Köpings-åka

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
...och jag är bara inne på fjärde säsongen, så jag får inte agera handledare. :) Men min handledare han släpade ut mig 2 ggr under tiden april-maj, så var kortet klart i slutet av maj - så mycket var det värt... :hihi

Men premiärturen är något man minns, skräckblandad förtjusning när hastigheten närmade sig modiga 70 på 252:an. :rofl Jajäääädrar.

Tisdagsfika imöra? Jag har fasen lite att stå i, men söker gärna en anledning att skjuta på saker man redan borde tagit tag i. ;)

Premiärturen var i höstas i extrema 50 km/h! Skakade som Michael J. Fox när jag klev av. Men ett par smakprov efter det började det ligga mer naturligt. Däremot sitter det absolut inte i märgen än.
Slutar 11:45 imorgon. 5 timmarspasset kittlar dödskönt i kistan :banana Är det fika som gäller ställer jag upp så jag får lita ansikten på profilerna. :tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag har faktiskt inte så stor koll på hur mycket jag kommer kunna köra med nuvarande handledare. Men jag skulle tro att det rör sig om någon gång i veckan.
Kan då säga direkt att jag har väntat alldeles för länge för att kunna stå ut med den tortyren.

Att du skulle vara den bästa handledaren är jag tveksam på :D Men och andra sidan är jag nog inte den bästa eleven heller :gnissla

Mingel någon gång med muntlig presentation och powerpoint låter bra. Måste lära känna lite folk så att man inte blir ensam ute när kortet väl ligger i handen!:tummenupp

Släpar du dig till Donken på tisdagar kl 18:00 ibland styr vi om till 18:30 så kommer du inte vara ensam, sen om du gillar köra mc och ev bana så kan jag rekommendera dig komma till Gröndal i Eskilstuna, har du din handledare med dig får du köra själv på banan:banana

Jag är ialla fall till Donken 12-15 ggr per säsong, och peppar peppar, vi har haft fint väder de 3 säsongerna vi har kört på tisdagar, någon tisdag lite regn och har det varit riktigt illa så har vi bara fikat:)

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
...Men premiärturen är något man minns, skräckblandad förtjusning när hastigheten närmade sig modiga 70 på 252:an. :rofl Jajäääädrar...

Sen började du köra lite tisdagskörning med fullbott :D När ska det börjas uuilas på riktigt med italienskan, och då menar jag inte skräckresningarna över krön :krama

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sen började du köra lite tisdagskörning med fullbott :D När ska det börjas uuilas på riktigt med italienskan, och då menar jag inte skräckresningarna över krön :krama

Bakhjul åker man på ofrivilligt. :fakta På geggmoppen är det jävligt ofta, och kul. :hihi

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)

Finns inga skräckresningar över krön bara lite mer pungsug och fetare leende :D däremot hopp i 140+ med plastraket är en sämre upplevelse...men man kanske vänjer sig ;) (fyra nyanser av brunt i fispåsen efter första gången):D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...orena tankar på att besudla 1098an finnes - kan det tänkas torka upp såpass idag att man kan ta en tur till fikat? :glömdet

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Finns inga skräckresningar över krön bara lite mer pungsug och fetare leende :D däremot hopp i 140+ med plastraket är en sämre upplevelse...men man kanske vänjer sig ;) (fyra nyanser av brunt i fispåsen efter första gången):D

Fifan har du också åkt småvägarna hem från Sulas i Uppsala? Där finns en fin liten bro som är helt OK när man åker upp på den men när man ska ner så är det ungefär som att ta ett hopp i en snowpark baklänges... Kallingarna byttes! :fakta

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Fifan har du också åkt småvägarna hem från Sulas i Uppsala? Där finns en fin liten bro som är helt OK när man åker upp på den men när man ska ner så är det ungefär som att ta ett hopp i en snowpark baklänges... Kallingarna byttes! :fakta

fy bubblan...det måste testas isommar!! ;) Nop det var någon liten väg bakom uppsala som vi blev guidade till av Arwe och några km före stannade vi till och han berätta att den vägen skulle bli nyasfalterad men han var osäker på om det blivit gjort eller ej! Nåja när vi kom dit var den då nylagd och såg ut som ett salsgolv gjort för att besudla! arwe brakade iväg och vi andra efter som sju små dvärgar efter snövit. OOOdj-vlar var det enda jag hann tänka och min hopp oskuld var tagen:skrämd! Knappt en halv minut senare blev det en till längre fram...:eek: :D en riktig lektion i ödmjukhet kan jag tillägga!!

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
fy bubblan...det måste testas isommar!! ;) Nop det var någon liten väg bakom uppsala som vi blev guidade till av Arwe och några km före stannade vi till och han berätta att den vägen skulle bli nyasfalterad men han var osäker på om det blivit gjort eller ej! Nåja när vi kom dit var den då nylagd och såg ut som ett salsgolv gjort för att besudla! arwe brakade iväg och vi andra efter som sju små dvärgar efter snövit. OOOdj-vlar var det enda jag hann tänka och min hopp oskuld var tagen:skrämd! Knappt en halv minut senare blev det en till längre fram...:eek: :D en riktig lektion i ödmjukhet kan jag tillägga!!

Ja, den verkar verkligen ha tagit på dig! :tungan

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000

Jag har koll på vart den omtalade bron finns, vi får ta den i sommar! :yoparty

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
På lördag blir det vår! Ska hålla 10+ så långt prognoserna visar iaf.

Tänkte höra igen ang. handledning. Det var ingen som kände sig absolut tvingad att handleda mig? Skulle kännas skönt att ha det fixat när mestadels av gruset väl är bortsopat och påställningen är ett faktum.

Trevlig lillördag för övrigt!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...