Man får väl också provköra? Jag har kraschat 2019 med min KLR650 som då var obesiktad men jag var ute och provkörde för att se så att hojen skulle gå till besiktningen (7 mil enkel väg) efter att fixat förgasaren.
Påställd och försäkrad var hojen och jag hade inga problem med försäkringen då jag hade bokad besiktningstid och kunde hävda att jag just provkörde inför besiktningen, vilket jag faktiskt gjorde. Dock ville Svedea ha kopia på att jag verkligen hade besiktningstid ett par dagar längre fram. Dock skulle nog ett försäkringsbolag lätt genomskåda om man hävdar provkörning då man är på väg hem med en nyköpt hoj.
I mitt fall hade den ekonomiska förlusten varit påtaglig om trafikförsäkringen inte gällt, 12 dagar på sjukhus, 178 dagars sjukskrivning, operation och titanplattor i knäet och efter detta 4% invalid.
Just min krasch har verkligen fått mig att tänka på att se till att ha försäkring som gäller om nåt skulle gå galet.
Tråkigt med olyckan! Hoppas du är i skick att kunna köra hoj i alla fall om det fortfarande lockar ja försäkringen är det första man skaffar oavsett om man ska köra hojen hem eller ta den på släp
Skickat från min iPhone med Tapatalk