Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.

WheelieMaster

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Suktar
JME skrev:
Ja det gör det faktiskt så ringer Therudeboy på on (2:a) och hör med priser osv så hinner han nog få upp priserna och det konto som pengarna ska betalas in påtills på fredagen. Så kan sista inbetalningsdagen vara 8:e DVS onsdagen!

Håller med dig! Man vill ju ha minimotorna så fort som möjligt! :banana
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Nu vet jag ju igentligen inte med säkerhet av vad jag säger men om man bara tittar på måtten så är ju den långsamare större&tyngre och den snabbare lättare&mindre. Sedan kanske gissningsvis cylinderlopp är detsamma fast en med kortare slaglängd därav mindre kubik och en varvilligare motor?

Detta är ju rena spekulationer men logiskt sätt mkt troligt.

Sedan om den klarar 70 knyck är jag ju ändå skeptisk till.



ManOwaR skrev:
Nåt jag inte förstår är följande:



http://ybob.en.ec21.com/GC00442756/CA00520727/pocket_bike.html
Den är på 47cc å "ska" klara 70km/h


http://ybob.en.ec21.com/GC00442756/CA00562557/pocket_bike.html
Den är på 49cc å verkar allmänt fetare å ska "klara" 45km/h

Utan å klaga känns det ju som dom har slaffsat dit nåra nuffror utan att direkt kolla upp det!
 

E:son

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Ort
Malmbäck
Hoj
MINI MOTO
Bästa sätt att få ner frakten är ju att fylla en container. Frakten minskar ju inte bara för att det blir fler. Om vi går över en container så blir det ju lika mycket frakt för nästa. Om det här ska bli av så säger jag max 10 sep helst tidigare. Drar vi ut på det så är det bara större risk att allt rinner ut i sanden.

Sen så går det ju uppenbarligen inte att få ner priset med hjälp av att man är fler, det visade ju den andra tråden där Sam inte lyckades få ner priset på hojjarna.
 

Therudeboy

Guest
Nu ändras det för absolut sista gången. 30:e augusti (nästa tisdag) så ska alla beställningar vara inne. På onsdagen ringer jag till kina och tar reda på pris och allt därtill.


Ska gå till banken imorgon och fixa ett dollarkonto, senast tisdagen den 7:e september skall pengarna finnas på detta konto. Onsdagen den 8:e kommer jag ringa och beställa för då vet jag det exakta antalet hojar som är beställda samt betalda.



Som sagt nu ändrar jag inte detta mer så beställ nu medans ni har chans.

Reservlista får vi kolla på senare då det alltid finns folk som inte betalar.
 

Therudeboy

Guest
Kommer formulär ikväll. Men jag har som alla andra fullt upp med annat villken ni får respektera. Försöker så gott jag kan :tummenupp
 

WheelieMaster

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Suktar
Therudeboy skrev:
Nu ändras det för absolut sista gången. 30:e augusti (nästa tisdag) så ska alla beställningar vara inne. På onsdagen ringer jag till kina och tar reda på pris och allt därtill.


Ska gå till banken imorgon och fixa ett dollarkonto, senast tisdagen den 7:e september skall pengarna finnas på detta konto. Onsdagen den 8:e kommer jag ringa och beställa för då vet jag det exakta antalet hojar som är beställda samt betalda.



Som sagt nu ändrar jag inte detta mer så beställ nu medans ni har chans.

Reservlista får vi kolla på senare då det alltid finns folk som inte betalar.

Vart ska man skicka pengarna? kommer den infon stå på hemsidan?
sen så undrar jag om man får minimoton i delar eller helt komplet?
Kul att du ändrade datumet :tummenupp
 
Last edited:

JME

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Järfälla
Hoj
ingen
Therudeboy skrev:
Ska gå till banken imorgon och fixa ett dollarkonto, senast tisdagen den 7:e september skall pengarna finnas på detta konto. Onsdagen den 8:e kommer jag ringa och beställa för då vet jag det exakta antalet hojar som är beställda samt betalda.
Läste i andra tråden att det kunde ta upp till 2 dygn innan pengarna kom fram därför var mitt förslag att pengarna senast skulle vara inbetalda på onsdagen så att man även har måndagen att betala in pengarna så dom garanterat finns inne på on.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Haha en sidekick tråd till den stora beställningen ....underbart :corn
 

Therudeboy

Guest
JME skrev:
Läste i andra tråden att det kunde ta upp till 2 dygn innan pengarna kom fram därför var mitt förslag att pengarna senast skulle vara inbetalda på onsdagen så att man även har måndagen att betala in pengarna så dom garanterat finns inne på on.




Ni har ju ons-tis på er att betala. Betalar ni på torsdagen är ju pengarna senast inne på måndagen.
 

Therudeboy

Guest
WheelieMaster skrev:
Vart ska man skicka pengarna? kommer den infon stå på hemsidan?
sen så undrar jag om man får minimoton i delar eller helt komplet?
Kul att du ändrade datumet :tummenupp






Konto osv kommer upp på hemsidan senare. Den kommer nog komma i delar, inte många delar men några får du sätta ihop. Den är i kartong skulle jag tippa på så som dem andra jag fått hem är.
 

Therudeboy

Guest
Maxxi skrev:
Haha en sidekick tråd till den stora beställningen ....underbart :corn






Har haft denna idén långt tid före den som startade den första tråden. Dock skulle jag satt den i verket i vår men nu hann någon annan före så då rättade jag mig efter dem. Synd för annars hade du inte haft något att gotta dig åt.
 

WheelieMaster

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Suktar
Therudeboy skrev:
Konto osv kommer upp på hemsidan senare. Den kommer nog komma i delar, inte många delar men några får du sätta ihop. Den är i kartong skulle jag tippa på så som dem andra jag fått hem är.

Vad är det för model på den du har fått hem? Hur snabbt går den?
 

WheelieMaster

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Suktar
Therudeboy när kommer hemsidan? Kommer den idag? Undrar hur mycket man ska betalla? Betallar man hälften nu och rästen när minimoton kommer? :confused:
 

Therudeboy

Guest
Om ni bara skulle ta er tid att läsa tråden så står det klart och tydligt att själva priset för minimoton skall betalas när jag vet priset på dem. När dem kommer till hamnen (antagligen blir jag tvungen att ta hem dem) så skall frakt tull och moms betalas in på kontot. När ni sedan har betalt det sista så ska ni få ut hojarna mot kvitto på att detta är betalt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top