Köpa olja vart?

kiisen

Fegis
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K8
Hej. Har nu kommit till läget då jag har tänkt att byta olja, filter och tändstift. Tänkte då kolla med er om ni vet ngn bra hemsida där man kan beställa och vad man ska beställa för ngt?.

Mvh Robin

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jag brukar gå in till OKQ8 och köpa olja på 20-litersdunk. Helsyntet 15w-50 för 62,-/lit :tummenupp

Men din hoj kanske inte äter lika mycket olja som min... :rolleyes:

Kolla annars de som annonserar här på SH i första hand tycker jag, RoLLeR har billig olja just nu om jag inte minns fel.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Swedool har Q8 SBK 15-50 jag beställde en 20 litersdunk idag 1100:-
55 kr/ liter:) samma olja på Q8 macken 142kr/liter:mad:

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Jag var på Swedol idag och hittade inget. Har du nån artikelnummer?

De har inget på hyllan utan jag beställde en 20 liters på swedool i jönköping och det var inga problem för dom att ta hem den med deras nästa oljeleverans från Q8.
Den skall dyka upp i slutet på veckan de lovade till och med att ringa mig så fort den dyker upp:tummenupp .

triumph00

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
.
Jag brukar gå in till OKQ8 och köpa olja på 20-litersdunk. Helsyntet 15w-50 för 62,-/lit :tummenupp

Men din hoj kanske inte äter lika mycket olja som min... :rolleyes:

Kolla annars de som annonserar här på SH i första hand tycker jag, RoLLeR har billig olja just nu om jag inte minns fel.

Konstigt - när jag har frågat, så får jag svaret att de säljer inte 20 liters dunkar och det finns inte i deras beställningspapper (har frågat på 2 st tappar i Gbg området förra året)

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Konstigt - när jag har frågat, så får jag svaret att de säljer inte 20 liters dunkar och det finns inte i deras beställningspapper (har frågat på 2 st tappar i Gbg området förra året)

Svenssons Livs i Alvhem ( ca 4 mil från Gbg ) säljer Q8 i lösvikt. 56 kr/l för SBK racing sist jag köpte.

Loco

Gick med
15 Feb 2004
Hoj
Nada
De har inget på hyllan utan jag beställde en 20 liters på swedool i jönköping och det var inga problem för dom att ta hem den med deras nästa oljeleverans från Q8.
Den skall dyka upp i slutet på veckan de lovade till och med att ringa mig så fort den dyker upp:tummenupp .

Eftersom det inte finns på hyllan får man vänta till nästa leverans. Om en månad är alltså. Finns det någon i Sthlm som har såna priser, 55-60kr/liter rakt över disk?

vitas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200, gsxr 750 SRAD
Eftersom det inte finns på hyllan får man vänta till nästa leverans. Om en månad är alltså. Finns det någon i Sthlm som har såna priser, 55-60kr/liter rakt över disk?

Hämtade en 20 liters dunk SBK Racing på Swedol i Sollentuna idag, beställde i torsdags. 990:- + moms, blir 61,90:- per liter inkl moms.

/Vitas

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag brukar köpa GPS på Micro eller Shell advanced Mekonomen ,iaf överkommligt för en 4l dunk om det kniper.

Annars har Rollers däck den snabbaste och fetast olja :mattias

efji

900 Grappen
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
ZX9R
Jag brukar köpa GPS på Micro eller Shell advanced Mekonomen ,iaf överkommligt för en 4l dunk om det kniper.

Annars har Rollers däck den snabbaste och fetast olja :mattias

Är Q8 SBK Racing SAE 15W-50 som rolle säljer en bra olja att hälla i min ninja?
Jag är intresserad av en olja som klarar hela säsongen med mycket vanlig lansvägsmil och antagligen inte så många banvarv.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Är Q8 SBK Racing SAE 15W-50 som rolle säljer en bra olja att hälla i min ninja?
Jag är intresserad av en olja som klarar hela säsongen med mycket vanlig lansvägsmil och antagligen inte så många banvarv.

Den Fungerade bra för mig ,jag körde min X11 på Q8 racing i tre säsonger dvs ca 3000 mil utan några problem (jag bytte naturligtvis olja mellan varven)

Min högst personliga åsikt är att i princip alla olja av känt märke och god kvalitet klarar dom kraven du har.

Innan någon gapar BILTEMA!

Jag vägrar ge mig in i Biltemaolja-disskutionen för i mitt tycke handlar det mycket om förtronde för oljan man har i hojen,jag sover bättre om jag vet att jag har en "bra" olja i hojen,även om jag kanske har fel när det gäller Biltemas oljekvalitet kontra "kända" märken.

efji

900 Grappen
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
ZX9R
Har fått möjligheten att köpa en 20W-50 (eller om det var 45) olja men frågan är hur stor skillnaden är mellan denna och 15W-50. Sen står det inte racing på burken heller men det kan väl knappast göra så mycket.

Tacksam för snabbt svar.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Har fått möjligheten att köpa en 20W-50 (eller om det var 45) olja men frågan är hur stor skillnaden är mellan denna och 15W-50. Sen står det inte racing på burken heller men det kan väl knappast göra så mycket.

Tacksam för snabbt svar.

Min R6a 00a tickar en del, har gått 2700 snart men jag kör med statoils racingolja. Söker någon olja (samt filter) så att jag kan sova gott om nätterna ? :rolleyes:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Min R6a 00a tickar en del, har gått 2700 snart men jag kör med statoils racingolja. Söker någon olja (samt filter) så att jag kan sova gott om nätterna ? :rolleyes:

Tickandet är inget du botar med en bra olja. Du har troligen för stort spel mellan kam/ar och en eller flera ventiler. (antar att r6orna har mekaniska tryckare med schims?)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...