn lugnet och ha lite is i pungen, kasta dig inte in i en affär hursomhelst. Hojar finns det gott om och fler blir det...

Om 19000 är vad du har att lägga på din första hoj, varför inte en Bandit 600 istället? http://www.blocket.se/vi/19735281.htm?ca=2_s

Visst visst, den är inte lika cool och snabb som en (omlackad) Ninja, men å andra sidan är det en hoj som körs lite mer vettigt. En bra förstahoj helt enkelt. Kawan är omlackad av nån anledning, den har 17 ägare av nån anledning. Som det låter ovan så verkar han inte ha varit speciellt rädd om bågen, och det kan ju vara samma visa med alla andra 16 ägare också.

Min ZX12:a hade en och samma ägare tills i fjol när jag köpte den, och det var en bidragande orsak till varför det blev just den.

Men visst, åk och kolla på Kawan. Den kanske är hur fin som helst. Och ge honom ett bud i så fall, har han pengabrist så har han.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
så dj*vla dyr va den ju inte el :confused:
åka o kika är de enda rätta. förstår inte varför folk säger köp inte! du kan köpa en 02 retta som lika gärna kan skära ihop efter 5 mil.
att en hoj som burnats el toppats ett par ggr.. e de konstigt el?

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
det sägs ju att ninjorna blir bra efter 98 så jag tror de är ett mindre bra köp angående milen!

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
jag köpte en zxr750 från 89.
den har haft många ägare innan mig och antagligen ett rätt hårt liv!
men den harvar på och krånglar väldigt lite!
visst den ser ut som ...vem vet vad men det är ju inte allt!
åk och kolla på den och om den verkar och så be om en provrunda!
känns den bra vid provkörning så åker du hem och överväger för och nackdelar! sen efter några dagar kanske du bestämmt dig!

//Robin

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
köp en hoj som e ny ,jag byter varje år funkar perfect banken lånar ;)

Tribalj*vel

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Hoj
-?? Suzuki GSX-R1100(Blandras)
Hm, va ja har märkt så kan de va en fördel ibland om de har varit många ägare å många mil, Allt har redan rasat och blivit utbytt om man har tur:hihi
Eller så har man otur och allt rasar dom första 20milen:huvet

ShawnXIII

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
03,Hayabusa LE,
Det är ju jävligt trisst om man börjar sitt nya hoj liv med en MC som strular och går sönder titt som tätt. då kan man tröttna på skiten helt enkelt och lägga ned. inte för att denna kanske gör det men är väl inte helt omöjligt med en hoj som gått 7000mil. som är en sporthoj. som man gärna kör skiten ur.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

Jo det är verkligen konstigt!
Sporthojar brukar ju annars köras av samma gamla tant som köpte den och bara till Kyrkan på Söndagarna.. :3freak

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!