Vissa tycker sånt är kul
(Det stoppar inte med 20 papp i ombyggnad för min del)
Ja, helt original väger den fulltankad ca 220kg, i paritet med en SP1 alltså.
Bantning då...
*Ja man börjar med ett helsystem, bara det sparar ca 8kg!
*Bakdämparen (som man ju ändå byter
) sparar 3kg.
*Sen rensar man bort allt skrot på bakramen och den gigantiska plasthistorien som ska föreställa stänkskärm så är det ytterligare 3kg.
*En 520 setup med aludrev är ytterligare 2kg.
Nu har man bantat ca 15kg med enkla medel och det märks(!).
Sen kan man fortsätta med fälgar, skivor, annan luftburk (tung) och "snablar", fortsätta ta bort allt onödigt osv.... och så väger den sen som en original R1:a
(men det hör inte hit)
Kan ju lista lite av det jag har gjort (och jag är ändå konservativ i mitt moddande jämfört med en del andra)...
Akrapovic Evo Ti F/S -==- Carrozzeria Stage2 wheels -==- Brembo 19x18 radial brake M/C -==- Bitubo shock -==- Rosmoto adj. rearsets -==- ExtremeTech steering damper -==- Galfer rotors -==- PCII -==- TWM racing gas cap -==- Airbox lid off -==- K&N filter -==- Dyno tuned -==- Galfer braided lines -==- Galfer pads -==- Sprocket Specialists 16/39 -==- DID gold 520 conv. -==- DaGaz Speedohealer -==- Smoken´s sliders -==- 02 G1K gold rear caliper -==- Pairvalve removed -==- Rideheight spacers -==- JSD Switchable TRE -==- BRG 1/5 throttle -==- Avia Comp. C/F mirrors -==- C/F fender -==- Pyramid C/F hugger -==- GCC C/F tankprotector -==- FSMD undertail -==- LP speedscreen -==- Flush signals -==- Subframe mod. -==- GAP mod. -==- Quick release tank & seat