Köpa skinnställ...

KentaR6

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R -13
Har kollat på att köpa mitt första skinställ innan säsongen, och har hittat ett på Touring butiken. Det var ett Berik Röd Svart Vit (kolla bild), Men tänkte kanske köpa det från fc-moto.de, men då ser jag att på fc-moto är det vita i nån beige brunaktig färg, o jag ska ha vitt.
Eftersom modellen är den samma så blir jag fundersam vilken bild som är rätt.... Någon som vet? :va

Sen är jag fundersam över storleken... 186 cm, 82kg... 50 eller 52?

Bifogat

• 11-9233.jpg
    11-9233.jpg
    28.4 KB · Visningar: 325
  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    76.7 KB · Visningar: 256

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
sånt här köpte jag o det e vitt som snö

www.fc-moto.de beriks modell : BERIK Laguna Seca LS1 3214

du ska snarare ha 54 tror jag jag e 180 cm väger 75 jag har 50 å det sitter snortajt på mig.. 52 eller 54 e mitt tips

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
om du är osäker på storlek så är det nog bäst att åka till närmaste affär och prova olika ställ.
inge vidare kul om du beställer och får ett ställ som sitter löst.

KentaR6

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R -13
Jo, men på bilden är ju det svarta stället väldigt vitt, medans det röda är väldigt ....... konstig färg på.... vill ju inte tabba sig o få en färg man inte vill ha....
Ingen som har ett sådant som säkert vet?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vad gäller storleken så måste du nästan åka och prova. Jag för min del är lika lång som du men en bit över idealvikten :)hihi) men trots det var det på längden det tog i. Jag har en Arlen Ness-jacka och ett par Berikbyxor, båda i storlek 52, som sitter som smäcken (och mer nu med viktökning ;) ) så jag trodde 52 i helställ eller färdigkomponerat delat ställ skulle vara rätt men de var för korta. 54:an sitter guld på mig, får inte på det utan hjälp men när det väl är på sitter det precis som ett skinnställ ska göra. Hade jag nu köpt ett och kört med hade det såklart töjt sig men nu har jag endast fönstershoppat... :)

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar

KentaR6

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R -13
Ok, ser ut som man får åka o testa... synd att det bara finns ett fåtal små mcbutiker i närheten... skulle köpa lås idag till min hoj, och det fanns inte... inte ens på YamahaCenter.

föresten, borde det inte vara samma storlekar på Arlen Ness ställen som på Berik eftersom Berik bara klivit ut från Arlen och blivit eget?

Last edited:

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
låter som om storlekarna är väldigt olika eller så beror det på hur man vill att stället ska sitta ? jag är 182/85 och mitt ställ är jackan 56 å byxorna 54 ?????
men det klart , jag kan ju ha en vanlig tröja under.

har precis satt ur det på blocket :) ett Revìt , om nu nån kanske skulle vara intresserad ? :)

neodym

Medlem
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
Suzuki DRZ400SM
För bästa funktion ska ju stället sitta snortight, men det beror ju på vad man prioriterar. Kan ju vara skönt att kunna gå också... :)

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
52 kommer nog sitta bra. 50 blir nog för kort. Jag är 180cm och det är i kortaste laget när jag står upp, som tur är så kör man ju sittande:)

Jocke Flash

Jocke Flash
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
Gixxer 1000-K5
Berik

Bara så du vet betalade jag 5000 kr för mitt, nytt i höstas, tänk på det pruta massor även av handlare:tummenupp

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Jag var också ute efter ett Berik-ställ från FC-moto men det blev Lindstrands Sepang för 5700:- Visserligen ett helställ men fy fasen va det sitter bra. Jag är 187 o 93kg så jag trodde det skulle bli en 54a, men det vart en 52a.
Visst det är lite jobbigt att ta på och av sig, men det är det värt:tummenupp

Detta stället är nog ett typiskt sådant som man tycker är snyggt eller asfult.

Bifogat

• 455_sepang-10.jpg
    455_sepang-10.jpg
    35.6 KB · Visningar: 148

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
sitter och och leter efter ett skinnställ, berik är jag liten sugen på hyfsade i pris o ser helt ok ut... dock rädd att det kommer att vara förkort eller för stort. själv är jag i rossi storlek med 185cm 67kg

någon som ligger runt samma vikt/längd eller har några ideer om storlek?

KentaR6

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R -13
nyss beställt....

Beställde nyss ett sett med skinställ
ett par oXtar skor osså Berik handskar... :tummenupp
Får väl paketet snart hoppas jag så man kan prova o se om de e någe som passar... Annars får man väl skicka tebax det då... Tänkte köpa lite från lelles oxå, men då måste förpackningen tydligen vara obruten för att man ska få returnera... = inte prova... :va
beställde iaf från touring... bra pris på mitt skinställ... var 200:- dyrare än att köpa från från fc-moto...

Mr Wheelie

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
GSXR 1000-06
Hejsan. Köpte ett skinnställ från Fc moto och det var lite stort. Skulle behöva sy in det lite.Någon som vet ngn som gör sådant i Örebro trakten? Jobbigt att köpa nytt=(

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln