Köpa skinnställ/boots på MC mässan

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Hallo!

Har aldrig varit på mc mässa förut, men hört att det dels brukar finnas möjlighet att köpa tex skinnställ och boots på mässan, dels att det brukar också vara något billigare, än att köpa i mc butiker.

Stämmer det?

Självklart drar jag till Älvsjömässan även om så inte skulle vara fallet.

Tack på förhand,
bettskena

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Så vitt jag vet så är det första året som Stockholmsmässan tillåter försäljning av produkter på mässan, så det vet jag inte var du hört:D

Billigare...Pjaaa är det så dyrt i butikerna i januari då?

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Åkte till Göteborg för mässan förra året. Mest skit som de säljer, finns väl undantag. Inga fantastiska priser på det som var något att ha.

Men man måste väl kolla runt i varje fall.

//Niclas

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
jaa det minns inte jag heller ;)

får kolla in om det är så helt enkelt.

och priserna i butikerna är dyra. iallafall de saker jag ska köpa.

Så vitt jag vet så är det första året som Stockholmsmässan tillåter försäljning av produkter på mässan, så det vet jag inte var du hört:D

Billigare...Pjaaa är det så dyrt i butikerna i januari då?

ok då vet jag att jag inte ska förvänta mig det bäsat. jag får se vad som finns.

tack!

Åkte till Göteborg för mässan förra året. Mest skit som de säljer, finns väl undantag. Inga fantastiska priser på det som var något att ha.

Men man måste väl kolla runt i varje fall.

//Niclas

Last edited:

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988
Jag drar upp för att känna lite på PSI swedens nya ställ. Hoppas dom har tid att mäta lite så jag kan beställa måttsytt, men är kanske tveksamt =)

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Några klipp kan man nog alltid göra! Men det är nog lätt att man gör ett "inte så genomtänkt impuls köp"! :gnissla

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
En mässa är ofta bra till att se utbudet och klämma/känna lite på det man är intresserad av.
Köpa gör man nån annanstans.

Jorreman

Mr Jorreman
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
Suzuki Hayabusa
Hallå där. Det bästa är att vara där på mässans sista dag och ge ett skambud. säljarna vill ju ogärna packa ner allting och ta med sig hem. Det är ju trots allt mitt i vintern. Dock tror jag att största rabatten får du om du håller utkik på handlarnas vinter rea. Det mesta som är billigare på mässan är inte av så hög kvalitet...

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
cool, låter som ett schysst tips!

:tummenupp

Hallå där. Det bästa är att vara där på mässans sista dag och ge ett skambud. säljarna vill ju ogärna packa ner allting och ta med sig hem. Det är ju trots allt mitt i vintern. Dock tror jag att största rabatten får du om du håller utkik på handlarnas vinter rea. Det mesta som är billigare på mässan är inte av så hög kvalitet...

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
berätta lite mer hemliga arne...

tvådelat Rev ìt v-12 , svart/silver/vitt jacka storlek 56 å helsvarta byxor storlek 54.
Jag är väl normalbyggd och 182cm lång å på mej sitter det bra , har bara använt det typ 5 gånger , sedan bytte jag hoj till en kawa mean streak , det ser liiiite nördigt ut med skinnställ på den hojjen :)

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
ok, väldigt för stor för mig!

tvådelat Rev ìt v-12 , svart/silver/vitt jacka storlek 56 å helsvarta byxor storlek 54.
Jag är väl normalbyggd och 182cm lång å på mej sitter det bra , har bara använt det typ 5 gånger , sedan bytte jag hoj till en kawa mean streak , det ser liiiite nördigt ut med skinnställ på den hojjen :)

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Ursäkta en idiotfråga, men är det i stockholm eller göteborg det blir mässa, har inte varit insatt. Vet bara att det har varit någon MC mässa i sollentuna och jag tog för givet att på2hjul var där, nu ser jag att det är i göteborg.. har inte tid med göteborg denna helg.. är det ingen mässa i stockholm??

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Ursäkta en idiotfråga, men är det i stockholm eller göteborg det blir mässa, har inte varit insatt. Vet bara att det har varit någon MC mässa i sollentuna och jag tog för givet att på2hjul var där, nu ser jag att det är i göteborg.. har inte tid med göteborg denna helg.. är det ingen mässa i stockholm??

Den är i älvsjö / sthlm och börjar nu på torsdag :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...