Nakennörd
Ny medlem
- Gick med
- 21 Apr 2021
- Hoj
- -
Hej.
Har hittat en väldigt intressant hoj som enligt firman har lagts omkull men lite skador på kåpor och en motorkåpa så den läckte olja men att resten var fint. Jag tyckte detta lät lite konstigt så jag valde att gräva lite i saken för att jag är intresserad av modellen och den faktiskt ser som ny ut.
Fick tag på gamla ägaren där han säger att han la den i 20km/h där en hel del saker rök så att försäkringsbolaget sa att det skulle kosta över 70.000kr att fixa så hojen skrotades istället. Den blev efter någon månad köpt av ett bolag som nu haft den i 9 månader och nu säljer hojen.
Vågar man ens fundera på att köpa ett sådant objekt? Hojen har gått igenom besiktningen, men vad det egentligen betyder vet jag inte. Ska man ringa firman och be de lägga korten på bordet för jag snackat med gamla ägaren eller ska man bara gå vidare? Den är väl 10-15% billigare än andra hojar så att den precis ryms inom budgeten.
Jag tror ju inte att en hoj som läggs i 20km/h innebär skroten, men samtidigt måste den summan komma någonstans ifrån så att den inte görs vid. Förra ägaren har inte för sig att ram/sving/vagga skulle vara skadat men var skulle denna hiskeligga summa annars komma ifrån? Samtidigt är det inte första gången man hör talas om "hojar som inte går att fixa" kommer ut till försäljning senare igen.
Mvh
Nakennörd
Har hittat en väldigt intressant hoj som enligt firman har lagts omkull men lite skador på kåpor och en motorkåpa så den läckte olja men att resten var fint. Jag tyckte detta lät lite konstigt så jag valde att gräva lite i saken för att jag är intresserad av modellen och den faktiskt ser som ny ut.
Fick tag på gamla ägaren där han säger att han la den i 20km/h där en hel del saker rök så att försäkringsbolaget sa att det skulle kosta över 70.000kr att fixa så hojen skrotades istället. Den blev efter någon månad köpt av ett bolag som nu haft den i 9 månader och nu säljer hojen.
Vågar man ens fundera på att köpa ett sådant objekt? Hojen har gått igenom besiktningen, men vad det egentligen betyder vet jag inte. Ska man ringa firman och be de lägga korten på bordet för jag snackat med gamla ägaren eller ska man bara gå vidare? Den är väl 10-15% billigare än andra hojar så att den precis ryms inom budgeten.
Jag tror ju inte att en hoj som läggs i 20km/h innebär skroten, men samtidigt måste den summan komma någonstans ifrån så att den inte görs vid. Förra ägaren har inte för sig att ram/sving/vagga skulle vara skadat men var skulle denna hiskeligga summa annars komma ifrån? Samtidigt är det inte första gången man hör talas om "hojar som inte går att fixa" kommer ut till försäljning senare igen.
Mvh
Nakennörd