Köpa motard för ca 70.000kr

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Låter som en ursäket, annars kan du ju pröva med mera smiles....

Men vill skulle gärna vilja veta vad man ska jämföra SXV med....

Jag anser att det inte finns någon jämförbar hoj. Som sagt, om någon annan tillverkare släpper en motard med twin, så är den ju direkt jämförbar när man ser till effekten, för det är ju hästkrafter det oftast tjatas om. :D Har jag något att be om ursäkt för så berätta gärna vad det är. :confused: :) Nu har jag använt två extra smiley's, känns det bättre? :tungan fan, de blev tre.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jag anser att det inte finns någon jämförbar hoj. Som sagt, om någon annan tillverkare släpper en motard med twin, så är den ju direkt jämförbar när man ser till effekten, för det är ju hästkrafter det oftast tjatas om. :D Har jag något att be om ursäkt för så berätta gärna vad det är. :confused: :) Nu har jag använt två extra smiley's, känns det bättre? :tungan fan, de blev tre.

Ursäkten är för att du själv inset att ditt resnomang om att SXV inte kan jämföras med en annan hoj inte håller.

Och om nu det är så...

Så betyder det fortfarande att SXV är den bästa SM eftersom den finns ingen hoj att jämföras med:rolleyes:

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Ursäkten är för att du själv inset att ditt resnomang om att SXV inte kan jämföras med en annan hoj inte håller.

Och om nu det är så...

Så betyder det fortfarande att SXV är den bästa SM eftersom den finns ingen hoj att jämföras med:rolleyes:

Mitt resonemang är vattentätt grabben! :tummenupp
Så ju mer pulver ju bättre hoj eller det är inte så du tänker? Det finns ju en eller annan faktor till som man får ta hänsyn till om man ska dra paraleller mellan hojar. Men att jämföra hojar med två olika sorters motorer är fortfarande.... *trumvirvel.... Apple And Pears! Du kommer säkert att förstå det när du väl kommer ut i trafiken själv en dag.

Köp nu ingen begagnad AXV direkt den dagen du får körkort, för sen finns det inget att byta upp sej till när du tröttnat på effekten. Det är ju världens ultra-raket till hoj! :D :gnissla

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Så ju mer pulver ju bättre hoj eller det är inte så du tänker? Det finns ju en eller annan faktor till som man får ta hänsyn till om man ska dra paraleller mellan hojar. Men att jämföra hojar med två olika sorters motorer är fortfarande.... *trumvirvel.... Apple And Pears! Du kommer säkert att förstå det när du väl kommer ut i trafiken själv en dag.

Köp nu ingen begagnad AXV direkt den dagen du får körkort, för sen finns det inget att byta upp sej till när du tröttnat på effekten. Det är ju världens ultra-raket till hoj! :D :gnissla

Det är den mest potenta gatmotarden på marknaden, och varför inte jämföra twin med enstånka?
Jämför ju Twin mot rad4 när det gäller plastraketer.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag skrev denna tråd för att få¨tips om vad man skulle köpa för hoj runt 70,000kr... Alla skriver Aprilia..

Var hittar jag en sådan för runt 70,000kr? 84900 är det billigaste jag hittar.. det e inte runt 70 i mina ögon...

Men jag ska åka o hämta mig en 525 helgen... Och med den är jag övertygad om att jag kommer ha lika roligt som jag haft med min 620. Om inte roligare... OCh jag kommer garanterat att åka ifrån både Aprilia o husa med den på en kurvig väg..

Jag gav 74k för min nya SXV 550, dock var det lite prut på den då.. var ju trots allt fjolåretsmodell! 07!
Har pressat 23 mil på den sen jag köpte den för 2 ½ vecka sen!
Idag fick jag prova den på torr asfalt för första gången...oj oj oj. Wheeles på 4an och stoppies i höga farter. Inga prblem med den hojen. Och då är jag nybörjare. Men den hojen gör det lätt för en. Jämnför jag sxvn mot en av mina andra hojar jag har.. (cbr 600) så är sxvn minst dubbelt så ROLIG!

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

Jag har inte snackat om effekt, dock så är sxv bättre än KTM på dem andra delarna också...

Citat från denna tråd:
SXV är 2000:tal, KTM är 80:tal.

Jag har provat dom alla,den dagen en orginal KTM slår en orginal Aprillian i bromsar,chassie eller andra icke effekt relaterade egenskaper så köper jag en till.....

Sen har jag inte sagt att jag ska köpa en SXV då jag troligen inte kommer ha råd med en, när jag bytter upp mig.

Nej, jag har inte sagt att det är världens snabbaste hoj.

Du säger att man inte kan jämföra en SXV med något?
Vilket betyder att den är själv i "sin" klas vilket betyder att det inte finns någon annan hoj som kan konkurera ut den... Detta är de du menar.

Jag menar att man kan visst jämföra SXV med andra supermotard modeller som KTm 525, och att den just nu är bättre än KTM 525... Och inte bara i motorn.

BTW så kör jag redan i trafiken...
;)

Edit: Ditt Resonomang är idiotiskt...Gubben

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Det är den mest potenta gatmotarden på marknaden, och varför inte jämföra twin med enstånka?
Jämför ju Twin mot rad4 när det gäller plastraketer.

Jag sa att det är lika korkat att jämföra en stånka med twin, som en twin med radfyra. Oavsett hojmodell. Det 'är iallfall min personliga åsikt.

Jag har inte snackat om effekt, dock så är sxv bättre än KTM på dem andra delarna också...

Citat från denna tråd:

Sen har jag inte sagt att jag ska köpa en SXV då jag troligen inte kommer ha råd med en, när jag bytter upp mig.

Nej, jag har inte sagt att det är världens snabbaste hoj.

Du säger att man inte kan jämföra en SXV med något?
Vilket betyder att den är själv i "sin" klas vilket betyder att det inte finns någon annan hoj som kan konkurera ut den... Detta är de du menar.

Jag menar att man kan visst jämföra SXV med andra supermotard modeller som KTm 525, och att den just nu är bättre än KTM 525... Och inte bara i motorn.

BTW så kör jag redan i trafiken...
;)

Edit: Ditt Resonomang är idiotiskt...Gubben

Klart att du KAN jämföra Aprilian med en 525 tex, men det ärinte särskillt rättvist, det är en helt annan motor med ett helt annat register. Och detvar inte till dej som mitt första inlägg i denna tråden var riktat till så jag förstår inte varför du tar åt dej meddetsamma, och dessutom tolkar det negativt. Och sen vad det beträffar så har 520'in funnits sen stenåldern, och har alltid fungerat potent. Hur står sej aprilian om 8-10 år, kanske inte lika bra som KTM? Ingen som vet. Har du provkört en SXV?

Klart att Aprilian står i en helt egen klass, utan konkreta konkurenter. Men det har jag ju sagt hela tiden, kan inte hjälpa att du inte förstått det eller kanske inte kan läsa mellan raderna om jag råkat skriva lite luddigt för dej. Jag har tio års erfarenhet av motorcyklar på vägen så jag tycker att mitt resonemang är dugligt. Att du inte accepterar det är bara tråkigt. Jag övningskörde också personbil i trafiken, och lätt motorcykel när jag var sjutton. Men jag hade definitivt inte nog med kött på benen att backa upp teorier om tunga motorcyklar. Och vad är det som säger att du inte har råd med en Aprilia om fem år eller vad det nu kan tänkas bli, när du får köra tung motorcykel, då är dom ju lika gammla som som min hoj är nu. Vettiga pengar alltså. Nu har jag ingen lust att diskutera mer för jag börjar känna mej besvärad och irriterad! :D

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Låter som en ursäket, annars kan du ju pröva med mera smiles....

Men vill skulle gärna vilja veta vad man ska jämföra SXV med....

Fan vad jag får känslan av att du försöker irritera killen istället för att säga något smart och hjälpa trådstartaren. Lugna'rej lite...

Sen för att jag ska försöka hålla mig till ämnet:
Har du mindre pengar och vill ha ready to race så köp 525.
Har du mindre lust att hålla på och skruva var 10:e timme så köper
du en 640/660/625.
Hittar du en SXV550 för 70 papp som är fräsh köp.
Sen vet jag inte så mycket om Aprilian, men kolla gärna upp så mycket
som möjligt innan du köper en. Har hört lite om att de ska vara jobbiga att serva, ex. att man måste plocka ut motorn för att ställa ventiler (stämmer detta förresten). Har dock provkört en SXV550 med Akrapovic och inställd på värstinggrejer och kan säga att det var det sjukaste jag kört i mitt liv.
Ni som äger Aprilia får gärna fylla på lite och rätta mig om det är något.

Iofs så har du redan tjackat en 525:a så jag förstår inte varför vi ens fortsätter här.

Trött som fan. Godnatt.

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Fan vad jag får känslan av att du försöker irritera killen istället för att säga något smart och hjälpa trådstartaren. Lugna'rej lite...

Sen för att jag ska försöka hålla mig till ämnet:
Sen vet jag inte så mycket om Aprilian, men kolla gärna upp så mycket
som möjligt innan du köper en. Har hört lite om att de ska vara jobbiga att serva, ex. att man måste plocka ut motorn för att ställa ventiler (stämmer detta förresten).

Iofs så har du redan tjackat en 525:a så jag förstår inte varför vi ens fortsätter här.

Trött som fan. Godnatt.

Nej, man behöver inte ta ur motorn. Men man måste plocka bort en del grejor för at komma åt och det är trångt.:)

Det är min hoj han ska köpa, på lördag

johanmx

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Yamaha YZF 426 2001
Köp en bra grunhoj och bygg själv. Borde både bli bättre och billigare.
Alternativt köp prylarna och låt ngn annan bygga åt dig.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag skrev denna tråd för att få¨tips om vad man skulle köpa för hoj runt 70,000kr... Alla skriver Aprilia..

Var hittar jag en sådan för runt 70,000kr? 84900 är det billigaste jag hittar.. det e inte runt 70 i mina ögon...

Men jag ska åka o hämta mig en 525 helgen... Och med den är jag övertygad om att jag kommer ha lika roligt som jag haft med min 620. Om inte roligare... OCh jag kommer garanterat att åka ifrån både Aprilia o husa med den på en kurvig väg..

Grattis till nya hojen!!:yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...