Köpa hoj, vad ska man titta på?

Dodde

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
CBR
Hej,
tänkte köpa min första hoj. vad är viktigt att titta på? vad kan bli dyrt om det är slitet och måste bytas? :)

Nått annat man måste tänka på?

Tacksam för alla svar...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det finns hopers trådar om köp av beggad hoj. Orkar du inte söka så är huvudtipset bara en enda sak, hojens skick i allmänhet. Ser hojen bra ut i lack etc så är förmodligen allt annat skött bra. Är det mycket "småfix" på den, välj en annan hoj.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Dodde skrev:
2437735 Hej,
tänkte köpa min första hoj. vad är viktigt att titta på? vad kan bli dyrt om det är slitet och måste bytas? :)

Nått annat man måste tänka på?

Tacksam för alla svar...

Ålder på dig? Vad får du köra på för klass? Vad skall hojen andvändas till?(grusbus, touring, streetfigheter/motard ren sporthoj). När dessa frågor är lösta, vad är budgeten? Sen hittar du säkert flera olika modeller som passar in för just dina behov.

Dyrt är alltid 2 nya däck, sliten koppling, eller framför allt massa missljud från motorn, ivarje fall om det låter som lagringar åt h-e. Köpa hoj är annars rätt lätt, ofta känns det direkt om något är knas efter en provtur.

Dodde

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
CBR
nicce skrev:
2437745 välkommen!
de beror ju på hur mycke pengar du tänkt lägga.

ja typ max 30 lakan....

andersbrink skrev:
2438302 Det finns hopers trådar om köp av beggad hoj. Orkar du inte söka så är huvudtipset bara en enda sak, hojens skick i allmänhet. Ser hojen bra ut i lack etc så är förmodligen allt annat skött bra. Är det mycket "småfix" på den, välj en annan hoj.

ok, tack för tippset :)

P@trik skrev:
2438585 Du bör titta på min annons och sen köp.. :tungan

grymt snygg.... tyvär kan jag bara bjuda dej 30 lakan och en kanelbulle... skulle du fått hjärnsläpp och vilja sälja den för det så hör av dej :)

Aleksander skrev:
2438602 Du har väl redan en CBR?
trodde det va obligatoriskt att man måste ha hoj för å bli medlem så jag satt bara nått... men en cbr 600 lockar.... :)

sporTlovEr skrev:
2438617 Ålder på dig? Vad får du köra på för klass? Vad skall hojen andvändas till?(grusbus, touring, streetfigheter/motard ren sporthoj). När dessa frågor är lösta, vad är budgeten? Sen hittar du säkert flera olika modeller som passar in för just dina behov.

Dyrt är alltid 2 nya däck, sliten koppling, eller framför allt massa missljud från motorn, ivarje fall om det låter som lagringar åt h-e. Köpa hoj är annars rätt lätt, ofta känns det direkt om något är knas efter en provtur.

18, mellan klass, ren sporthoj, 30 000, sugen på en cbr 600.
Okey, ska tänka på det, tack för tippset. :)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...