Köpa hoj

Status
Ej öppen för fler svar.

KågeS

Bannad
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
Letar!
BMW S1000RR är den enda standardhojen med mer än 200 hästar i Motorrads bänkning. Inte ens hayan är lika stark.

TJÖP!

Det var som f*n...svårkörd?

Att tänka på när du köper hoj är att inte bli tutlurad, har hänt flera kompisar och det är inge baa. De e så man vill dra fram KJettinGen DiREKcT!

Vad är tutlurad? Tänk på att jag mest kört 125a innan...:yoparty

hur fan kan den här tråden inte vara låst än?

Varför skulle tråden låsas? Får man inte be om råd på Sporthoj? :confused:

Last edited:

Berka_

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
R1 moppe
Det var som f*n...svårkörd?

Vad är tutlurad? Tänk på att jag mest kört 125a innan...:yoparty

Varför skulle tråden låsas? Får man inte be om råd på Sporthoj? :confused:

Helt seriöst, du hajjar absolut ingenting va? Du säger att du har en moppe som enligt mätaren gått 180 men i själva verket gick 230 det är helt jävla omöjligt kan jag lova dig, sen har du inte ens körkort el. har kört "riktig" mc å du surrar om acc och toppfart å turbokonvertering. Alla sporthojar är någorlunda lika alla 600 cc bygger på samma teknik, är rätt lika och är på ungefär samma effekt, endast mindre detaljer skiljer hojarna åt mellan modellerna, likaså är det på 1000cc:arna, även försäkringarna är någorlunda i samma prisklasser.

En 600 cc:are går fullt tillräckligt för att du inte ska klara av den, en 1000cc är du helt enkelt inte mogen att köra det hör jag direkt å att börjar prata turbokonvertering visar bara vilken omogen liten grabb du är.
Av det jag läst så förstår jag att du aldrig skulle klara av att montera turbo då du verkar tro att alla cyklar har en cylinder å en förgasare med ev. pluggar som man kan dra ur för att få mera flöde?? Herregud detta kan man göra på en moped på 49cc å 2 hk. Jag vet inte hur mycket du trimmade din moppe, men uppskattningsvis hade du max 10hk, jag har en polare som monterat på turbo på sin gixxer k5:a , den levererar 288 hk i bänk och är det sjukaste jag någonsin kört. Han har haft den några år men fortfarande inte vågat piska ur ordentligt, och det till trots då kille är en jävel på att köra och har bla. kört den i över 300 på bakhjulet på deltarakan i timrå för snart 3 år sen men han är fortfarande livrädd för cykeln, så du ska inte ens fundera på något turbobygge då du uppenbarligen inte har den blekaste aning om vad det är, hur det är att köra ,hur man gör och hur mycket det kostar så lägg ner allt skitsnack om turbo, ja ens trimmning för det kommer du ändå inte klara av.

Du behöver växa upp, raka av dig moppemustachen,vänta på att du får lite könshår å ta sedan körkortet. Sen kan du välja hoj för har du lyckas ta körkortet så hoppas jag att du förstår vad en tung motorcykel står för.
Detta säger jag inte för att vara elak, endast för att du inte är mogen att ratta annat än moped just nu.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Helt seriöst, du hajjar absolut ingenting va? Du säger att du har en moppe som enligt mätaren gått 180 men i själva verket gick 230 det är helt jävla omöjligt kan jag lova dig, sen har du inte ens körkort el. har kört "riktig" mc å du surrar om acc och toppfart å turbokonvertering. Alla sporthojar är någorlunda lika alla 600 cc bygger på samma teknik, är rätt lika och är på ungefär samma effekt, endast mindre detaljer skiljer hojarna åt mellan modellerna, likaså är det på 1000cc:arna, även försäkringarna är någorlunda i samma prisklasser.

En 600 cc:are går fullt tillräckligt för att du inte ska klara av den, en 1000cc är du helt enkelt inte mogen att köra det hör jag direkt å att börjar prata turbokonvertering visar bara vilken omogen liten grabb du är.
Av det jag läst så förstår jag att du aldrig skulle klara av att montera turbo då du verkar tro att alla cyklar har en cylinder å en förgasare med ev. pluggar som man kan dra ur för att få mera flöde?? Herregud detta kan man göra på en moped på 49cc å 2 hk. Jag vet inte hur mycket du trimmade din moppe, men uppskattningsvis hade du max 10hk, jag har en polare som monterat på turbo på sin gixxer k5:a , den levererar 288 hk i bänk och är det sjukaste jag någonsin kört. Han har haft den några år men fortfarande inte vågat piska ur ordentligt, och det till trots då kille är en jävel på att köra och har bla. kört den i över 300 på bakhjulet på deltarakan i timrå för snart 3 år sen men han är fortfarande livrädd för cykeln, så du ska inte ens fundera på något turbobygge då du uppenbarligen inte har den blekaste aning om vad det är, hur det är att köra ,hur man gör och hur mycket det kostar så lägg ner allt skitsnack om turbo, ja ens trimmning för det kommer du ändå inte klara av.

Du behöver växa upp, raka av dig moppemustachen,vänta på att du får lite könshår å ta sedan körkortet. Sen kan du välja hoj för har du lyckas ta körkortet så hoppas jag att du förstår vad en tung motorcykel står för.
Detta säger jag inte för att vara elak, endast för att du inte är mogen att ratta annat än moped just nu.

Äntligen.

KågeS

Bannad
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
Letar!

Jaja, klart som fan det är skillnad mellan en 125a och en 1000cc...fattar jag också. Men jag känner mig mogen att ta det klivet, måste ju börja nånstans liksom...

Är duktig på att köra, och har ett jävligt stort intresse av hojar och fart,hehe...

Turbon kanske jag inte slänger på direkt, utan när jag kört hojen en eller två säsonger så jag har lite känsla för grejerna.

Dessutom, klart min moppe inte gjorde 230...bara 160!:yoparty

Berka_

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
R1 moppe
Jaja, klart som fan det är skillnad mellan en 125a och en 1000cc...fattar jag också. Men jag känner mig mogen att ta det klivet, måste ju börja nånstans liksom...

Är duktig på att köra, och har ett jävligt stort intresse av hojar och fart,hehe...

Turbon kanske jag inte slänger på direkt, utan när jag kört hojen en eller två säsonger så jag har lite känsla för grejerna.

Titta dig i spegeln käre vän, och säg efter mig.. Min moppe gick inte i 160 jag ljuger, min moppe gick inte i 160 jag ljuger. :arsele

axelsson_vpg

Guest
Tack, skönt med nån som fattar att man vill ha en snabb hoj! Många som är bittra över sina jävla skraltig skitcyklar...

Vad har du för hoj? Toppfart?

Min gsxr 600 gjorde 279 på mätaren när jag skulle prova på nån raka... men de räcker för mig.. har du ringt mc express? :tummenupp dom kan nog styra upp något som dubblar min sketna toppfart på gixxern. :banana

motarden går bara 170 .. :(

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Din retorik tyder på en oerhörd brist på respekt och förståelse av motorcyklar.

Om nu du nu av någon anledning inte är ett troll så råder jag dig att ge upp hela den här idén om att skaffa hoj. Det är inget som är ämnat för dig.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Att du ens tror på dig själv, gör att du inte ska ha nåt mer än just en moppe. Väx upp, raka av fjunmuschen och dra upp byxorna.

1. Nej, du klarar inte av en 1000cc.
2. Du vill ändå inte ha en 25kw 1000cc
3. Hahahahayabusa är inget för dig.
4. Moppenet söker medlemmar.
5. När det mesta du snackar om är "toppfart" så är du självskriven som "troll".

KågeS

Bannad
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
Letar!
Tack, skönt med nån som fattar att man vill ha en snabb hoj! Många som är bittra över sina jävla skraltig skitcyklar...

Vad har du för hoj? Toppfart?

Min gsxr 600 gjorde 279 på mätaren när jag skulle prova på nån raka... men de räcker för mig.. har du ringt mc express? :tummenupp dom kan nog styra upp något som dubblar min sketna toppfart på gixxern. :banana

motarden går bara 170 .. :(

Hehe, grymt! Ska slå dom en signal och kolla i helgen/nästa veckan, verkar vara schysst. Tack för tipset!

Din retorik tyder på en oerhörd brist på respekt och förståelse av motorcyklar.

Om nu du nu av någon anledning inte är ett troll så råder jag dig att ge upp hela den här idén om att skaffa hoj. Det är inget som är ämnat för dig.

Retorik eller inte, jag erkänner gärna att jag inte kan så mycket om det maskinella och tekniska. Kan framstår som att jag har dålig koll då.

Men det viktigaste är väl att man tycker det är kul att köra?! Mecka kan ju andra göra, knappast Rossi som meckar sin egen hoj....

Last edited:

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
för i helvete 10 sidor bullshit o tråden är inte ens låst kicka ts så jävla hårt från detta forum de e tack vare såna forumet blir till skit.

• Gilla
Reaktioner: MaG

Berka_

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
R1 moppe
Hehe, grymt! Ska slå dom en signal och kolla i helgen/nästa veckan, verkar vara schysst. Tack för tipset!

Retorik eller inte, jag erkänner gärna att jag inte kan så mycket om det maskinella och tekniska. Kan framstår som att jag har dålig koll då.

Men det viktigaste är väl att man tycker det är kul att köra?! Mecka kan ju andra göra, knappast Rossi som meckar sin egen hoj....

Det måste anses som ett hån mot världens bästa hojåkare att bli jämförd med en barnrumpa.

Rossi kan nog minst lika mycket om motorerna som sina mekaninker, anledningen till att han inte mekar är att han har annat att göra, koncentration,kost vila, uppladdning, memorera banan osv osv osv.

:huvet:huvet:huvet:glömdet

j30

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
r1 98 fighter...under progress!
KågeS...va fan har du blivit tappad som liten eller!?!:confused: Lägg ner skitsnacket nu och kom in i matchen ditt TROLL!! Uppskattar att läsa seriösa inlägg på denna sidan, så varför denna tråd inte har blivit låst är ett under!

KågeS

Bannad
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
Letar!
Det måste anses som ett hån mot världens bästa hojåkare att bli jämförd med en barnrumpa.

Rossi kan nog minst lika mycket om motorerna som sina mekaninker, anledningen till att han inte mekar är att han har annat att göra, koncentration,kost vila, uppladdning, memorera banan osv osv osv.

:huvet:huvet:huvet:glömdet

Hån? Jag skrev aldrig att han inte kunde något om motorn, bara att han inte mecka. Läs om, läs rätt!

Måste dessutom säga att det är jävligt tråkigt att man kommer som ny till ett forum och ber om man råd, och nästan bara blir hånad och driven med... Borde ni inte tycka det är kul med nya hojåkare?!:confused:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj

Att inte veta hur motorn fungerar rent tekniskt är en sak, men att inte veta hur en hoj funkar är en annan. Det var det jag ville påpeka.

Visst är det viktigt att man tycker det är kul, men det är just där din retorik och brist på respekt kommer in. När man frågar om vad man ska köpa för hoj brukar det i regel vara driftsäkerhet, service och motorkaraktär man efterfrågar, inte topphastighet.

Alla sporthojar idag går väldigt fort. Spelar ingen roll om det är en gammal R6, en Hayabusa eller en S1000RR. Oavsett vilken du väljer så har du mer än nog med effekt för att köra på gata. Min gamla sura 80-tals hoj går att plåga upp till omkring 230-240km/h under gynnsamma förhållanden och det är mer än nog.

Det är inte hojen som sätter gränsen, det är du. Och just det verkar du ha missförstått.

Och vad gäller din paralell till Rossi så är jag övertygad om att han är en jävel på att skruva i hojar.

Berka_

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
R1 moppe
Hån? Jag skrev aldrig att han inte kunde något om motorn, bara att han inte mecka. Läs om, läs rätt!

Måste dessutom säga att det är jävligt tråkigt att man kommer som ny till ett forum och ber om man råd, och nästan bara blir hånad och driven med... Borde ni inte tycka det är kul med nya hojåkare?!:confused:

Absolut är det kul med nya hojåkare , men du har varken körkort,motorcykel förstånd att ha en.

Kom tillbaka om 3-4 år och med en mognare attityd så kommer alla här att välkomna dig!

j30

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
r1 98 fighter...under progress!

Jo ABSOLUT så tycker vi om nya hojåkare! Men av döma av din mognadsnivå på dina inlägg så ska du INTE ha ngn literhoj! Du har som sagts kört 125:a...varför inte börja med ngt mer lättkört? Kanske motard eller liknande...skitroliga hojar:tummenupp. Åk på den i sommar, fundera igen, och sen kanske köpa sporthoj.

Vi tycker om hojåkare som håller sig på vägen...nog med invaliditetsutbetalningar till hetlevrade ungtuppar som har kollat för mycket GP.

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS

Om du skulle vara något seriöst eller funderat något över huvudtaget
så skulle de säkert hjälpa dig mer än väl.

Jag kom till detta forum för någon/några månader sen och fick grym hjälp
för att jag var seriös, tog det sakligt och visste mina begränsningar.

Nu sitter min nya R6'a hemma i garaget och det kommer vara mycket mera kraft än vad jag behöver som första hoj men den kommer ändå att strypas till 25kW.

Du i andrahand har inte sagt något som visar på intellektuell intelligens och pratar bara om toppfart, acceleration och turbo.
På väg kommer du ändå inte upp något högt och på bana får du
bättre tider med en 600cc. Fattar inte riktigt varför du orkar komma hit och slänga massa BS som ett litet troll.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha