Helt seriöst, du hajjar absolut ingenting va? Du säger att du har en moppe som enligt mätaren gått 180 men i själva verket gick 230 det är helt jävla omöjligt kan jag lova dig, sen har du inte ens körkort el. har kört "riktig" mc å du surrar om acc och toppfart å turbokonvertering. Alla sporthojar är någorlunda lika alla 600 cc bygger på samma teknik, är rätt lika och är på ungefär samma effekt, endast mindre detaljer skiljer hojarna åt mellan modellerna, likaså är det på 1000cc:arna, även försäkringarna är någorlunda i samma prisklasser.
En 600 cc:are går fullt tillräckligt för att du inte ska klara av den, en 1000cc är du helt enkelt inte mogen att köra det hör jag direkt å att börjar prata turbokonvertering visar bara vilken omogen liten grabb du är.
Av det jag läst så förstår jag att du aldrig skulle klara av att montera turbo då du verkar tro att alla cyklar har en cylinder å en förgasare med ev. pluggar som man kan dra ur för att få mera flöde?? Herregud detta kan man göra på en moped på 49cc å 2 hk. Jag vet inte hur mycket du trimmade din moppe, men uppskattningsvis hade du max 10hk, jag har en polare som monterat på turbo på sin gixxer k5:a , den levererar 288 hk i bänk och är det sjukaste jag någonsin kört. Han har haft den några år men fortfarande inte vågat piska ur ordentligt, och det till trots då kille är en jävel på att köra och har bla. kört den i över 300 på bakhjulet på deltarakan i timrå för snart 3 år sen men han är fortfarande livrädd för cykeln, så du ska inte ens fundera på något turbobygge då du uppenbarligen inte har den blekaste aning om vad det är, hur det är att köra ,hur man gör och hur mycket det kostar så lägg ner allt skitsnack om turbo, ja ens trimmning för det kommer du ändå inte klara av.
Du behöver växa upp, raka av dig moppemustachen,vänta på att du får lite könshår å ta sedan körkortet. Sen kan du välja hoj för har du lyckas ta körkortet så hoppas jag att du förstår vad en tung motorcykel står för.
Detta säger jag inte för att vara elak, endast för att du inte är mogen att ratta annat än moped just nu.