Köpa speciell Hund.

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Det är ägare som inte vet vad de köper för hund utan går efter vad de sett på Frasier eller liknande tv-serier.QUOTE]

Tyvärr gäller det nog många hundar, men kan hålla med dig många hundar har fel ägare. Annars är det kanon-hundar tycker jag, fullt ös/medvetslös :D och sicka grymma agilitytorpeder det är, vi har 2 jack och en parson, lättlärda och pigga är ett understatement.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Lev med hund 11 år av mitt liv.

Senast hade jag en American bulldog/Amstaff blandning som jag tyvärr fick lämna bort efter 6år då min livs situation ändrades och jag inte kunde aktivera honom både psykiskt och fysiskt. Under dessa 6år körde jag allt från simma, wightpull med vagn/pulka, lydnad, sök mm. så trotts att jag älskar hundar så vet jag att jag inte kan ge det som hunden kräver så jag väntar med hundplanerna.

Skulle jag välja hund skulle det bli
Old English Bulldog
bulldogge.jpg

Påminner mer om ursprungs bulldogen som är mer atletisk (blanda inte ihop denna med Engelsk Bulldog)

Eller Staffordshire bullterrier (det där kallas bullysmile)
staffordshirebullterrier_patricia.jpg

Sköna hundar som gillar barn, man kan busa med dem utan att de går sönder, korthår som knappt syns när de fäller, staffen är jävligt lättlärd men bulldogen lite mer tjurskallig.

Andra hundar jag har varmt om hjärtat är
jackrussel
jack_russel_terrier.jpg

boerboel
boerboel_keuring_2006BERRE.jpg

American Bulldog
873Big%20Block%20Bullies%20Nitro%20Fyabullforce.jpg

Last edited:

Gabor

Guest
Schäfer kanske...

Bra stabil brukshund, kräver visserligen MYCKET motion och aktivitet. :D
Väldigt allsidig vovve.

1. Gym...man behöver inget gymkort..2 timmar i skogen varje dag, å du är trött...:yoparty
2. Aktivt hemma larm, den larmar, den oskadliggör samt håller fast eventuell inkräktare som inte passar i hushållet. :finger:cdevil
3 Den kan dra vagn med matvaror från affären...miljövänlig aspekt.:hojsmilie
4. Den håller reda på alla ungar som springer åt alla håll, samlar ihop dessa :rullandeuoch låter sig lekas med. Hårdhänt.
5. Den tål att bli påkörd av mindre fordon, barnvagnar, grannens rollator och rullstolar.:hojharley
6. Håller övriga husdjur allerta , älskar att leka med katterna...dessa inte riktigt lika förtjusta i att bli renslickade av en drägglande vovve..:D.
7. Håller matte varm om fötterna med sin tjocka päls när hon fryser..:krama
8. Är :tomten till jul.

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    39.3 KB · Visningar: 101

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Lev med hund 11 år av mitt liv.

Senast hade jag en American bulldog/Amstaff blandning som jag tyvärr fick lämna bort efter 6år då min livs situation ändrades och jag inte kunde aktivera honom både psykiskt och fysiskt. Under dessa 6år körde jag allt från simma, wightpull med vagn/pulka, lydnad, sök mm. så trotts att jag älskar hundar så vet jag att jag inte kan ge det som hunden kräver så jag väntar med hundplanerna.

Skulle jag välja hund skulle det bli
Old English Bulldog
bulldogge.jpg

Påminner mer om ursprungs bulldogen som är mer atletisk (blanda inte ihop denna med Engelsk Bulldog)

Jag har också funderat på en Old English när det är dags för nästa vovve (dvs. om ca. 8-9 år).
Riktigt fina dom där! =)

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
boerboel
boerboel_keuring_2006BERRE.jpg

Sån har min mamma, världens underbaraste hund! En riktigt skarp vakthund, men samtidigt en underbar familjehund. Men man ska ha tid och plats, samt inte vara för pedantiskt för det drägglas! :D:tummenupp

Rekomenderar dock inte att skaffa en sydafrikansk mastiff från sverige, totalt sönderavlade. Holland, Danmark och andra europeiska länder har väldigt fina exemplar.

Klara kommer från Danmark. :)

Bifogat

• 2979_68992829669_728509669_1527610_412613_n.jpg
    2979_68992829669_728509669_1527610_412613_n.jpg
    58.2 KB · Visningar: 143

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Spelade in en liten film idag med Stella. Bara 10 veckor gammal och redan lika väluppfostrad som sin husse ;)

[YOUTUBE-ID]qiLDiSDc6kc[/YOUTUBE-ID]​

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
4. Den håller reda på alla ungar som springer åt alla håll, samlar ihop dessa :rullandeuoch låter sig lekas med. Hårdhänt.
.

Det där får mig att tänka på en väns bordercollie som vallade ihop en hel dagisflock som var på utflykt i skogen. Han kom glatt viftande på svansen "får jag godis nu när jag va så duktig" :D Ungarna skrek och fröknarna var hysteriska :rofl

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...